Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan ik een andere simkaart in mijn telefoon plaatsen?

  • 19 september 2017
  • 19 reacties
  • 2361 Bekeken

Badge
Ik heb een Samsung s7, met een prepaid sim kaart. Ik woon in de VS en heb dus een Amerikaans nummer. Maar ik wil nu als ik naar Nederland kom over een paar weken een Simyo prepaid sim kaart gebruiken (heb ik al gekocht en ontvangen).

Als ik dan mijn huidige prepaid sim kaart verwissel voor de nieuwe Simyo kaart dan kan ik toch mijn s7 gewoon in Nederland gebruiken, en als ik weer terugga, weer de Amerikaanse sim kaart erin, en dan kan ik weer hier in de VS bellen?
Ik wil niet het risico lopen dat mijn telefoon dan opeens onbruikbaar wordt.

Vast bedankt!
icon

Beste antwoord door Friesian 19 september 2017, 08:06

Van een simkaart wissel mag een telefoon niet onbruikbaar worden in principe. Zou er uit zien voor velen bij een overstap naar een andere provider. Ik mag er vanuit gaan dat de telefoon simlockvrij is? Kijk wel even naar welke band je toestel is, quad band of......?
Bekijk originele reactie

19 reacties

Van een simkaart wissel mag een telefoon niet onbruikbaar worden in principe. Zou er uit zien voor velen bij een overstap naar een andere provider. Ik mag er vanuit gaan dat de telefoon simlockvrij is? Kijk wel even naar welke band je toestel is, quad band of......?
Badge
O die band... dat moet ik uit zien te vinden. En wat is de andere band? Is dat ergens in de telefoon te vinden?

Deze telefoon is simlock vrij. Hij was voorheen voor T-Mobile maar is professioneel unlocked, ik heb een prepaid sim kaart voor Tracfone, weet niet of dat bekend is in Nederland.
Heb je bijvoorbeeld de doos nog? Dual, single triple, of quadband is de vraag..
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/38/quad-band-toestellen. .voor extra uitleg.
Even doorlezen..

Tracfone is mij niet bekend althans...

Je krijgt ook nog een reactie vanuit Simyo, een moderator.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi CiskeDeRat,

Welkom op het Forum!

Goed dat je even contact met ons opneemt. Je kunt er gerust op wezen dat jij je Simyo simkaart in Nederland kunt gebruiken in je simlockvrije Samsung S7.

Het is wel belangrijk om na te gaan welke frequenties je telefoon ondersteunt. Dit kan namelijk nog eens verschillend als de telefoon niet in Nederland is gekocht. Zoals Friesian al adviseerde, kun je deze informatie het beste achterhalen op de doos van je telefoon.

Gaat het lukken zo?

@ Friesian, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Badge
Gelukkig had ik de doos nog.

Er staat: 4G LTE Capable (en nu ik hier toch ben, wat is 'LTE'??)
en:

64bit Quad Core Processor, ik begrijp dus dat ik wat de bandwijdte goed zit.

Mijn grootste zorg was dat wanneer ik terug ga mijn telefoon opeens niet meer wilde werken met mijn 'oude' prepaid sim kaart. Maar ik ben nu wel gerustgesteld.

Moet ook tot mijn schande zeggen dat ik diep in mijn hart hoopte dat ik misschien een reden had om een andere telefoon 'speciaal voor in Nederland' te moeten kopen maar dat gaat dan mooi niet door...
LTE = Long-Term Evolution.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/LTE_(telecommunication)
Je hebt 2G, 3G en 4G 4G is LTE... net zoals 3G 3th geberation internet = dus 4G 4th generation internet.
Dit gaat om de snelheid van internet.4G is het snelst bij Simyo.
Een stapje hoger is 4G+.
Hier gaat iets mis, schrijf een reactie...plaats die, maar mijn tekst verdwijnt...
LTE gaat over de snelheid van internet.
2G
3G
H = 3.5G
H+= 3.75G
4G of LTE verschilt qua aangave per telefoon.
Reputatie 7
Badge +9
Kijk eens op je toestel onder:
Instellingen -> Info telefoon -> Modelnummer
Daar staat een nummer onder beginnend met "SM-G9". Met het modelnummer kunnen we achterhalen welke frequenties je toestel heeft.

Ik geloof dat 2G en 3G wel goed gaan komen. We hebben het hier over Simyo Prepaid, dus alleen 2G en 3G. De frequentieproblemen komen meestal pas bij 4G.
Badge
SM-G930T
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor de informatie CiskeDeRat,

Het ziet er naar uit dat je je telefoon hier zonder problemen kunt gebruiken. Het KPN netwerk ondersteunt de volgende frequenties:

800 MHz - 4G
900 MHz - 2G/3G
1800 MHz - 2G/4G
2100 MHz - 3G
2600 MHz - 4G

In de informatie die ik online over dit Samsung-model kan vinden worden deze frequenties ook door jouw telefoon ondersteund. Heeft iemand hier nog een aanvulling op?

Groetjes,
Els
Badge
Dat is geweldig nieuws. Iedereen, heel erg bedankt voor al jullie hulp, en voor jullie tijd!

Ik heb een andere vraag, maar weet niet of er een ander forum onderdeel is daarvoor. Het gaat over het nummer dat ik heb toegewezen gekregen. Ik begrijp niet precies of ik dat kan houden of dat er een kans is dat ik dat kwijtraak en weer een ander nummer ga krijgen.

Voor mij geldt op dit moment dat 1 gek meer kan vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden... 🤔😊
Reputatie 7
Badge +9
Mobiele nummers blijven behouden zolang er een aansluiting aan zit. Zeg je je aansluiting op (of verloopt je prepaid aansluiting, als je 6 maanden geen gebruikt maakt van de aansluiting), zonder het nummer mee te nemen naar een andere aansluiting, dan ben je het nummer kwijt. Het nummer wordt dan onderop de stapel van beschikbare mobiele nummers gelegd en komt na een tijdje vanzelf weer bovenaan de stapel om weer uitgegeven te worden bij een nieuwe aansluiting.
Badge
In juli van dit jaar heb ik de prepaid sim kaart gekocht. In november ben ik van plan dit te gaan gebruiken. Maar daarna ben ik niet binnen 6 maanden weer terug in Nederland. Ik zou dus binnen die 6 maanden mijn Simyo prepaid kaart weer in mijn telefoon moeten doen en het hier in de VS moeten gebruiken, ook al is het maar voor 1 minuut? Kan dat?

Nu ik daarover nadenk, als dat zou kunnen dan kan ik dat ook nu doen?
Reputatie 7
Badge +9
Om je aansluiting actief te houden, moet je elke 6 maanden iets doen. Gebruik kan in principe overal vandaan gebeuren.

Alle Simyo simkaarten moeten de eerste keer aanmelden op het netwerk van Simyo. Ik denk dat dat in juli is gebeurd. Daarna kun je de simkaart praktisch overal gebruiken; ook in de VS.

In de VS kun je dus ook gewoon je simkaart in je mobiel doen en er gebruik van maken. Het is het het beste om een SMSje te sturen, want dat is het goedkoopste. Het is aan te raden om ruim op tijd dat SMSje te sturen, zodat als je tegen problemen aanloopt (te weinig beltegoed of problemen om te roamen) tijd hebt om de klantenservice in te schakelen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi CiskeDeRat,

Wat Groentjuh zegt klopt helemaal. Als je er voor zorgt dat je de Prepaid-simkaart voor het verstrijken van die zes maanden kort gebruikt, dan blijft je nummer gewoon behouden. Dit verbruik kan ook plaatsvinden in Amerika, maar houdt er wel rekening mee dat je de Netwerkinstellingen goed instelt op Mijn Simyo. De optie 'bellen in en naar het buitenland' horen hierbij aan te staan. Als deze optie uit staat kun je namelijk geen verbinding maken met een buitenlands netwerk om een sms'je te versturen.

Gebruik de simkaart inderdaad wel eerst op het Nederlandse netwerk om hem ook voor het buitenland actief te maken. Als je hem pas voor het eerst in je telefoon plaatst in het buitenland, dan kun je er niets mee. Check dit nog even voor je naar het buitenland gaat dus! 🙂

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Badge
Els,

Ik dacht dat ik alle reacties had gelezn, maar ontdekte nu net dat dat niet zo was.

Het laatste deel van jouw antwoord verwart me een beetje.

In mijn 'Netwerkinstellingen' heb ik gecheckt dat ik in en naar het buitenland kan bellen. Ik heb de kaart in juli van dit jaar gekocht. Ik kom in november naar Nederland, daar zit dus minder dan 6 maanden tussen.

Om er helemaal 100% zeker van te zijn dat mijn nummer niet verloren gaat was ik van plan om de Simyo prepaid kaart er hier in de VS (waar ik woon) in mijn telefoon te doen en een sms-je naar een vriendin in Nederland te sturen. Maar als ik jouw antwoord "gebruik de simkaart inderdaad wel eerst op het Nederlandse netwerk om hem ook voor het buitenland actief te maken. Als je hem pas voor het eerst in je telefoon plaatst in het buitenland, dan kun je er niets mee" goed begrijp, dan kan ik dat dus niet.

Kun je dit nog even checken en me laten weten of ik het goed begrepen heb?

Vast bedankt!
Groetjes,
Ciske.
Reputatie 7
Je simkaart van Simyo moet, om ook in het buitenland te gebruiken, eerst 1x een verbinding maken met het netwerk in Nederland. Dus zou je hem nu in de de VS in je telefoon stoppen dan werkt hij niet.

Eerst een keer in Nederland dus.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ciske,

Ik zie dat Ray je hier inmiddels antwoord op heeft gegeven. Het klopt wat hij zegt.

Voordat je naar het buitenland gaat is het van belang dat jij je Prepaid simkaart even in gebruik neemt op ons eigen netwerk. Alleen dan weet je zeker dat 'ie het ook in het buitenland doet. Het komt wel eens voor dat een Prepaid simkaart zelfs zonder activatie in Nederland werkt in het buitenland, alleen kunnen wij dit niet garanderen.

Ik zou je graag willen vragen om het even uit te testen als je in de gelegenheid bent. Als het niet lukt, dan kun je mij dit laten weten.

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer