.

Beantwoord

Kan ik de pincode van mijn simkaart uitzetten?

  • 29 June 2018
  • 9 reacties
  • 406 Bekeken

Ik moet steeds weer de pincode invoeren, als ik mijn toestel opstart. Hoe kan ik dat uitzetten?
icon

Beste antwoord door Ray 29 June 2018, 09:36

Bekijk originele reactie

9 reacties

Ik bedoel hier de pincode van mijn nieuwe simkaart van Simyo.
Dit kun je uitzetten in de beveiligingsinstellingen van je telefoon.

Het is echter niet aan te raden om dit te doen. Mocht je de telefoon verliezen of mocht deze gestolen worden dan kunnen kwaadwillende simpel bij al jouw gegevens op je telefoon en deze ook gebruiken.

Mocht je toch nog hulp willen bij het uitzetten geef dan even aan wat voor merk / model telefoon het betreft.
Ik heb ook een pincode voor mijn Samsung Galaxy Grand prime. Nu moet ik dus twee pincodes gebruiken. Bedankt voor je reactie!
De pincode van De Samsung is de toetsenvergrendeling. Die vergrendeld de toetsen en het toestel als deze vergrendeld is. De pincode van Simyo beveiligt tegen kwaadwillende om de simkaart te gebruiken.

Nogmaals, het is eigen keuze maar naar mijn mening geen verstandige.

Als ik bijvoorbeeld kwade bedoelingen heb, uw toestel vind omdat u die bijvoorbeeld verloren bent kan ik uw simkaart gebruiken omdat u de pincode heeft uitgeschakeld.

De kans is misschien klein maar voorkomen is beter dan genezen.

De pincode wordt er tenslotte niet voor niks op gezet.

Ik hoop dat u wat met deze adviezen doet. Ik wens u in ieder geval een fijne dag 🙂
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Frans51,

Welkom op het Simyo Forum! Goed dat je hier om hulp hebt gevraagd.

Ik zie dat Ray je al heeft voorzien van een uitleg over de pincode van je simkaart en hoe je deze eventueel uit kunt zetten via je telefoon. Is dat inmiddels gelukt? Of ben je toch tot een andere keuze gekomen na de uitleg van Ray?

@ Ray, bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Els
@Els

De pincode van Simyo beveiligt kwaadwillende om de simkaart te gebruiken.


Kun jij tussen beveiligt en kwaadwillende nog tegen typen. Ik zie nu dat ik dat vergeten ben en nu lijkt het alsof de pincode eventuele kwaadwillende beveiligt. 😂


Alvast bedankt 😃
Reputatie 5
Badge +5
@ Ray, done! 🙂
Ik ben blij met het advies van Ray. Ik heb daarom besloten om de pincode van de simkaart niet te verwijderen. Dat en Els, bedankt voor het meedenken goede adviezen.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Frans51,

Bedankt voor de terugkoppeling! Persoonlijk sta ik ook achter Ray's advies, een pincode op de simkaart vind ik zelf ook een gevoel van zekerheid geven. :)

Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Thomas

Reageer