.

Beantwoord

Kan ik bellen met mijn tablet?

  • 24 November 2018
  • 16 reacties
  • 6553 Bekeken

Ik heb een tablet gekocht met o.a. dual SIM-card.

Wat ik me afvraag is ,of ik de SIMcard van mijn telefoon in de tablet kan stoppen en dat alles dan gewoon werkt.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 24 November 2018, 17:25

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat ligt aan de tablet. Sommige tablets kunnen gewoon bellen als er een simkaart in zit. Mijn Huawei Mediapad M5 kan dat bijvoorbeeld. iPads met 4G kunnen echter nooit bellen, ook niet met simkaart.

Dus werkt het? Soms wel, soms niet! Maar proberen kun in dit geval geen kwaad!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Johannes,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je dat even na komt vragen! Groentjuh geeft al het perfecte antwoord 🙂 Dat hangt namelijk af van het tablet zelf. De simkaarten zijn wel primair gemaakt voor mobiele telefoons en daarin functioneren ze het best, maar ze zouden prima moeten werken in tablets. Je kunt het beste op Google opzoeken of jouw tablet ook kan bellen met een simkaart.

Laat je ons weten of het lukt?

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,

Ik lees op internet dat er sprake is van een " grotere maat " simkaart voor phablets.
Ik heb de phablet besteld maar nog niet ontvangen.
Keep you informed.
Groejes Johannes
Reputatie 7
Badge +10
Hi Johannes,

Ah, wat bedoel je met een grotere maat simkaart? 🙂

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,
Die grotere maat heeft te maken met de afmeting van het gleufje waar de simkaart in moet.
Ik heb mijn tablet inmiddels ontvangen en de simkaart van mijn telefoon er ingestopt , dat paste gewoon,
echter ik krijg de bootschap : Geen simkaart of simkaart beschadigd ; maw hij kan hem niet lezen.
Heb contact opgenomen met de helpdesk van de leverancier.

Groetjes Johannes
Reputatie 6
Badge +5
Hi Johannes,

Slim dat je even contact hebt opgenomen met de leverancier! Hou je ons op de hoogte van verdere ontwikkelingen? En de simkaart doet het dus wel gewoon weer als je deze in je telefoon stopt? Ik hoor het graag :)

Groetjes,
Niels
Hallo Niels,

Jahoor als ik hem terugstop in m'n telefoon functioneert alles normaal

Groetjes Johannes
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Johannes,

Mooi! Dan ligt het gelukkig niet aan het simkaartje. ;)

Ik hoop dat je gauw meer hoort van de leverancier. We zijn benieuwd! :D

Groetjes,
Sarah
Hoi Sara,

Ik heb bericht gekregen dat dat mijn phablet zou moeten werken met het type simkaart GSM 2G-Netwerk
of WCDMA 3G-Netwerk.
Nu nog even uitzoeken waar ik die kan kopen. Tips ???

Groetjes Johannes
Hoi Johannes.

In principe is op dit moment elke simkaart 2G en 3G geschikt om te gebruiken met uitzondering van Tele2 daar moet de simkaart in een 4G telefoon die bij voorkeur op de Tele2 white list staat. Dus Tele2 valt af.

Als Simyo niet werkt in je toestel.....
De eenvoudigste manier om erachter te komen welke provider voor jou werkt is bijvoorbeeld bereidwillige (behulpzame !) telefoonwinkel, familie/kennissen simkaart testen.

Meten is weten. 🙂
Suuk 6.
Reputatie 7
Badge +9
Welke model phablet heb je? Misschien dat ik dan beter kan meezoeken...
Reputatie 7
Badge +10
Hi Johannes,

Ik heb dezelfde vraag als Groentjuh 🙂 Welk apparaat heb je precies? Wat is het merk?

Groetjes,
Jihane
Hallo belangstellenden,
Het is me gelukt !!
Wat heb ik niet goed gedaan ?? het meest voor de handliggende, ik heb m'n phablet aangezet en vervolgens de simkaart er in gezet. FOUT FOUT FOUT. Eerst de simkaart erin en dan aanzetten.
Eenvoudiger kan het niet, maar het heeft me een aantal dagen gekost voordat ik er achter kwam.
Hartelijk dank voor het meedenken.
PS het is dus de Simyo simkaart uit m'n telefoon welke het gewoon doet.
Groetjes Johannes
Reputatie 7
Ook met een iPad kun je bellen/sms’en, maar dan wel via een verbonden iPhone. Of het dus met een simkaart in een 4G geschikte iPad wel/niet kan zou ik niet durven zeggen.
Wel lastig bellen met zo'n apparaat aan je oor 🤪
Reputatie 2
Badge +1
Hi Johannes,

Super om te horen dat het toch is gelukt! Goed om te weten, bedankt voor de tip! :D

Groetjes,
Sarah

Reageer