.

Beantwoord

Is mijn telefoonnummer eerder in gebruik geweest?

  • 1 February 2017
  • 11 reacties
  • 1684 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd met nieuw telefoon nummer, maar ik wordt sindsdien regelmatig door tel. nummers gebeld die ik niet ken en krijg vreemde smsjes/whatsappjes die niet voor mij bedoeld is. Ik heb het idee dat het telefoon nummer al een keer eerder is gebruikt. Kan dat? En wat kan ik hier tegen doen (heb al het bel-mij-niet register ingesteld). Of is een nieuwe simkaart met nieuw tel nr. de enige optie?
icon

Beste antwoord door Samantha 1 February 2017, 17:07

Bekijk originele reactie

11 reacties

Dit komt idd voor, dit "nieuw" nummer heeft te kort op de stapel van - nieuwe ronde nieuwe kansen - gelegen. WhatsApp account is niet (goed) afgemeld door de vorige gebruiker. Omdat je het hebt over smsjes, appjes is contact met de vorige gebruiker waarschijnlijk moeilijker maar niet onmogelijk (simyo) als optie.

Nieuwe simkaart is niet nodig, een ander nummer zal uitkomst brengen.

Een moderator van simyo zal zich melden.
Badge +7
Hoi Lars02917,

Welkom op het Simyo forum! 🙂

Wat vervelend dat je telkens berichtjes ontvangt die niet voor jou bedoeld zijn! Zodra een aansluiting wordt beëindigd, wordt het nummer ongeveer een maand bij de provider gehouden. Daarna wordt het vrijgegeven voor een nieuwe gebruiker. Het is dus heel normaal dat je een telefoonnummer hebt die al een keer eerder is gebruikt.

Blijkbaar heeft de vorige eigenaar van jouw telefoonnummer niet goed kenbaar gemaakt dat hij dit nummer niet meer gebruikt. Even een controle vraag voor Whatsapp: zie je ook andermans profielfoto en status bij jouw nummer staan? Volgens Whatsapp hoef je je dan geen zorgen te maken.

Als je het vervelend vindt dat je telkens deze berichtjes van onbekende mensen ontvangt, mag je van mij gratis een nieuw nummer nemen. Normaal gesproken brengen we hiervoor € 5,00 in rekening. Je hebt dan geen nieuwe simkaart nodig, je nieuwe nummer wordt op je huidige simkaart gezet.

Als je graag een nieuw nummer wilt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Bedankt voor je hulp 🙂

Beste simyo. Zou iemand contact met me op kunnen nemen? Ik heb exact hetzelfde probleem. Net zelfs een hele discussie met iemand uit Duitsland dat het toch echt mijn nummer is. Wordt dagelijks gebeld uit Duitsland. Heel apart en super vervelend. Blokkeer ze steeds maar blijft vervelend. Ook via whatsapp komt steeds van alles binnen. 
 

ik hoor het graag

 

groeten Elly

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Elly, 

Wat vervelend dat je lastig wordt gevallen door contactpersonen van de vorige eigenaar!

Ik zal je gelijk even een ander nummer geven want dat is de enige manier om hier snel vanaf te komen. Je krijgt zo een mailtje met je nieuwe nummer!

Heb je hier nog vragen over? Let me know :blush:

Groetjes, 
Bas

Goedemorgen,

Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd met nieuw telefoon nummer, maar ik wordt sindsdien regelmatig door tel. nummers gebeld die ik niet ken en krijg vreemde smsjes/whatsappjes die niet voor mij bedoeld is. Ik heb het idee dat het telefoon nummer al een keer eerder is gebruikt. Kan dat? En wat kan ik hier tegen doen (heb al het bel-mij-niet register ingesteld). Of is een nieuwe simkaart met nieuw tel nr. de enige optie?


ik heb nu hetzelfde probleem. Appjes en belletjes die niet voor mij zijn. Erg vervelend 

Reputatie 7
Badge +7

Hetzelfde probleem heeft dus ook dezelfde oplossing.

Nieuw nummer aanvragen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @GBR,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je appjes en telefoontjes ontvangt die niet voor jou bedoeld zijn. Je kunt altijd proberen om de nummers blokkeren. Mocht dit niet helpen dan wil ik graag een nieuw nummer voor je aanvragen. Als je hiermee akkoord gaat dan kun je mij gerust een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens.

Groetjes,
Roeqajja

Echt super vervelend! Ook mijn telefoon nummer is nog in gebruik en iemand anders heeft nu een app account van mij! 

Ik wil graag zsm een nieuw telefoonnummer dat langer dan een maand niet gebruikt is. De regel was 6 maanden...

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jessica LH,

Bedankt voor je bericht. We kunnen ons voorstellen dat je hiervan baalt. Onze nummers worden inderdaad weer vanaf 6 maanden vrijgegeven. Echter kunnen wij er helaas weinig aan doen als de vorige gebruiker het nummer nog steeds voor WhatsApp gebruikt, hier hebben wij geen invloed op. Excuses voor het ongemak. 

Je kan mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens, dan vraag ik een nieuw nummer voor je aan. 

Groetjes,
Amy

Helaas heb ik hier ook last van. Krijg veel telefoontjes en apps uit Angola op mijn nieuwe nummer, duidelijk niet voor mij bestemd. Ik blokkeer die mensen dan wel, maar iedere keer belt/appt er weer iemand anders. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Mel8867,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je zo wordt lastig gevallen! Het kan inderdaad zijn dat jouw nummer eerder is gebruikt voor WhatsApp en dat het nummer nooit is losgekoppeld hiervan. Helaas hebben wij hier weinig invloed op. Wel kunnen we gratis een nieuw nummer aan je geven. 

Mocht je dit willen dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. Ik maak het dan graag voor je in orde.

Groetjes,
Amy

Reageer