.

Beantwoord

Is mijn pincode verandert nadat ik mijn bundel gewijzigd hebt?

  • 21 January 2018
  • 2 reacties
  • 165 Bekeken

Vandaag een update van Android Oreo gehad op de Nokia 8 dual sim. Na de update en de gebruikelijke herstart werkt de pincode van mijn simkaart niet meer. Ook kan ik deze niet laten 'crashen' om dan de pukcode te kunnen invoeren, want ik krijg steeds weer een nieuwe kans na een minuut. Ik kom dus nooit bij de optie voor de pukcode. Diverse keren telefoon uitgezet, ook voor een paar uur, maar helpt allemaal niet. Ik baal als een stekker want ik gebruik de telefoon ook voor mijn werk.
Ook heb ik geprobeerd om met 1 van de simkaarten de telefoon aan te melden, maar ook dat lukt niet.
Nu heb ik recent een aanvraag gedaan om mijn internetbundel aan te laten passen. De ingangsdatum hiervan is 1-2-2018. Kan het zijn dat er door Simyo iets is gewijzigd, waardoor mijn huidige pincode niet meer werkt?

Update: inmiddels toch weer aan de praat gekregen: alle simkaarten eruit gehaald en opnieuw opgestart. Toen kwam ik weer 'in' mijn telefoon. Daarna simkaart erin en pincode werd nu wel gelezen.
icon

Beste antwoord door Ray 22 January 2018, 07:32

Bekijk originele reactie

2 reacties

Dit was niet de pincode van je simkaart maar van de schermbeveiliging, lijkt mij.

Bij de pincode van de simkaart is deze, zoals je zelf al omschreef, na 3x geblokkeerd. En zou er dan om een pukcode gevraagd worden.

NB: Als je een vingerafdruk heb gescand, moet je omwille beveiliging toestel, 1x je schermbeveiliging pincode invoeren. Daarna kun je weer je vingerafdruk gebruiken. Heb je een vingerafdruk + patroon ingesteld dan vraagt je toestel 1x je patroon te gebruiken na een herstart.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Inge1908,

Welkom op het Forum!

Super dat het uiteindelijk gelukt is! Wij veranderen nooit de pincode van je simkaart. Dit kan alleen jij doen via de instellingen in je telefoon. Als je 3x de onjuiste pincode hebt ingevuld, wordt je simkaart geblokkeerd. Je kan deze dan deblokkeren door de pukcode in te vullen.

Je kreeg na een minuut de kans om weer een code in te vullen. Deze melding krijg je niet als je de pincode van je simkaart verkeerd hebt ingevuld. Je krijgt deze melding wanneer je je schermbeveiliging pincode verkeerd hebt ingevuld. Daar ging het steeds mis.

Slim van je dat je beide simkaarten eruit hebt gehaald en deze opnieuw hebt geplaatst. Zo kon je de stappen om de simkaart te ontgrendelen opnieuw doorlopen.

Als je nog vragen hebt, laat je het mij dan weten?

@Ray Bedankt!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer