.

Beantwoord

Is er al meer bekend over eSim?

  • 29 November 2019
  • 17 reacties
  • 1171 Bekeken

Badge

Ben erg benieuwd hoe de ontwikkeling van eSIM ervoor staat, zie dat er meer als een jaar geleden al vragen over zijn gesteld. Jammer dat KPN hier niet eerder op in is gesprongen. 

 

icon

Beste antwoord door Ouael 1 December 2019, 17:03

Bekijk originele reactie

17 reacties

KPN is niet zo snel is mijn persoonlijke ervaring.. Ik heb / had er ook interesse in. 

 

Maar voorlopig nog wachten. 

Reputatie 4
Badge +4

Hey sara72,

Welkom op het Simyo forum!

KPN en Simyo zijn hier nu allebei mee aan de slag gegaan en wij hebben het dus in ontwikkeling. Hiervoor hebben wij ook klanten nodig die dit samen met ons willen testen. Wanneer dit precies is weet ik niet. Maar zou je hierin geintresseerd zijn? Dan kan ik je op een lijst zetten zodat je benaderd wordt als dit het geval is. Dit geldt natuurlijk ook voor jou Ray. 

 

Groetjes,

 

Ouael

 

Badge

Hallo Quael, 

 

Jazekers, ben ik hierin geïnteresseerd. 

Denk ook dat ik wel een goede testpersoon ben. Een Ned. nr en een Duits nummer en 2 providers. 

 

Groetjes Sara

 

100% geïnteresseerd. Al ben ik bang dat m'n Pixel 2XL buiten de boot gaat vallen, net als Volte.  

Is hier ook nog een antwoord beschikbaar voor? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Ik heb hier nog geen concreet antwoord heb, we hebben jouw gegevens en die van sara72 doorgegeven aan de persoon die hier om heeft gevraagd. Zodra wij meer weten of we meer informatie nodig hebben komen we hier op terug .

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

Ik ben voornemens mijzelf volgende maand een nieuwe iPhone kado te doen welke ook een eSim mogelijkheid heeft. Indien ik mijn nieuwe telefoon heb, voordat gaat worden getest, zou ik mij ook willen opgeven om in het testpanel plaats te nemen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RicoK,

 

Helemaal top! Ik ga je gegevens doorgeven!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

Ik heb afgelopen weekend mijn iPhone 11 Pro Max in gebruik genomen. Indien er moet worden getest zou ik (en kan ik wellicht) hieraan mee willen doen.

Reputatie 4
Badge +4

Hey RicoK,

 

Leuk! Ik wens je er veel plezier mee 😊🎉.

Hou ons forum in de gaten over meer informatie over de release van eSim. Ook zal je als eventuele tester een e-mail krijgen als het wordt gelanceerd.

 

Groetjes,

Ouael

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb onlangs voor mijn iPhone XR een prepaid data eSim aangeschaft van Ubigi. Het aanbod van T-Mobile (de enige Nederlandse aanbieder op dit moment) is voor mij niet zo aantrekkelijk want ik wil geen abonnement. Prepaid wordt niet aangeboden. De Ubigi eSim heb ik aangeschaft (maar nog niet geactiveerd) vanwege de zeer aantrekkelijke kosten voor mobiel internet buiten Zone 1. Zal hem later dit jaar uitproberen als ik naar Aruba ga. Maar zodra Simyo ook met een eSim op de markt komt zal ik die zeker uitproberen, want tijdens mijn reizen naar Nederland loop ik nu nog met twee mobiele telefoons in mijn zak, eentje met een Three (UK) simkaart en een andere met een Simyo simkaart. Hopelijk kan ik die laatste in de toekomst thuis laten.

Als jullie een tester in het buitenland zoeken dan houd ik mij aanbevolen.

@Scotsman wat is je ervaring qua beveiliging van de e-Sim? Wordt er ook gesproken over simswap fraude bij Ubigi bijvoorbeeld?

Reputatie 7
Badge +9

@Scotsman wat is je ervaring qua beveiliging van de e-Sim? Wordt er ook gesproken over simswap fraude bij Ubigi bijvoorbeeld?

Ik heb de eSim van Ubigi nog niet gebruikt (wel geinstalleerd maar nog geen prepay tegoed) maar aangezien het een data-only eSim is denk ik dat de kans op een simswap hack minimaal is. De Ubigi eSim ondersteunt geen spraak en SMS dus als jouw bank o.i.d. gebruik maakt van zogenaamde two-factor authentication via SMS dan gaat dat via je normale (Simyo) aansluiting. Als je de Ubigi eSim wilt overzetten naar een ander mobiel dan gaat dat via een unieke QR code die ze op verzoek via email naar jou toe sturen. Alleen als een hacker toegang heeft verkregen tot jouw mail account kan hij op die manier jouw Ubigi eSim in handen krijgen.

Reputatie 4
Badge +4

Hey Scotsman,

 

Ook voor jou geldt, let goed op het forum. Als wij iets bekend maken dan weten jullie dat als eerste. 

 

Groetjes,

Ouael

Badge

Is er al meer bekend over eSim op Android? Ik zag nieuwsberichten dat jullie per vandaag (27 februari 2020) eSim aanbieden voor Apple. En in hoeverre speelt ondersteuning van het toestel een rol? Je hoeft toch alleen een eSim-wallet te hebben?

Reputatie 7

“KPN-dochter Simyo begint met ondersteuning e-sim”

https://tweakers.net/nieuws/163906/kpn-dochter-simyo-begint-met-ondersteuning-e-sim.html

Reputatie 7
Badge +6

Hé allemaal,

 

Vanaf vandaag is de eSIM ook live bij Simyo! Je kan er hier meer over lezen:

 

https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-en-verstoringen-59/esim-bij-simyo-43793

 

Laten jullie daar jullie tips/tops/feedback/vragen achter? Thanks!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer