Beantwoord

Is de bestelling van mijn micro sim goedgegaan?


Badge
Hallo,
Ik heb gisteren een vervangende simkaart besteld een Micro sim, maar ik weet niet of de bestelling goed is gegaan.
Ik heb geen reactie ontvangen van de bestelling. Klopt dat?
icon

Beste antwoord door Ernst 16 april 2015, 10:16

Hoi schir01, welkom op het forum!

In je gegevens zie ik dat je bestelling goed is gegaan én dat je simkaart al onderweg is naar je. Met een beetje geluk heb je 'm vandaag al in huis :)

Je hebt een micro-sim besteld, maar je krijgt van ons een hypermoderne 3-in-1 simkaart. Altijd handig, mocht je in de toekomst nog eens een nano sim nodig hebben :p

Heb ik het duidelijk uitgelegd zo?
Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi schir01, welkom op het forum!

In je gegevens zie ik dat je bestelling goed is gegaan én dat je simkaart al onderweg is naar je. Met een beetje geluk heb je 'm vandaag al in huis :)

Je hebt een micro-sim besteld, maar je krijgt van ons een hypermoderne 3-in-1 simkaart. Altijd handig, mocht je in de toekomst nog eens een nano sim nodig hebben :p

Heb ik het duidelijk uitgelegd zo?
Hallo,

Afgelopen zaterdag een nieuwe 3 in 1 simkaart besteld, wanneer komt deze binnen? Vind het niet prettig geen bestelling bevestiging te ontvangen met leverdatum.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Janny en Tony, welkom op het Simyo forum!

Wanneer je een simkaart besteld, dan ontvang je van ons een bevestigingsmail. In de e-mail staat dat je de simkaart meestal binnen drie werkdagen hebt. Dat is bij jou ook het geval. Ik kan helaas geen preciezere datum doorgeven. Als je hem vandaag nog niet binnen hebt, dan denk ik dat hij morgen in huis is.

Wil je mij op de hoogte houden?
Hallo Naomi.
Helaas nog niet binnen.
Ik wil hem graag gebruiken omdat mijn huidige toestel wordt doorgeschoven naar mijn vrouw en die krijgt binnenkort ook haar Symio abo etc. binnen.
Het kan toch niet aan het weer liggen.:8
Ik heb ook mijn gegevens nagekeken en die kloppen. Dus..... ?
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Janny en Tony,

Nog de beste wensen voor 2016 :$

Wat vervelend dat de simkaart niet is bezorgd. Misschien is de postbode op vakantie juist vanwege het weer :? De simkaart had in ieder geval wel al bezorgd moeten zijn. Wat je het beste kunnen doen is een nieuwe simkaart bestellen. Die andere simkaart kunnen we wel voor je vergoeden.

Hou je mij op de hoogte als je de andere simkaart hebt ontvangen? Groetjes, Angelica
Hallo Angelica, helaas vind ik dit een alleszins onbevredigend antwoord. :@
Weer een nieuwe bestellen? Ik verwacht gewoon de orginele bestelling geleverd of je stuurt een vervanging per direct op.
Je hebt de gegevens.
En gelijk de belofte op de site binnen 3 dagen geleverd onder voorbehoud zetten.
Simyo heeft geen eigen besteldienst en is daarom afhankelijk van de postbode. Wat kan Simyo meer doen dan je aan te bieden gratis een nieuwe simkaart te bestellen? Moet de directeur van Simyo persoonlijk bij je langs komen op zijn motorfiets om je de simkaart vanavond te overhandigen???
De klant geeft aan dat het product niet aan is gekomen binnen de gestelde tijd.
De klant is al gefactureerd voor de kosten
De klant vraagt niet om een persoonlijke bezorging, dus ga niet stigmatiseren dat wij een speciale service wensen.
De klant verwacht alleen dat Symio op de wetenschap dat zijn te leveren artikel niet is aangekomen, daarover is geïnformeerd, dat Symio zelf actie neemt en niet de klant hiermee belast.
Dat heet service verlenen / verantwoordelijkheid nemen wanneer aan een belofte niet kan worden voldaan.
Schuldig of onschuldig.

Iemand in CS bij ons in het bedrijf was op basis van jou reactie minimaal geschorst.

Wij annuleren de hele zaak incl. de aangevraagde extra abonnement. Succes verder.
Simyo weet pas dat een simkaart niet is bezorgd als de klant hiervan melding maakt. De klant tekent niet voor ontvangst, en dus krijgt Simyo ook geen ontvangstbevestiging. Als een klant niet van zich laat horen kan redelijkerwijs worden aangenomen dat de simkaart op het juiste adres en bij de juiste persoon is aangekomen. In dit geval is de simkaart niet aangekomen, althans niet op tijd (hij kan uiteraard alsnog bezorgd worden, wie weet). Dat Simyo dan toch zonder verdere discussie opnieuw een simkaart opstuurt (gratis) vind ik een goed gebaar, maar er zijn klanten die dit kennelijk anders zien.

Voor alle duidelijkheid: ik werk niet voor Simyo, ik ben gewoon klant.
Quote: "Simyo weet pas dat een simkaart niet is bezorgd als de klant hiervan melding maakt."
Wat is er gebeurd?
Quote: "Dat Simyo dan toch zonder verdere discussie opnieuw een simkaart opstuurt (gratis) vind ik een goed gebaar" Dat doen ze dus niet, je moet eerst weer een bestelprocedure door. Belachelijk.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Janny en Tony,

Ik vind het jammer om te lezen dat je alles hebt geannuleerd. Dat de simkaart niet bezorgd is, vind ik vervelend. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Dat we dit communiceren is omdat de simkaarten zo goed als altijd binnen drie werkdagen worden bezorgd. Bij jou is dat niet het geval geweest. Dat mijn service reden is om op te zeggen, vind ik spijtig. Ik was er liever op een andere manier uitgekomen maar ik zal de feedback meenemen.

Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes, Angelica
Hallo Angelica,

dit is jou niet persoonlijk aan te rekenen maar enerzijds de methode die je moet voorstellen e.a. op te lossen.
Verder hebben wij de reactie van Scotsman aangezien als moderator en zijn reactie als moderator ondermaats aangezien. Die je kun ons aanrekenen.
Snappen dan ook niet wat degene bezielt zich in een communicatie te mengen die tussen Simyo gaat en ons als klant.
Jullie hebben je best gedaan.

Gr. Janny en Tony

Snappen dan ook niet wat degene bezielt zich in een communicatie te mengen die tussen Simyo gaat en ons als klant.

Sommige mensen zijn niet bekend met het doel en werkwijze van een openbaar forum zoals dit. Ter verheldering een citaat uit https://forum.simyo.nl/stel-vraag-57/werkt-simyo-forum-29503:

Het Simyo Forum is openbaar en toegankelijk voor iedereen. Als je klant bent bij Simyo kun je je registreren en reageren op topics of zelf een topic starten.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Janny en Tony,

Bedankt voor je uitleg.

Iedere klant heeft de mogelijkheid om te reageren op topics en vragen van andere klanten te beantwoorden. Dit is vooral om elkaar te helpen. Ik vind het, net als Angelica, jammer om te lezen dat je je bestelling geannuleerd hebt. Mocht je je toch bedenken, dan ben je altijd welkom bij ons.

Groetjes,
Estelle

@Scotsman, bedankt voor je poging tot hulp 🙂
@Scotsman, dat je kan reageren hoeft nog niet te betekenen dat je moet reageren.
Maar blijkbaar moet iedereen iets van iets vinden en ventileren.

Wij zijn klaar hiermee, onze consequenties hebben we genomen en daarmee is voor ons de zaak nu afgedaan.

Wensen Simyo alle succes verder.
Jullie hadden toch gewoon naar Simyo kunnen bellen dan hadden jullie niets hoeven te ventileren op het forum.
Dit is een, sorry dat ik het zeg, zinloze discussie.:8

Gebruikersvoorwaarden Simyo Forum
Deze gebruikersvoorwaarden hebben betrekking op het forum van Simyo, wat te vinden is
op forum.simyo.nl.

Snappen dan ook niet wat degene bezielt zich in een communicatie te mengen die tussen Simyo gaat en ons als klant.

Het forum is een plek waar je ervaring uit kunt wisselen. We verwachten
dat iedereen zich respectvol naar anderen gedraagt. Toch zijn er een aantal afspraken nodig:
deze zijn naast deze gebruikersvoorwaarden geformuleerd in de huisregels.
Toepasselijkheid voorwaarden
Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedereen die het Simyo forum betreedt: zowel passief bezoek als
actief deelnemen. Door gebruik te maken van het forum ga je akkoord met de gebruikersvoorwaarden.

**Wanneer jullie je mening plaatsen/ventileren richting de reactie van Scotsman...
Horen jullie dan ook niet bij iedereen?

Omgekeerde psychologie heet dat, geloof ik..denk ik - weet het niet zeker.:)
Ter afsluiting nog een tip voor mensen die een probleem of vraag hebben die de schijnwerpers van een openbaar forum niet kunnen verdragen: gebruik Twitter, een bijkomend voordeel is dat Simyo zeer snel reageert via Twitter, zelfs in het weekend! De telefonische helpdesk is alleen op werkdagen bereikbaar.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Friesian en Scotsman,

Bedankt voor jullie extra toelichting. Ik ga ervan uit dat de boodschap nu duidelijk is.

Janny en Tony hebben er helaas voor gekozen om de bestelling te annuleren 😞. Ik begrijp dat jullie het goed bedoeld hebben, maar zoals zij aangeven, is de zaak hiermee afgedaan. @Janny en Tony, ik wens jullie in ieder geval veel plezier bij jullie eventueel nieuwe provider 😉.

Groetjes,
Estelle

Reageer