.

Beantwoord

Ik krijg steeds de melding 'noodoproepen' voordat ik mijn code heb ingevoerd. Kan ik deze code weghalen?

  • 11 July 2017
  • 3 reacties
  • 4483 Bekeken

Badge
Hallo allemaal, ik heb een Huawei telefoon. Na 30 seconden gaat mijn telefoon automatisch uit.
Als ik wil bellen dan moet ik me aanmelden met een nummer (heb ik zo ingesteld). Voor dat ik me aanmeld zie
ik dat er noodoproep staat op mijn telefoon. Na aanmelding kan ik gewoon bellen en gebeld worden.
Als ik de telefoon niet gebruik en iemand stuurt mij een whatsapp dan ziet die persoon dat mijn telefoon noodoproep
aangeeft. Volgens mij komt die noodoproep vermelding door die code nummer die ik gebruik voor het aanmelden.
Na aanmelding zie ik die noodoproep niet. Mijn probleem is nu hoe krijg ik die code weggewerkt.? Ik wil dus
zonder aanmelding mijn telefoon weer gaan gebruiken. Ik heb een Huawei Y635-L21.
Alvast bedankt allemaal .
Hendrie
icon

Beste antwoord door Samantha 12 July 2017, 13:38

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +7
Hoi amelotje,

Welkom op het Simyo forum :)

Oei, dat is wel onhandig zeg! Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal welke code je precies bedoeld. Is dit de pincode van je simkaart, of een code die je zelf hebt ingesteld in je telefoon?

Het lijkt erop dat het om de pincode van je simkaart gaat. Deze kun je vinden op Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Simkaart. Is dit code die je daar vindt, de code die je telkens in moet voeren? Als dit die code is, dan kun je deze code helaas niet wegwerken. Je telefoon vraagt om deze code om je simkaart in je telefoon te ontgrendelen. Zo kan alleen jij gebruik maken van je telefoon. Zie het maar als een wachtwoord om je telefoon in te kunnen. Je telefoon vraagt om je pincode elke keer dat jij je telefoon opnieuw opstart. Zolang de code niet is ingevoerd, kun je de simkaart niet gebruiken en heb je ook geen netwerk. Je kunt je telefoon dan alleen gebruiken voor noodoproepen.

Daarnaast is het mogelijk om een schermbeveiliging in te stellen in je telefoon. Dit is in de meeste Android telefoons te vinden bij Instellingen > Vergrendelscherm > Schermbeveiliging. Heb je ook een schermbeveiliging ingesteld? Deze kun je vaak uitzetten door op 'Geen' te drukken.

Laat je weten om welke code er wordt gevraagd?

Groetjes,
Samantha
Badge
Het is de code om de telefoon te ontgrendelen. Het is opgelost. Ik moest de ontgrendelingscode opnieuw invoeren om hem te kunnen uitschakelen. En ik dacht dat ik daar mijn code kon veranderen. Vandaag toch weer wat geleerd. Dank voor je reacties.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Amelotje,

Wat fijn dat het opgelost is 🙂 Inderdaad, weer wat nieuws geleerd. Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer