.

Beantwoord

Ik krijg de melding 'Geen simkaart'. Wat nu?

  • 28 December 2016
  • 29 reacties
  • 3875 Bekeken

hallo ik heb vandaag een wiko sunny gekregen en mijn sim in de telefoon gedaan, maar krijg steeds de melding geen simkaart, hoe kan ik dit oplossen, zou hem wel graag willen gebruiken, zouden jullie me tips kunnen geven
😳
icon

Beste antwoord door Thomas 18 April 2018, 11:04

Bekijk originele reactie

29 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi bibi1978,

Wat veel gestelde vragen voor deze telefoon vind je hier. De handleiding kan je daar ook downloaden.

Ik hoop dat je hier het antwoord vindt.
krijg het helaas niet voor elkaar ook niet met de handleiding, telefoon blijft aangeven dat er geen sim in zit, als ik onder instellingen kijk op de telefoon geeft hij aan dat beide simsleuven leeg zijn, ook kan ik daar niks in wijzigen, we zijn nu van plan ommorgen naar de telefoonwinkel te gaan in de hoop dat zij me kunnen helpen
Reputatie 7
Badge +9
Succes morgen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi bibi1978,

Welkom op het Forum! Wat leuk dat jij je vraag hier stelt.

Ik vind het erg vervelend dat het nog steeds niet lukt om je telefoon in gebruik te nemen!

De foutmelding die je krijgt lijkt op een simlock. Als je een simlock hebt op je telefoon, dan krijg je namelijk vaak de melding 'plaats simkaart', 'simkaart niet geldig' en 'simkaart niet beschikbaar' te zien. Voor een lijst met alle meldingen die op een simlock duiden, kun je klikken op deze link.

Om de unlockcode te krijgen, kun je het beste contact opnemen met de provider waar de telefoon vandaan is gehaald. Als je telefoon ouder is dan een jaar dan krijg je de unlockcode kosteloos.

Houd je ons vandaag op de hoogte?

@ franswon, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Asma,

Ik dacht ook aan een simlock, maar een toestel van € 59,99 bij de Kijkshop zal toch niet met abonnement met simlock worden verkocht?
ik bij de phonehouse geweest en er zit geen simlock op, hij heeft zijn eigen simkaart er in gedaan en nog een andere, en die deden het wel, heb nu een nieuwe simkaart besteld die van mij was blijkbaar een beetje krom, als het goed is moet het nu wel lukken als ik hem binnen heb, dus ben benieuwd, als dat nog niet lukt kan ik altijd nog de telefoon terug sturen, maar volgens hem ligt het daar niet aan. zodra het is gelukt laat ik het hier even weten

mvg bianca
nou lekker lullig dus, nieuwe simkaart binnen gekregen, telefoon blijft alsnog aangeven geen sim, heb kaartje van kruidvat gekregen doe die er in geen probleem, nu snap ik helemaal niet meer waar het aan ligt, ben nu dus best flauw, dan zou het toch haast aan simyo liggen dat die het niet doet, alle kaartjes passen t-mobile, kpn en kruidvat alleen simyo niet, hebben jullie nog tips behalve telefoon terugsturen, alleen een nieuwe simkaart aanvragen heeft me nog eens 5 euro gekost, als ik dit had geweten had ik niet eens een nieuwe aangevraagt
Reputatie 7
Ik vermoed dat het simkaart slot te 'ruim' is. Wat je zou kunnen proberen is om een klein stukje papier in het simkaart slot erbij steken. Let wel dat je dit stukje niet aan de contactzijde erbij plaatst :8
Ik vermoed dat het simkaart slot te 'ruim' is. Wat je zou kunnen proberen is om een klein stukje papier in het simkaart slot erbij steken. Let wel dat je dit stukje niet aan de contactzijde erbij plaatst :8
helaas werkt dat ook niet, dus stuur dan toch maar retour en ga ik kijken naar een andere telefoon
Reputatie 7
Badge +9
Ik meen te weten dat Simyo ook dikke simkaarten heeft, wacht even op een reactie van een moderator.
wifi doet het nu ondertussen wel en ook de rest van de instellingen maar nog steeds geen simkaart, het blijft vreemd, maar de retourgegevens zijn zover klaar
Ik meen te weten dat Simyo ook dikke simkaarten heeft, wacht even op een reactie van een moderator. maar dan word het weer een nieuwe simkaart word wel duur zo op deze manier, ik kijk gewoon naar een andere telefoon (samsung, die zal vast goed zijn, heb ik jaren gehad
Reputatie 7
Nee, zo'n vervangende simkaart zal Simyo je kosteloos toesturen. Dit is wel een 'speciale' simkaart die Simyo moet activeren voor je.

En dat WiFi het doet, staat los van je simkaart.
Nee, zo'n vervangende simkaart zal Simyo je kosteloos toesturen. Dit is wel een 'speciale' simkaart die Simyo moet activeren voor je.

En dat WiFi het doet, staat los van je simkaart.


ik ga gewoon voor de samsung, lekker vertrouwd, vind dit alleen heel erg jammer
heb alles nu weer terug gedaan in doosje retourbon en alles al geprint en ga nu voor zeker
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben ook al jaren tevreden Samsung gebruiker 🙂 Succes met je Samsung en heb je nog vragen...... je weet ons te vinden!
dank jullie wel voor de tips en hulp, als ik weer vragen heb weet ik jullie idd te vinden, mocht ik dit probleem blijven houden met de sim, kan ik altijd nog de speciale aanvragen, maar hoop niet dat het nodig is

mvg bianca
Badge +7
Hoi bibi1978,

Wat vervelend dat je met een andere simkaart ook deze melding krijgt! Zoals franswon en RicoK al aangeven, hebben wij ook dikkere simkaarten. Deze passen misschien wel in je telefoon. Om dit te proberen, wil ik graag gratis een dikkere simkaart naar je opsturen. Je kunt natuurlijk ook een andere telefoon kopen, die keuze ligt uiteraard bij jou :)

Als je nog interesse hebt in de dikkere simkaart, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@ franswon & RicoK, heel erg bedankt voor jullie hulp!
nee hoor is niet meer nodig, heb al een andere telefoon en daar doet het nieuwe simkaartje ook gewoon in,
vriendelijk bedankt voor alle hulp

groetjes bianca


Hoi bibi1978,

Wat vervelend dat je met een andere simkaart ook deze melding krijgt! Zoals franswon en RicoK al aangeven, hebben wij ook dikkere simkaarten. Deze passen misschien wel in je telefoon. Om dit te proberen, wil ik graag gratis een dikkere simkaart naar je opsturen. Je kunt natuurlijk ook een andere telefoon kopen, die keuze ligt uiteraard bij jou :)

Als je nog interesse hebt in de dikkere simkaart, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@ franswon & RicoK, heel erg bedankt voor jullie hulp!
Badge +7
Hoi bibi1978,

Oh fijn dat je simkaart het wel in je nieuwe telefoon doet! Ik ben heel blij om dat te horen :)

Als je nog andere vragen hebt, laat je dan weer van je horen?

Groetjes,
Samantha
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met de Wiko Sunny2 van mijn dochter. Tot nu toe de sim alleen kunnen gebruiken via mijn antieke iphone 4S. Kunnen jullie een oplossing aandragen? Bedankt!
gr. Paul
Reputatie 7
Badge +9
Hoi pijsendoorn,

Ik vrees dat Simyo hier weinig aan kan doen, het ligt duidelijk aan de combinatie van deze telefoon en de Simyo-simkaart.
Reputatie 6
Badge +5
Hi pijsendoorn,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat de simkaart het niet in het toestel van je dochter. Dat de simkaart het wel doet in een andere telefoon, laat zien dat het hier in ieder geval niet aan ligt. Zou je me kunnen laten weten wat voor melding je krijgt als je de simkaart plaatst? En doen andere kaartjes het wel in het toestel? Ik hoor het graag!

Bedankt voor je reactie, franswon!

Groetjes,
Niels
Melding met Simyo kaartje is steeds 'No SIM card'. Simpelweg een ander prepaid kaartje van KPN levert geen enkel probleem op. Simkaart wordt direct herkend en telefoon functioneert prima!
Vreemd dat Simyo hier niets aan kan of wil doen. Je zou toch verwachten dat dit een bekend issue is met een beproefde oplossing, die je aanbiedt als service om klanten te behouden... jammer...
Gr. Paul
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Paul,

Wiko Sunny is een telefoon met een heel klein marktaandeel.
Ik weet dat Simyo heel veel voor haar klanten wil doen maar een overstap naar een andere simkaart lijkt mij onwaarschijnlijk.
Beste Frans,
Ik geloof dat je me niet goed begrijpt. Het gaat het me er niet om dat Simyo zich aan mij aanpast, maar ik verwacht wel dat ze mij als klant van service voorzien. Een mogelijke oplossing aanbieden of schetsen is het minste. Het is zeker niet de eerste keer dat dit gebeurt, dus een passende oplossing (desnoods restitutie van het aankoopbedrag, omdat de dienst door Simyo niet geleverd kan worden) lijkt me voorhanden.
gr. Paul

Reageer