.

Beantwoord

Ik kan niet bellen of gebeld worden. Wat nu?

  • 8 September 2018
  • 2 reacties
  • 239 Bekeken

Ik krijg de melding 'Mobiel netwerk niet beschikbaar voor spraakoproepen' als ik wil bellen. Als ik gebeld word gaat meteen mijn voice mail aan...? Ik kan wel gewoon app-en. Ik heb gekeken bij instellingen maar weet niet wat er fout is. Ik heb al uit-aan gezet en sim kaart eruit en erin gedaan maar het blijft hetzelfde.
icon

Beste antwoord door Jihane 9 September 2018, 15:25

Bekijk originele reactie

2 reacties

Ik heb soortgelijk probleem: als mensen bellen gaat mijn telefoon niet over, zij krijgen mijn voicemail. Ik krijg dan veel later een berichtje: gesprek gemist.
Als ik zelf bel krijg ik: gesprek mislukt.
Soms lukt het bellen/gebeld worden opeens wel.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Amettler en Gijs,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat jullie niet kunnen bellen óf gebeld kunnen worden! Dit gaan we natuurlijk samen oplossen. Ik heb beide aansluitingen erbij gepakt en een reset uitgevoerd op de simkaarten. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Willen jullie je toestellen een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Mocht dat niet helpen, raad ik jullie aan om een zogenoemde 'kruistest' uit te voeren. Dat houdt in dat je je simkaart in een ander toestel stopt en kijkt of het daarmee wel goed gaat. Zo'n test kan ons heel veel informatie bieden!

Groetjes, ik wacht jullie berichten af!
Jihane

Reageer