.

Beantwoord

Ik heb mijn eSIM geactiveerd maar het werkt nog niet, wat kan ik doen?


Hallo,

Dito voor mij. Ook ik heb zojuist een e-Sim aangevraagd via de my-Simyo app. Dit heb ik geactiveerd op mijn werktelefoon met een buitenlandse simcard. Ook ik kreeg een mail dat deze ook geactiveerd is en dat ik mijn fysieke simkaart eruit kon halen. De sms bevestiging/activeringscode ontving ik op mijn oude iPhone waar de fysieke simcard van Simyo nog inzat. Alle stappen doorlopen, maar geen bereik.

Nu kan ik alleen met mijn e-SIm van Simyo niet bellen en texten en heb ik geen service. Ik heb al een aantal keer geprobeerd mijn telefoon opnieuw op te starten. Dit werkt helaas niet. Volgens mij is er iets niet helemaal goed gegaan in het activeren van de  e-sim ben ik bang. 

Dus in mijn telefoon heb ik nu de fysieke simcard zitten met mijn buitenlandse werknummer and digital mijn e-Sim card met mijn NL Simyo nummer. Mijn telefoon geeft aan dat ik geen bereik heb met miijn NL Simyo nummer en wel nog steeds met mijn zakelijke buitenlandse nummer.

Ik heb uw hulp nodig. Met vriendelijke groet, Jelle

icon

Beste antwoord door Ouael 7 June 2020, 13:44

Bekijk originele reactie

24 reacties

Je hebt hier al gereageerd met hetzelfde probleem. 

Het is niet nodig om een nieuw topic te openen. Je wordt er niet sneller door geholpen en het maakt het forum onoverzichtelijk.

Een Simyo medewerker (=moderator) zal jouw probleem oppakken zodra deze gelezen wordt. Aangezien het weekend is, zijn ze gesloten maar ondanks dat komt er soms wel een moderator even kijken en reageren. 

 

Edit: Je kunt op je MijnSimyo - instellingen - simkaart zien of de esim actief is. 

dankjewel and excuus. wist niet of het werkte.

Reputatie 4
Badge +4

Hey JBdW,

 

Welkom op het Simyo forum! Wat zuur dat je eSim niet in gebruik kan worden genomen. Ik heb ook al gereageerd in het andere topic. Ik zie dat je al een chat hierover hebt gestart maar dat deze voortijdig is afgesloten. Maar om te voorkomen dat er meerdere verzoeken worden gestuurd naar de technische dienst wil ik je vragen of dit al in behandeling is genomen door collega's per Whatsapp. Ik wacht je antwoord af.

 

Thanks voor de tekst en uitleg Ray!

 

Groetjes,

Ouael

Hi Ouael, hi, nee nog niet in behandeling genomen via whatsapp. Kun je dat regelen? Dat zou heel fijn zijn. Dus dat ik steeds een code krijg via whatsapp.
 

gr. Jelle

Reputatie 7
Badge +6

Hoi JBdW,

 

Ik zie inmiddels dat mijn collega je een de code opnieuw heeft gestuurd, is het nu gelukt?

 

Thanks Ray voor je aanvullende informatie en snelle reactie!

 

Groetjes,

Daisy

Hi Daisy, nee nog steeds geeft mij iphone aan geen service. Ik krijg wel bevestiging dat mijn esim is geactiveerd, maar in de app heb ik nog steeds de mogelijkheid om wederom of nog steeds om mijn esim te activeren. Erg frustrerend dit. De adviezen die ik tot nog toe krijg zijn steeds dezelfde en werken niet. Kan iemand van de technische dienst mij wellicht helpen? Ook zou ik terug gebeld worden na 10 minuten om de stappen wederom samen door te nemen en dat is niet gebeurd.

 

jelle

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat je in de app de mogelijkheid ziet om de eSIM te activeren is normaal. Ik heb al maanden een actieve, werkende eSIM en al die tijd staat er in de Mijn Simyo app: Activeer eSIM. Die optie verdwijnt dus niet ook al is de eSIM geactiveerd.

Beste allemaal,

 

Vandaag de hele dag achter de mensen van Simyo en hebben ze pas gereageerd rond 16uur waar ik met weinig tijd heb ik kunnen testen dat de eSim nog niet werk.

 

en het ergste is dat daarna gingen ze om 17:30 dicht.

 

dus mijnprobleem is helaas nog niet opgelost en ik heb nog geen bereik en heb ik voicemails die ik niet kan luisteren van mijn werk.

 

het is heel slecht hoe Simyo een bekende probleem behandeld. Er zijn meerdere berichten van mensen die al probleem krijgen met netwerk als ze naar de eSim gaan.

 

dit moeten ze duidelijker maken aan de klanten. Als ik dit van tevoren had geweten dat ik deze probleem zou krijgen, had ik het niet gedaan of op een betere manier kunnen organiceren ivm mijn werk.

 

niet professioneel geregeld Simyo! 

Hi Carlos,

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij hebt en ik deel jouw ervaringen. Dit is niet erg professional geregeld en het probleem nu is dat ik geen bereik heb, mensen kunnen me nu niet bellen. Dat gezegd hebbende, een vriendelijke medewerker heeft nu mijn probleem neergelegd bij de technische dienst. Ik hoop snel iets te horen zodat ze me kunnen helpen.

 

 

Ik ben indezelfde situatie als jij. Laten hopen dat de technische diensten vandaag ons kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Carlos en JBdW,

 

Welk type toestel gebruiken jullie? (merk en type), welke versie van de software staat daarop? Welke versie van de app gebruiken jullie? Wat geeft het toestel nu aan?

Hi Daisy, I mijn geval een iPhone 11 Pro, Software Version 13.4.1 and App software version 3.35.0. Mijn toestel geeft aan - NO SERVICE for this. Gr. Jelle

Hi Daisy,

 

ik heb ook een IPhone 11 Pro. Mijn netwerk doet het nu, maar wat ik ben achtergekomen nu  is dat de functie van iMessage werkt niet en ik zou niet weten warrom is die nu uitgeschakeld, maar ik gebruik het veel met buitenlandse vrienden, maar nu gaat mij veel geld kosten als ik alles via sms moet gaan sturen.

Ik heb dit probleem nooit met de notmalle

sim kaart.

 

Hoe kan ik dit oplossen?

 

alvast bedankt!

@Carlos je zou deze vraag ook aan Apple kunnen stellen. Dan hoor je het, wellicht, van 2 kanten.

Beste Friesian,

Hier ben ik niet mee eens. Dit komt niet door apple maar door de esim.

 

Simyo is sinds Februari aan het aanbieden van esims en ik heb het toen niet gedaan omdat ik weet dat niet allees perfect kan werken met een nieuwe product.

 

hoewel een bedrijf eerst iets moet testen en testen voordat het op de markt wordt gebracht en niet de klant gebruiken als proef konijn.

 

In iedere geval ga ik ook niet tussen Apple en Simyo staan omdat de makkelijkste is de vingers naar de andere wijzen, wanneer ik weet dat dit door Simyo komt en niet Apple.

 

maar ik waardeer jouw bericht.

 

fijne dag!

grts,

Carlos

 

 

Okee, ik begrijp je volkomen. Wel is het zo dat de E-sim een technisch onderdeel is dat is ingebouwd door Apple. Simyo levert de dienst. 2 verschillende uitgangspunten. Maar ik respecteer je keuze en gedachten. Bedankt voor je toelichting.

Succes en ook een fijne dag nog!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Daisy,

 

ik heb ook een IPhone 11 Pro. Mijn netwerk doet het nu, maar wat ik ben achtergekomen nu  is dat de functie van iMessage werkt niet en ik zou niet weten warrom is die nu uitgeschakeld, maar ik gebruik het veel met buitenlandse vrienden, maar nu gaat mij veel geld kosten als ik alles via sms moet gaan sturen.

Ik heb dit probleem nooit met de notmalle

sim kaart.

 

Hoe kan ik dit oplossen?

 

alvast bedankt!

De iMessage en FaceTime functies werken pas als je je met je Apple ID en nummer hebt aangemeld. Dit doe je in de Settings > Apple ID. Ik denk dat je je opnieuw moet aanmelden omdat je AppleID nog is gekoppeld aan je oude simkaart.

Beste Scotsman,

 

Bedankt voor je bericht.
Ik heb de stappen gevolgd zoals jij zei, maar ik kan alleen de ICloud aan zetten.

 

de rest is al aan.

 

als ik van mijn Apple ID uitlog, dan krijg ik de vraag of ik een Back up wil maken op dit telefoon. Sorry, ik ben niet heel technisch maar dit lijkt mij ook een stap waar als ik iets fout maak, kan ik iets verliezen en daarna niet meer terug kan krijgen.

 

 

Beste Scotsman,

 

net mijn Apple ID herstart maar helaas geen verandering in mijn iMessage.

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Carlos, 

Misschien een domme vraag hoor maar… Heb je je toestel al een keer uit- en aangezet? Dat kan ik namelijk niet opmaken uit je berichtjes. 

Ik wil graag ook even het onderstaande proberen: 

  1. Zet iMessage en FaceTime uit op je toestel
  2. Log uit van je Apple ID
  3. Log opnieuw in met je Apple ID
  4. Zet iMessage en FaceTime aan op je toestel

Staan je datum en tijd wel gewoon op automatisch ingesteld? Dat kan schijnbaar ook wel eens problemen opleveren namelijk, als je dat niet op automatisch hebt staan. 

Ik hoor het graag van je :blush:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7

Misschien een domme vraag/opmerking van mijn kant, maar na elke nieuwe sim wordt toch zo'n smsje gezonden naar 00447786205094, de Apple's FaceTime/iMessage server in de UK, om deze diensten te activeren? Is dit smsje wel verzonden?

Reputatie 7
Badge +9

Misschien een domme vraag/opmerking van mijn kant, maar na elke nieuwe sim wordt toch zo'n smsje gezonden naar 00447786205094, de Apple's FaceTime/iMessage server in de UK, om deze diensten te activeren? Is dit smsje wel verzonden?

Of die is verzonden is niet te achterhalen want dit is geen normale sms maar een ‘silent text message’ en de verzending daarvan gebeurt geheel automatisch als het goed is.

Beste Bas, Rico & Scotsman,

 

het is uit eindelijk gelukt.

heb ik jouw steps gevolgd Bas + de toestel uit en aan gezet en daarna moet ik de chats die al had gestest en die geven nu de blauwe kleur op de zend knop.

 

wat nu raar is, is dat in mijn groepen chats, de groen knop is nog steeds.

misschien moet ik wachten tot dat iemand een bericht stuur naar een van de chats en wordt van zelf blauwe. Maar ook als ik proberen iets te typen, krijg ik de blauwe knop niet voor iMessage.

 

dus, groeps chat is nog geen iMessage.

en ik wil de group chat verwijderen omdat ik heb daar nuttig informatie.

 

aan wie moet ik de factuur sturen voor deze test fase? (Grapje!) :-))

 

bedankt voor iedereen hulp en misschien in jullie stapen moeten zeggen niet alleen dat de telefoon moet uit-aan maar ook Apple ID en iMessage en Face Time.


fijn avond!

grts,

Carlos

 

 

Reputatie 7
Badge +6

He Carlos,

 

Top dat het gelukt is en bedankt voor de extra toevoegingen!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer