.

Beantwoord

Ik heb kosten gemaakt via prepaid, kan iemand mij helpen?

  • 16 April 2015
  • 1 reactie
  • 126 Bekeken

Ik heb een prepaid bij simyo genomen.Helaas tijdens 2 test gesprekken ben ik geconfronteerd met 30 euro belkosten.Nu is in mijn account de meter weer op 0 gezet.Telefonisch heeft simyo mij medegedeeld dat ik deze 30 euro niet hoef te betalen,omdat het
de eerste keer is dat ik simyo gebruik.Ik heb een schriftelijke bevestiging om die toezegging gevraagd maar is mij niet gegeven.Nu begrijp ik ook waarom.Via twitter is mij ook toegezegd en gelukkig heb ik daar ook bewijs van,dat 30 euro niet betaald hoeft te worden.
Maar de klanten service van simyo spreekt over iets heel anders.Zij beweren dat ik de gemaakte kosten wel dien te betalen.Dit uiteraard in strijd met mijn telefonisch onderhoud met simyo,als ook mijn eigen account die op 0 is gezet,als ook,de twitter communicatie.
Vanwege deze tegenstrijdige communicatie vroeg ik om schriftelijke mail communicatie.Nu of de medewerkers liegen alles aan elkaar vast of de mail communicatie is fout en of heeft een antwoord gegeven op de tarieven en niet op de gemaakte kosten van 30 euro.

Wat ik nu wil is mijn account opzeggen,en ik wil dat die 30 euro geannuleerd wordt,op basis van de toezeggingen zowel schriftelijk als mondeling.

Ik wil geen gebruik maken van simyo omdat ik al bij het begin problemen ervaar die niet nodig zijn als ook vind ik de tarieven voor buitenland bellen belachelijk hoog.

Wat ik niet wil is geconfronteerd worden met toekomstige facturen,toekomstige incassos of extra kosten,omdat medewerkers van simyo mij verkeerd of slecht voorlichten als ook mij niet willen helpen om deze problemen op te lossen.

Als die 30 euro niet betaald hoeven te worden dan is een simpele mail toch voldoende en kunnen we het dossier sluiten.Ik heb recht op schriftelijke communicatie als ook heb ik recht op correctie van gegevens die naar mijn visie niet juist zoals die kosten.


Om het verhaal niet nog langer te maken vraag ik dan ook,om mij te informeren op een eerlijke en transparante en duidelijke manier dat deze 30 euro niet betaald hoeven te worden.Ik wil niet opnieuw geconfronteerd worden met communicatie waaruit blijkt dat ik toch moet betalen.

Daarnaast moet het account opgeheven worden.Kan dit niet om wat voor reden dan ook,dan moet het wel duidelijk zijn,dat er geen kosten op mij verhaald kunnen worden die verband houden met de 30 euro.Ik wil dit gewoon opgelost hebben.

Het is toch raar dat mij allerlei toezeggingen worden gedaan en daarna wordt dat via mail ontkent en straks zit ik met de gebakken peren.


Ik heb geen zin om autoriteit consumentenmarkten te informeren over deze stijl van zakendoen als ook wellicht mijn advocaat maar ik sta op het punt dit toch te doen,want ik heb sterk het gevoel dat ik hier opgelicht wordt met praktijken die niet het daglicht kunnen verdragen.

Het is toch een simpele handeling om iemand duidelijk te informeren via mail dat ik wel of niet de 30 euro moet betalen,en niet via alleen telefonische toezeggingen.Dat de meter op 0 staat is prima,maar dat is nog niet een bewijs dat die kosten niet op mij verhaald kunnen worden.

Ik heb wederom via mail verzocht,om mijn account te beeindigen en de 30 euro te annuleren en uit het systeem te verwijderen danwel mij netjes te informeren daarover.

Ik heb ook twitter uitgebreid geinformeerd om mijn account te stoppen dan wel mij te informeren over de 30 euro op een eerlijke en redelijke wijze via mail zodat ik niet op langer termijn onverwacht opgezadeld zit met rekeningen en of misschien wel een incasso omdat jullie mij verkeerd of helemaal niet geinformeerd hebben omtrent de 30 euro probleem.

telefoon nummer bij deze sim is 0630077423
adres gegevens en persoonlijke data heb ik al doorgegeven via prive bericht aan twitter van simyo.

hoogachtend,

Carlo
icon

Beste antwoord door Ruud 17 April 2015, 15:43

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 3
Badge +7
Hoi carlo25,

Welkom op ons forum.

Ik heb je bericht verplaats naar het subforum 'prepaid', daar past het toch het best thuis. Ook heb ik even het 06 nummer uit je bericht verwijderd;)

Zoals ik aan je gegevens kan zien heeft Ernst jou al geholpen via Twitter. Hij heeft je nogmaals bevestigd dat de kosten niet op jou verhaald zullen worden en jouw prepaid aansluiting gedeactiveerd. Er is nu niets meer om je zorgen over te maken. 😃

Misschien nog een handige tip voordat je overstapt naar een volgende provider. Is bellen naar het buitenland heel belangrijk voor jou? Controleer dan eerst even de tarieven voordat je een aansluiting aanvraagt;) Dit is zelf een handige tip voor alle gebruikers. Meten is weten.

Is je vraag zo beantwoord en de rust wedergekeerd?

Reageer