Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ik heb geen netwerk, wat nu?


Badge
Hallo, ikheb een andere telefoon, maar als ik de simkaart plaats krijg ik de melding. Geen netwerk. Aan en uit al geprobeert, maar werkt niet. Moet de simkaart gereset worden?
icon

Beste antwoord door Caspar 19 juli 2016, 15:21

Hoi Esther1971,

Wat vervelend voor je dat jouw simkaart het niet doet in jouw Samsung S4. Goed dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd, maar laten we nu echt kijken waar het aan ligt.

Als eerste wil ik je vragen om een andere simkaart in jouw Samsung S4 te doen. Doet hij het dan goed en heb je dan wel service?

Verder kan je met je huidige simkaart op zoek gaan het KPN netwerk. Dit doe je via de instellingen. Welke netwerken zie je als je gaat zoeken naar netwerken?

Tot slot nog een laatste vraag. Zit de simkaart een beetje losjes in de telefoon? Zou je er bijvoorbeeld een papiertje tussen kunnen zetten, zodat die wat strakker zit? Wij hebben hier namelijk dikkere simkaarten als dit het geval is.

Ik hoor graag van je!!

@Wimj12, Friesian en Scotsman bedankt voor het meedenken, mannen!

Groetjes,
Caspar
Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 4
Badge +7
De meest flauwe reactie is natuurlijk dat als je je toestel aan en uit zet, dat hij uit staat en het dus logisch is dat hij niets doet. Maar dat bedoel je vast niet :)

doet je simkaart het nog in je oude toestel? Als dat het geval is kloppen de instellingen van je nieuwe toestel niet.
Er zou ook een (lokale) storing kunnen zijn, of slecht bereik. Doe je je test binnen of buiten? En waar in Nederland?
Badge
Het is een beetje ingewikkeld. Ik heb het toestel niet in eigen bezit. Maar gisteren simkaart in samsung s4 gedaan. Locatie : klein dorpje in Groningen. Binnen. Misschien niet het beste bereik......
Badge
Inmiddels trouwens weer terug geplaatst in oude toestel een polaroid uit het jaar 0
Reputatie 4
Badge +7
Als hij het daar wel doet dan is er iets aan de hand met je nieuwe toestel.

Dat kan het toestel zelf zijn, of de instellingen. Ik heb de link even niet bij de hand, maar ergens op de website
staat een toestelinstellingshulp. Kun je die eens nakijken?
De Samsung staat, normaal gesproken, ingesteld op GSM/WCDMA/LTE en pakt het sterkste signaal. Ik lees niets van een kruistest. Dus jouw sim andere telefoon en vice versa.
Badge
De sim heeft het altijd gedaan in de polaroid. Gisrteren de s4 geprobeerd, maar geen netwerk dus. Ik heb even gekeken naar de toestel instellingen. Zal dat ergens vandaag aanpassen.
Ik ben benieuwd of het verschil maakt wanneer je hem op alleen GSM zet..
Badge
En waar moet ik dat precies veranderen?
Het zou ook kunnen dat de Samsung niet simlockvrij is. Dat is een vereiste voor Simyo simkaarten.
Een kruistest is een mogelijkheid om daar achter te komen.
Badge
Dat heb ik gevraagd, of het toestel simlockvrij was en dat wad zo volgens de medewerker van de phonehouse
Badge
Overigens doet ie het wel weer in de polaroid, dus het zal aan de instellingen liggen denk ik?
Badge
Als ik de instellingen wil wijzigen, dan krijg ik " plaats de simkaart voor netwerkdiensten. De simkaart zit er echter al in. Iemand enig idee?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Esther1971,

Wat vervelend voor je dat jouw simkaart het niet doet in jouw Samsung S4. Goed dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd, maar laten we nu echt kijken waar het aan ligt.

Als eerste wil ik je vragen om een andere simkaart in jouw Samsung S4 te doen. Doet hij het dan goed en heb je dan wel service?

Verder kan je met je huidige simkaart op zoek gaan het KPN netwerk. Dit doe je via de instellingen. Welke netwerken zie je als je gaat zoeken naar netwerken?

Tot slot nog een laatste vraag. Zit de simkaart een beetje losjes in de telefoon? Zou je er bijvoorbeeld een papiertje tussen kunnen zetten, zodat die wat strakker zit? Wij hebben hier namelijk dikkere simkaarten als dit het geval is.

Ik hoor graag van je!!

@Wimj12, Friesian en Scotsman bedankt voor het meedenken, mannen!

Groetjes,
Caspar
Badge
De s4 heeft hrt altijd gedaan met een andere simkaart. Ik heb sinds 3 weken de samsung s7 edge, dus de s4 is nu over. Het papiertje extra heeft niets opgelost
Badge
Helaas heeft dot allemaal niets opgelost. Probleem is ook wel dat ik het allemaal door moet sturen. Ik heb de s4 ook niet meer bij me. Maar alle stappen zijn op gevolgd en niets doet het
Badge
De sim werkt wel in de polaroid en in de s4 zat tot voor kort mijn eigen simkaart die ik nu in mijn s7 gebruik. Iemand nog een idee??
Badge
Voor de duidelijkheid: de polaroid mobiel met simyo sim werkt volledig naar behoren. En is altijd onderweg met een vriend. Omdat de polaroid echt een mobiel uit het jaar 0 is, dacht ik hem de samsung s4 te geven. Die heb ik tot voor kort gebruikte icm een t-mobile abo. Dit liep af dus heb gekozen voor een nieuwe telefoon met abo, wederom bij t mobile. De sim die dus voorheen in de s4 zat, gebruik ik nu in mijn s7 edge. Vervolgens de simyo sim uit de polaroid gehaald en in de S4 gedaan, maar als ik iets wil doen krijg ik al de melding " plaats simkaart voor netwerkdiensten". Ondanks alle bovenstaande tips, heeft het tot niets geleid, helaas. Omdat ik toch ook graag het simyo abo wil behouden hoop ik toch echt wel op een oplossing!!
Wie heeft er nog tips?!
Badge
Even bij de phonehouse geweesr, zodat zij kunnen kijken of de S4 nu ookecht simlockvrij was. Maar daar tot de conclusie gekomen dat de hele simkaartlezer kapot is?! Dat was dus het probleem! De S4 gaat dus richting prullebak. Nieuw voordelig toestelletje gekocht. Dus binnenkort nieuwe poging doen
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Esther1971,

Mijn excuses voor de late reactie! Ik zie dat het probleem intussen gelokaliseerd is: de simkaartlezer. Wat vervelend, zeg! Vooral jammer dat er niet echt iets meer aan te doen valt.

Ik hoop dat je nieuwe toestel in een uitstekende staat verkeert 🙂

Laat je 't weten als ik nog iets anders voor je kan doen?

Groetjes,
Jihane

Reageer