.

Beantwoord

Ik heb geen netwerk, wat nu?


Badge
Hallo, ikheb een andere telefoon, maar als ik de simkaart plaats krijg ik de melding. Geen netwerk. Aan en uit al geprobeert, maar werkt niet. Moet de simkaart gereset worden?
icon

Beste antwoord door Caspar 19 July 2016, 15:21

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Badge +7
De meest flauwe reactie is natuurlijk dat als je je toestel aan en uit zet, dat hij uit staat en het dus logisch is dat hij niets doet. Maar dat bedoel je vast niet :)

doet je simkaart het nog in je oude toestel? Als dat het geval is kloppen de instellingen van je nieuwe toestel niet.
Er zou ook een (lokale) storing kunnen zijn, of slecht bereik. Doe je je test binnen of buiten? En waar in Nederland?
Badge
Het is een beetje ingewikkeld. Ik heb het toestel niet in eigen bezit. Maar gisteren simkaart in samsung s4 gedaan. Locatie : klein dorpje in Groningen. Binnen. Misschien niet het beste bereik......
Badge
Inmiddels trouwens weer terug geplaatst in oude toestel een polaroid uit het jaar 0
Reputatie 7
Badge +7
Als hij het daar wel doet dan is er iets aan de hand met je nieuwe toestel.

Dat kan het toestel zelf zijn, of de instellingen. Ik heb de link even niet bij de hand, maar ergens op de website
staat een toestelinstellingshulp. Kun je die eens nakijken?
De Samsung staat, normaal gesproken, ingesteld op GSM/WCDMA/LTE en pakt het sterkste signaal. Ik lees niets van een kruistest. Dus jouw sim andere telefoon en vice versa.
Badge
De sim heeft het altijd gedaan in de polaroid. Gisrteren de s4 geprobeerd, maar geen netwerk dus. Ik heb even gekeken naar de toestel instellingen. Zal dat ergens vandaag aanpassen.
Ik ben benieuwd of het verschil maakt wanneer je hem op alleen GSM zet..
Badge
En waar moet ik dat precies veranderen?
Reputatie 7
Badge +9
Het zou ook kunnen dat de Samsung niet simlockvrij is. Dat is een vereiste voor Simyo simkaarten.
Een kruistest is een mogelijkheid om daar achter te komen.
Badge
Dat heb ik gevraagd, of het toestel simlockvrij was en dat wad zo volgens de medewerker van de phonehouse
Badge
Overigens doet ie het wel weer in de polaroid, dus het zal aan de instellingen liggen denk ik?
Badge
Als ik de instellingen wil wijzigen, dan krijg ik " plaats de simkaart voor netwerkdiensten. De simkaart zit er echter al in. Iemand enig idee?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Esther1971,

Wat vervelend voor je dat jouw simkaart het niet doet in jouw Samsung S4. Goed dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd, maar laten we nu echt kijken waar het aan ligt.

Als eerste wil ik je vragen om een andere simkaart in jouw Samsung S4 te doen. Doet hij het dan goed en heb je dan wel service?

Verder kan je met je huidige simkaart op zoek gaan het KPN netwerk. Dit doe je via de instellingen. Welke netwerken zie je als je gaat zoeken naar netwerken?

Tot slot nog een laatste vraag. Zit de simkaart een beetje losjes in de telefoon? Zou je er bijvoorbeeld een papiertje tussen kunnen zetten, zodat die wat strakker zit? Wij hebben hier namelijk dikkere simkaarten als dit het geval is.

Ik hoor graag van je!!

@Wimj12, Friesian en Scotsman bedankt voor het meedenken, mannen!

Groetjes,
Caspar
Badge
De s4 heeft hrt altijd gedaan met een andere simkaart. Ik heb sinds 3 weken de samsung s7 edge, dus de s4 is nu over. Het papiertje extra heeft niets opgelost
Badge
Helaas heeft dot allemaal niets opgelost. Probleem is ook wel dat ik het allemaal door moet sturen. Ik heb de s4 ook niet meer bij me. Maar alle stappen zijn op gevolgd en niets doet het
Badge
De sim werkt wel in de polaroid en in de s4 zat tot voor kort mijn eigen simkaart die ik nu in mijn s7 gebruik. Iemand nog een idee??
Badge
Voor de duidelijkheid: de polaroid mobiel met simyo sim werkt volledig naar behoren. En is altijd onderweg met een vriend. Omdat de polaroid echt een mobiel uit het jaar 0 is, dacht ik hem de samsung s4 te geven. Die heb ik tot voor kort gebruikte icm een t-mobile abo. Dit liep af dus heb gekozen voor een nieuwe telefoon met abo, wederom bij t mobile. De sim die dus voorheen in de s4 zat, gebruik ik nu in mijn s7 edge. Vervolgens de simyo sim uit de polaroid gehaald en in de S4 gedaan, maar als ik iets wil doen krijg ik al de melding " plaats simkaart voor netwerkdiensten". Ondanks alle bovenstaande tips, heeft het tot niets geleid, helaas. Omdat ik toch ook graag het simyo abo wil behouden hoop ik toch echt wel op een oplossing!!
Wie heeft er nog tips?!
Badge
Even bij de phonehouse geweesr, zodat zij kunnen kijken of de S4 nu ookecht simlockvrij was. Maar daar tot de conclusie gekomen dat de hele simkaartlezer kapot is?! Dat was dus het probleem! De S4 gaat dus richting prullebak. Nieuw voordelig toestelletje gekocht. Dus binnenkort nieuwe poging doen
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Esther1971,

Mijn excuses voor de late reactie! Ik zie dat het probleem intussen gelokaliseerd is: de simkaartlezer. Wat vervelend, zeg! Vooral jammer dat er niet echt iets meer aan te doen valt.

Ik hoop dat je nieuwe toestel in een uitstekende staat verkeert 🙂

Laat je 't weten als ik nog iets anders voor je kan doen?

Groetjes,
Jihane

Reageer