.

Beantwoord

Ik heb een nano simkaart nodig, wat nu?

  • 26 August 2016
  • 5 reacties
  • 1741 Bekeken

Ik heb gisteren mijn nieuw toestel ontvangen (huawei p9 lite). Bij dit toestel heb ik een abbonoment van T-mobile gekozen, daarnaast heb ik voor nummerbehoud gekozen. Mijn oude toestel (sony xperia z) heeft een simkaart van simyo. Deze simkaart kan niet kleiner dan micro (2012) en past daardoor niet in de huawei p9 lite (hier kan alleen nano in). Mijn vraag is of ik een simyo simkaart bestellen en in dit geval een nano zodat dit in mijn nieuwe toestel past (huawei p9 lite) en ik er aankomende maand ook al gebruik kan van maken. Anders zou ik moeten wachten tot 26 september, want dan wordt pas het nummer overgedragen naar T-mobile.

Kijk met spoed uit naar een reactie

met vriendelijke groet, Niels Verboon
icon

Beste antwoord door Caspar 27 August 2016, 16:55

Bekijk originele reactie

5 reacties

In theorie zou je een nieuwe simkaart kunnen bestellen, maar nu is je nummerbehoud reeds aanvraagt en zijn daarbij de gegevens van je huidige simkaart gebruikt. Dus in de praktijk ben ik bang dat je helaas nog even moet wachten.
In dit geval zou ik hem dus alleen kunnen bijknippen?
Reputatie 5
Badge +6
Hey Niels,

Ja je kan hem bijknippen maar dat moet je wel even precies doen.
Dit is ook alleen makkelijk als je een beetje handig bent en een scherp mesje hebt.

Groet Paul
Knippen word wel afgeraden.. Als je het verkeerd doet heb je helemaal niks meer.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi nielsverboon,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je geen 3-in-1 simkaart hebt. Je kunt een vervangende simkaart bestellen, maar dan zul je je nummerbehoud bij T-Mobile ook moeten aanpassen. Je kunt de simkaart ook knippen naar een nano simkaart, al kan ik je niet garanderen dat het dan allemaal goed zal werken. Het zou wel moeten kunnen! Als je dat gaat doen, zou ik het laten doen bij een plaatselijke telefoonwinkel. Die hebben hier meestal wel een apparaat voor.

@Raytje en PaulH bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer