.

Beantwoord

Hoe wordt sim swapping tegen gegaan?

  • 9 December 2018
  • 4 reacties
  • 599 Bekeken

Badge
Goedemiddag,

ik heb een vraag. Wat doet simyo er aan om sim-swapping tegen te gaan. Welke controles worden er uitgevoerd behalve naam, geboorte datum, adres en bankrekening nummer.


alvast bedankt voor de moeite.

Martin
icon

Beste antwoord door Jihane 10 December 2018, 19:45

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik verwacht dat Simyo geen gedetailleerde informatie zal geven over de maatregelen die ze hebben genomen om sim-swapping en andere bedreigingen te voorkomen. Deze informatie hoort niet op straat te liggen. Ik ben benieuwd wat een moderator hierover te zeggen heeft.
Reputatie 5
Badge +6
Goedemiddag,

ik heb een vraag. Wat doet simyo er aan om sim-swapping tegen te gaan. Welke controles worden er uitgevoerd behalve naam, geboorte datum, adres en bankrekening nummer.


alvast bedankt voor de moeite.

Martin


Goede vraag, toch blijft het altijd erg moeilijk om het goed tegen te gaan. Zoals Scotsman al zegt denk ik ook niet dat ze er te uitgebreid op ingaan omdat dat juist in het voordeel van sim swappers gebruikt kan worden.
In het tekstvak hieronder zie je al een erg goede tip van Simyo. 😎😉
Maar het is wel een moeilijke vraag lijkt me.....om te beantwoorden als men dat al wil...

Denk maar aan zzp'ers in de bouw, voorbeelden van recruiters. Hoeveel nummers zijn er niet openbaar.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Ik heb deze vraag net beantwoord in dit topic! Ook wil ik even kwijt dat het onmogelijk is om een aansluiting op een andere naam te zetten zonder een kopie van je ID naar ons te mailen 🙂 Iemand kan dat dus alleen doen als ze toegang hebben tot jouw e-mailbox, je Mijn Simyo omgeving, én je fysieke identiteitsbewijzen hebben. Maar tegen die tijd is er al sprake van intense identiteitsfraude, dus dan is het hek al van de dam.

Groetjes,
Jihane

Reageer