.

Beantwoord

Hoe werkt de NFC functie?

  • 17 April 2019
  • 2 reacties
  • 305 Bekeken

Waarom heb ik een telefoon nodig met NFC om de simkaart met NFC te gebruiken.
Wat doet de simkaart met NFC? Het gaat toch via de nfc van de telefoon?
Want als ik mijn telefoon niet op de juiste plaats houd ziet de betaalautomaat een verkeerde NFC en krijg ik een foutmelding.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 17 April 2019, 12:45

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De techniek, die in de simkaart zit, maakt het mogelijk om bepaalde dingen te doen als de accu van de mobiel bijvoorbeeld leeg was. Daar heeft bijvoorbeeld OV-chip mobiel (was een proef) mee gewerkt. Daarmee kon je met je mobiel in- en uit-checken zonder dat deze nog accu had. Ook een eerdere rabobank wallet app gebruikte de simkaart om een betaalpas altijd te kunnen simuleren.

De simkaart zelf heeft geen NFC antenne en kan zelf dus ook niet als NFC kaart werken. In een toestel met NFC kan de simkaart wel NFC van het toestel 'overnemen' en zo als NFC kaart werken.

Hoe goed NFC in een mobiel werkt is heel verschillend. Dat je je mobiel op een bepaalde plek moet houden is iets dat bij het toestel hoort. Sommige mobieltje hebben betere NFC antenne's dan andere.

Heb je geen hoesje met een kaart erin? Soms willen die ook nog wel eens stoorzender spelen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Bouke,

Welkom op het Simyo Forum!

Goede vraag! Groentjuh legt het vlekkeloos uit: de simkaart neemt de functie 'over' van het toestel en kan zo functioneren. Je kunt het zien als bellen, sms'en of internetten. De simkaart zelf kan niet bellen. Je hebt een toestel nodig dat óók kan bellen.

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Groentjuh, perfect antwoord, bedankt!

Groetjes,
Jihane

Reageer