.

Beantwoord

Hoe weet ik welke maat simkaart ik heb besteld?

  • 25 February 2017
  • 10 reacties
  • 317 Bekeken

Hallo, ik heb een andere simkaart besteld omdat ik een micro sim heb en nu een nano sim moet hebben maar met bestellen had ik die keus niet en had met 2 klikken iets besteld maar ik weet niet wat. Kan ik deze bestelling nog annuleren of er een nano sim van maken?
icon

Beste antwoord door Ray 25 February 2017, 11:10

Bekijk originele reactie

10 reacties

Geen zorgen, je krijgt een 3in1 simkaart. Dat is een simkaart geschikt voor alle huidige maten simkaart die nu in de omloop zijn. Kwestie van thuis ontvangen, activeren (zie beschrijving op het pakketje) en gewenst formaat uitdrukken.

Het is trouwens aan te raden om wel te lezen alvorens je iets besteld, maar dat terzijde.
Badge +7
Hoi Honselersdijk,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat jammer dat er onduidelijkheid is over je nieuwe simkaart. Ray heeft helemaal gelijk. Je krijgt van ons een 3-in-1 simkaart. De nano maat kun je heel eenvoudig eruit drukken. Je hebt de simkaart dus niet voor niets besteld.

Laat je weten of alles is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp, ik heb er niets aan toe te voegen 😃
Badge
ik ga binnenkort een nieuwe telefoon aanschaffen en waarschijnlij heb ik daarvoor een andere lees: nano of microsimkaart nodig. Hoe doe ik dat? ik wil zo lang mogelijk bereikbaar blijven op mijn oude toestel maar wel alvast vóór ik het nieuwe toestel ga halen de nieuwe simkaart in huis hebben dwz ik wil dus eigenlijk bij het bestellen NIET dat de oude geblokkeerd wordt ...KAN DAT? dat vroeg ik me af.

ik hoor het vast! dank alvast

Nienke
Hoi Nienke - @Nine

Je bestelt via je Mijn Simyo - instellingen - simkaart, een vervangende simkaart. Je activeert hem nog niet maar binnenkort. Je ontvangt een 3 in 1 simkaart (controle adresgegevens op mijn Simyo), dus de juiste maat zit erbij. Oude sim blijft zolang werken TOTDAT je de vervangende hebt geactiveerd op mijn Simyo, zorg wel voor de backup van o.a. contacten.

Dus wat jij wilt kan zeker.

Bij een bestelling van een vervangende simkaart wordt nooit de in gebruik zijnde simkaart geblokkeerd.

Fijne dag nog. 😎
Reputatie 7
Badge +10
Hi Nienke,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat kan! Zoals Friesian uitlegt, hoef je dan alleen een vervangende simkaart aan te vragen. Dit is dan een 3-in-1 simkaart (regulier, micro en nano!) die binnen enkele dagen op je deurmat verschijnt. Je kunt 'm activeren, en pas als je dat gedaan hebt, vervalt je oude simkaart.

Je bestelt deze simkaart door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart.

Gaat dit lukken zo?

@ Friesian, dank voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Dat is fijn....leuk dat er twee mensen mij gerust konden stellen. Maar er gloort een nieuw "probleeempje": goed dat julie me eraan herinneren, hoe zet ik mijn contacten over naar de nieuwe simkaart?
jaja............het blijft spannend🤔😉

Dank alvast
Nienke en
...........................
💐💐speciale dank aan Friesian en Jihane
Als jij ons verteld wat voor merk/model telefoon je hebt dan kunnen wij je ongetwijfeld helpen.

Vernemen het graag 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hi Nienke,

Ik snap dat het spannend is 😉 Zoals Ray al aangeeft verschilt het overzetten van de contacten per toestel. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat je de contacten op je toestel hebt opgeslagen, in plaats van op je simkaart. Via het volgende Simyo blog kan je tips vinden om alle contactgegevens te behouden.

Laat je me weten of het allemaal lukt?

Groetjes,
Niels
Badge
Niels,

het is allemaal gelukt en het ging verbazend makkelijk, het enige domme was dat ik niet meer bij mn foto's kon in t oude toestel maar ook zonder (oude) simkaart en wel een wifiverbinding kon ook veel, zo niet alles redden!!

dank alsnog en groet Nienke
Reputatie 6
Badge +5
Hi Nienke,

Gelukkig is het dan in ieder geval gelukt om een groot deel te redden 🙂 Fijn om te lezen dat het zo gemakkelijk is gegaan. Hartstikke graag gedaan, als je verder nog vragen hebt hoor ik die graag!

Groetjes,
Niels

Reageer