.

Beantwoord

Hoe vind ik mijn pin- en PUK-code?

  • 4 June 2017
  • 5 reacties
  • 285 Bekeken

Kan mijn puk code niet vinden. Als ik onder: mijn simyo, instellingen, puk code kijk, dan staat daar het wachtwoord wat ik gebruik voor 'mijn simyo'. En onder mijn pincode staat mijn 06-nummer. Dat kan toch niet goed zijn?
Hoe kom ik nu achter mijn puk code? En de geldende pincode?
Ik ben de email met de codes kwijt,
mijn telefoon is geblokkeerd.
Het is allemaal mijn eigen schuld,
maar ik ben wel heel zielig.
icon

Beste antwoord door Jihane 8 June 2017, 13:29

Bekijk originele reactie

5 reacties

Je moet inloggen op de internetpagina van je MijnSimyo, dus niet de app. Ingelogd? Dan ga je naar instellingen en dan naar simkaart. Op tonen klikken bij pukcode en de ******* worden cijfers. Volg daarna de verder instructies.
Hoi Ray, dank dat je reageert. Wat je zegt die ik ook, op de grote computer. Als ik op tonen klik bij pukcode komt het wachtwoord in beeld dat ik gebruik om in te loggen bij 'Mijn Simyo'. Dat is toch raar? Dat is toch niet goed? Bij de pincode staat mijn telefoonnummer, dus de gegevens die ik gebruik om in te loggen geeft het systeem terug als mijn pincode en mijn pukcode.
Reputatie 7
Badge +9
Dat is wel heel vreemd, bij mij geeft Internet Explorer op https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_simkaart de juiste PUK-code.

Het beste kijk je op de PC met Chrome of Firefox trouwens, oudere versies van Internet Explorer werken niet altijd goed.
Dag franswon, dank je wel voor je reactie. Uiteindelijk is het ons toch gelukt. Heel even, voordat mijn 06-nummer en wachtwoord in beeld kwamen, stonden de codes die we nodig hadden er ook. Heel veel heen en weer klikken, maar het is ons uiteindelijk gelukt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Omaopdedigitalesnelweg,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een opmerkelijke situatie! Het klinkt vooral onhandig voor jou, dus ik ben erg blij dat je uiteindelijk toch nog de benodigde codes te pakken hebt gekregen. Toch wil ik dit graag verder onderzoeken, want de website zou niet zo horen te functioneren. Als je inlogt op Mijn Simyo en surft naar Instellingen > Simkaart, en naast bijvoorbeeld 'Pincode' of 'PUK-code', zou je de betreffende codes moeten vinden nadat je op 'Tonen' drukt. Je hoort in ieder geval níét je 06-nummer en je wachtwoord te zien!

Ik kan het zelf niet reproduceren, en daarom wil ik je vragen om nogmaals in te loggen. Wil je dan een screenshot maken van wat je te zien krijgt? Als dat niet lukt, kun je ook een foto maken met je mobieltje van het computerscherm. Het gaat erom dat ik kan zien wat je exact in beeld krijgt, zodat ik ermee naar de IT-afdeling kan stappen.

Wil je me dit sturen in een privébericht, aangezien er privégegevens in staan? Dankjewel!

Laat je het ook weten als je nog andere vragen hebt?

@ Ray en Franswon, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer