.

Beantwoord

Hoe plaats ik mijn simkaart in mijn nieuwe telefoon?

  • 19 January 2017
  • 7 reacties
  • 6043 Bekeken

Hoe kan ik de simkaart in mijn nieuwe mobiele telefoon plaatsen?
icon

Beste antwoord door Caspar 20 January 2017, 11:52

Bekijk originele reactie

7 reacties

Sorry beste lui maar ik heb bedenkingen bij het 'antwoord '.
Dat ligt geheel aan welke telefoon je hebt.
De gebruiksaanwijzing lezen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi oude kamp,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat het je niet lukt om je simkaart in je toestel te plaatsen.

Het ligt er aan welk toestel je hebt. De simkaart plaats je in de meeste gevallen op dezelfde manier in je telefoon. Alleen de plek in het toestel waar de simkaarthouder zit verschilt. Meer informatie hierover vind je vaak terug in de handleiding van je telefoon.

Kom je er niet helemaal uit? Dan kun je altijd een kijkje nemen op YouTube. Hier vind je verschillende filmpjes waarin dit goed wordt uitgelegd. Ik heb een voorbeeld van een filmpje gevonden waarin een simkaart wordt geplaatst in de iPhone 6 Klik hier om dat filmpje te zien.

@Friesian en Raytje bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Fijn dat je zo kritisch bent!

Heb je andere ideeën om ons antwoord aan te vullen? Het klopt dat het per toestel verschillend is hoe jij je simkaart in je telefoon kunt plaatsen. Vaak vind je deze informatie terug in de gebruiksaanwijzing. Soms is de gebruiksaanwijzing summier en wordt bepaalde informatie niet goed genoeg uitgelegd. In dit geval biedt YouTube een hele goede uitkomst, omdat je dan precies kunt zien welke handelingen je moet verrichten.

Laat je mij weten of je een andere aanvulling hebt?

Groetjes,
Asma
Hoi oude kamp,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat het je niet lukt om je simkaart in je toestel te plaatsen. Het ligt er aan welk toestel je hebt, maar meestal gebeurt het op vrijwel dezelfde manier.

Dat ene deel is net teveel, een beetje overkill naar mijn gevoel.:)
Probeer eens bij een telefoon met een vaste batterij waarbij de achterkant is vastgelijmd de achterkant los te halen om de sim te plaatsen. Terwijl je bij dat soort telefoon een klein klepje opent om daar in de simkaarthouder de simkaart te plaatsen. Anders dan bij een verwijderbare achterkant en losse batterij met daarnaast een plekje voor sim (en microSD)
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Ik heb de tekst een beetje aangepast. ;)

De simkaart plaats je vaak op dezelfde manier in je telefoon, maar de plek waar de simkaarthouder in de telefoon zit verschilt.

Dit betekent dat je de simkaarthouder soms uit de zijkant van je telefoon moet schuiven (iPhone 6). In een andere telefoon (Samsung Galaxy S4) verwijder je eerst de batterij om de simkaart te plaatsen.

Groetjes,
Asma

Reageer