.

Beantwoord

Hoe kom ik aan een kleinere simkaart?

  • 8 October 2019
  • 7 reacties
  • 428 Bekeken

Mijn man en ik zijn al jaren klant bij Symio. ik heb een nieuwe telefoon gekregen maar de huidige simkaart is veel te groot, kan ik deze laten knippen?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 8 October 2019, 10:32

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
U heeft 2 opties:
U kunt inderdaad de simkaart knippen, maar dat is niet aan te raden. Het is doorgaan wel moeilijk om naar een microsimkaart te knippen, want het moet vrij precies worden geknipt. Er bestaan echter wel speciale simknippers voor. Ook naar een nanosimkaart kan geknipt worden, maar officieel zijn nanosimkaart ook nog iets dunner en zou je mogelijk ook nog de dikte moeten vijlen of schuren. Dat knippen, vijlen en schuren is natuurlijk niet zonder risico. U kunt uw simkaart daardoor kapot maken of er kunnen problemen komen met het toestel, omdat de simkaart verkeerd is gemaakt.

U kunt ook op mijn Simyo een vervangende simkaart bestellen. Dat kost 5 euro, maar dan heeft u een nieuwe simkaart, die u precies op maat kunt drukken. Het duurt 1 tot 3 werkdagen voordat de simkaart er is. Het kost een paar euro.

Het is een elk geval aan te raden om uw adresgegevens in Mijn Simyo te controleren. Als deze niet kloppen, dan komen vervangende simkaarten niet bij u aan, maar op een ander (oud) adres.

Kunt u aangeven of de gegevens in Mijn Simyo kloppen? Uw adres dient u niet op het forum te posten, dus u kunt die vraag gewoon met ja of nee beantwoorden.
Dank je wel voor de snelle reactie.
Ja mijn gegevens kloppen.
Ga even overleggen wat te doen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Annek,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je een nieuw toestel hebt! De antwoorden die @Groentjuh geeft zijn treffend: je kunt je simkaart wel knippen, maar dat levert soms problemen op. Een vervangende simkaart bestellen is handiger. Ik heb voor jou gratis een vervangende simkaart besteld! Deze komt over enkele dagen aan bij jullie. Na activatie vervalt de oude simkaart ook.

Laat je het weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Dank je wel
Reputatie 7
Badge +10
Heel graag gedaan, Annek!

Groetjes,
Jihane
Hoi Annek.

Ik mis in dit verhaal de reminder om te zorgen dat je een back-up van de contactpersonen hebt voordat je de vervangende simkaart activeert.

Persoonlijk gebruik ik graag de cloud. Gmail of Outlook op de telefoon.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Dat is een goede aanvulling, dankjewel! Annek, hier lees je hoe je je contacten overzet.

Gaat dat lukken zo?

@Friesian, dankjewel!

Groetjes,
Jihane

Reageer