.

Beantwoord

Waarom doet mijn simkaart het niet?

  • 8 August 2017
  • 5 reacties
  • 664 Bekeken

Hoe kan ik mijn KPN SIM kaart re-activeren?

Ik heb net een nieuwe SIMYO SIM kaart geinstalleerd. Dit is een dual card Yarvic model SMP40-200 Android phone.
De andere kaart is een Lebara kaart (UK).
Na installeren van de nieuwe SIMYO kaart werkte alles anvankelijk goed.

Onder SIM beheer komen zowel de Labara als de NL KPN kaart op. Beide kaarten stonden "Aan".
Na selecteren van het "NL KPN" veld komt een nieuw scherm op met vier velden:
- SIM-kaart bewerken
- Telefoonnummer
- Achtergrondkleur instellen
- Nummers weergeven
Onder "Telefoonnummer" werd vermeld "Niet ingesteld".
Ik wist niet precies wat de implicaties waren maar nam aan dat het telefoonnummer niet zou worden weergegeven waar dat normaal wel gedaan zou worden. Ik heb toen dit veld geselecteerd en het correcte telefoon nummer ingevuld.
Het KPN telefoonnummer werd daarna weergegeven onder het veld "Telefoonnummer".

Vervolgens heb ik onder SIM beheer de NL KPN kaart eerst uitgeschakeld en later weer geprobeerd aan te zetten. Tot mijn grote irritatie wil dat niet lukken. Iedere keer wanneer ik “NL KPN” selecteer (om het veld van “Uit” naar “Aan” te veranderen) krijg ik de vier boven beschreven vier velden, nu met onder “Telefoonnummer” weer de text “Niet ingesteld”. Als ik nu echter het juiste telefoon nummer invoer komt er een foutmeldingstext “Mislukt” op.
De NK KPN kaart blijft dus uitgeschakeld en communicatie met het KPN netwerk is niet mogelijk (Ja, ik heb dat geprobeerd!).
Heb ik per ongelijk informatie on de SIM kaart gewijzigd?

Hoe kan ik dit probleem oplossen?
icon

Beste antwoord door Vince53 8 August 2017, 22:13

Bekijk originele reactie

5 reacties

Voor KPN neem je contact op met KPN.
Volgens mij heb je niet de informatie op de sim niet gewijzigd. Wanneer je de simkaarten van simslot verwisselt worden de instellingen gewijzigd.probeer dat eens.
Bedankt voor de reacties!

Ray, Deze Simyo kaart is een KNP kaart.

Friesian, Ik heb de SIM kaarten van slot gewisseld; maakte niets uit helaas.
Daarna heb ik de Simyo kaart in en oude Nokia gestopt en die herkende de SIM kaart zonder probleem, maar terug in de Android bleef de kaart weer "Uit" staan en was er zoals eerder niets mee te beginnen.
Maar het lijkt nu dus niet meer aan de kaart te liggen maar aan de communicatie tussen kaart en telefoon.

Ten einde raad heb ik eerst het hele (toegankelijke gedeelte) van het telefoon geheugen naar mijn PC gecopieerd, vervolgens alle kaarten (inclusief memory) verwijderd en vervolgens de fabieksinstellingen opnieuw geinstalleerd.

Vervolgens beide SIM kaard weer geinstalleerd. Helaas werden deze nu helemaal niet herkend.
Vervolgens met beide kaarten erin weer fabrieksinstekkingen geinstalleerd. Hierna werken beide kaarten herkend en konden beiden "Aan" worden gezet.
Ik moet nog wel even alles terug copieren maar verder werk alles.

Bedankt voor de hulp.
Even ter verduidelijking. Sommige telefoons geven in je scherm KPN aan i.p.v. Simyo. De verwarring is dus snel gemaakt. Maar een Simyo simkaart is een Simyo simkaart en niet een KPN kaart. Daarom verwees in eerste instantie ook naar KPN.

Top dat het verder wel is gelukt, hetzij met een volledige toestel reset.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Vince,

Oh, jee! Ik kan me voorstellen dat je dat een irritant probleem vond. Gelukkig is alles toch nog op zijn pootjes terecht gekomen 😃 Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

@ Ray en Friesian, dank voor het meedenken mannen!

Groetjes,
Jihane

Reageer