.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn eSIM omzetten naar een fysieke simkaart?

  • 19 November 2020
  • 2 reacties
  • 2773 Bekeken

Hallo,

ik heb een prepayd kaartje gekocht om in een alarmmelder te monteren. Bij het activeren van de SIMkaart heb ik deze in mijn Iphone gedaan. Deze heeft er een eSIM van gemaakt. Dat wil ik dus niet.

Mijn fysieke simkaart doet het nu niet meer. Kan ik mij eSIM ongedaan maken zodat mijn fysieke simkaart weer werkt?

MvG Jack

icon

Beste antwoord door Groentjuh 19 November 2020, 22:32

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Zodra een simkaart is omgezet tot een eSIM (wat niet automagisch gebeurd door een iPhone!) is de fysieke simkaart niets meer dan een klein en licht papiergewichtje. Je kunt daar letterlijk niets meer mee!

Het enige wat je kunt doen is een vervangende simkaart aanvragen via Mijn Simyo (kosten: 5 euro; PostNL werkt niet gratis. Ook de enveloppen en simkaarten zijn niet gratis). Met het activeren van een vervangende simkaart, wordt de eSIM gedeactiveerd. Je kunt echt maar één actieve simkaart hebben bij een Simyo aansluiting!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jackisback, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Het is erg begrijpelijk dat je wilt weten hoe je van jouw eSIM aansluiting weer een fysieke aansluiting kan maken! Groentjuh geeft inderdaad al het correcte antwoord en dat is: je kan via Mijn Simyo een vervangende simkaart aanvragen. Deze ligt dan binnen 2 werkdagen op jouw deurmat en hoef je dan alleen nog maar te activeren via Mijn Simyo. Dan krijg je per mail een nieuwe PIN en PUK code toegestuurd. 

 

Mocht je hier nog vragen over hebben dan hoor ik dat graag. 

 

Bedankt Groentjuh! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer