.

Beantwoord

Hoe kan ik de pincode van mijn simkaart verwijderen zonder telefoon?

  • 15 November 2019
  • 5 reacties
  • 1797 Bekeken

Hallo,

Mijn iPhone is gevallen waardoor de touch functie niet meer werkt. Nu heb ik een reserve iPhone maar die geeft aan dat ik een simkaart zonder pincode moet invoeren. Nu heb ik gelezen dat je je pincode kan uitzetten via je oude telefoon, maar die van mij werkt niet meer...Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn pincode wordt uitgezet?

 

Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de reactie.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 15 November 2019, 08:45

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

De pincode van de simkaart kun je echt alleen uitzetten door de simkaart in een simkaartlezer (zoals in een telefoon zit) te doen en daarmee de pincode uit te zetten.

Het kan niet via het netwerk, want dan moet je voorbij die pincode komen om aan het netwerk te kunnen verbinden. En dan nog kan je denk ik niet de pincode uitzetten vanuit het netwerk van de provider.

Iedere mobiel kan doorgaans de pincode van de simkaart afhalen. Dat hoeft niet perse je oude iPhone, die niet meer werkt, te zijn.

Dag Groenjtuh, dank voor je reactie. Ik heb een andere iPhone klaarliggen maar die geeft aan dat ik een simkaart zonder pincode moet invoeren… Ik kan dus niet zomaar een andere oude telefoon gebruiken. 

Weet je hier een oplossing voor?

Probleem is opgelost! Simyo helpdesk heeft mij netjes (na het uitvallen van mijn vaste telefoon) teruggebeld en de stappen samen met mij doorlopen. Bedankt Simyo!

Zou je die stappen willen delen? Misschien dat een andere klant ook tegen een soortgelijke situatie aanloopt. 

Reputatie 4
Badge +4

Hey AnAn,

Welkom op het Simyo forum!

Groentjuh heeft inderdaad helemaal gelijk. Een pincode kan alleen eraf gehaald worden met een apparaat waar een simkaart in kan. Dit zou je met elke mobiel moeten kunnen doen. Maar fijn om te horen dat dit inmiddels is opgelost. Wil je die stappen even delen? Misschien zijn er andere Simyo klanten die tegen hetzelfde aanlopen.

@ Groentjuh & Ray: Super bedankt voor het reageren!

Ik hoor het graag als ik nog ergens anders mee kan helpen :)

 

Groeten,

Ouael

 

Reageer