.

Beantwoord

Hoe kan ik contactloos betalen met mijn smartphone?


Ik wil graag mijn smartphone graag geschikt maken om contactloos te betalen. Als ik dit probeer te regelen krijg ik een melding dat mijn smartphone niet geschikt is. Ligt dit aan mijn SIM-kaart?
icon

Beste antwoord door Niels 21 June 2019, 17:01

Bekijk originele reactie

11 reacties

Welke telefoon heb je en heb je een nfc simkaart? Dit laatste kun je in de MijnSimyo omgeving inzien. Ga na het inloggen naar instellingen - simkaart.
Ik heb een Medion B5532 en de simkaart is U-sim.
Reputatie 7
Badge +9
Een NFC simkaart heeft zelf geen NFC antenne. Die moet hoe dan ook in het toestel zitten.
Een Medion B5532 kan ik niet heel veel over vinden, maar het is niet onmogelijk dat dat toestel geen NFC antenne heeft.

Als je toestel geen NFC antenne ondersteund, dan ga je ook met NFC-simkaart geen NFC hebben. Het toestel moet dat ondersteunen.

Ik geloof dat op dit moment alle banken contactloos betalen zonder NFC-simkaart ook ondersteunen, dus ik denk dat je toestel geen NFC heeft.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Douwe,

Welkom op het Simyo Forum!

Handig he, dat contactloos betalen 🙂 Ik snap dat je dit wilt gaan gebruiken. Net als Groentjuh kan ik niet zoveel informatie vinden over je toestel. Wel zie ik dat je een oude simkaart hebt die nog geen NFC ondersteunt. Hier zal het dus waarschijnlijk aan liggen.

Via het kopje 'Instellingen > Simkaart' kan je een nieuw kaartje bestellen. Hiervoor wordt € 5,- in rekening gebracht. Wacht echter even met bestellen, hier heb ik je namelijk nog een privebericht over gestuurd. Ik hoor het graag als je verder nog vragen hebt.

Bedankt voor jullie reacties, Ray en Groentjuh :)

Groetjes,
Niels
Hallo Niels, Hartelijk dank voor de oplossing. Ik ga het proberen. Nogmaals mijn hartelijke dank. Groetjes en een fijn weekend.
Reputatie 6
Badge +5
Graag gedaan, Douwe! Laat je het aan me weten of het lukt?

Groetjes,
Niels
Jazeker Niels.
Groetjes, Douwe
Reputatie 7
Badge +10
Top 😃

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Wellicht een beetje off-topic, maar zojuist heb ik mijn eerste betaling verricht via Apple Pay via mijn Apple Watch. Dat werkt wel héél erg soepeltjes hoor.
Halo Niels, ondanks mijn nieuwe simkaart is het niet mogelijk om met mijn Medion Smartphone bij de ING mobiel te betalen.
Nogmaals bedankt.
Groetjes, Douwe Hoogkerk.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Douwe,

Bedankt voor de terugkoppeling! Jammer dat het niet werkt, maar je hebt in ieder geval wel een nieuwe simkaart binnen. Als je op een gegeven moment een toestel koopt dat NFC wel ondersteunt, kan je dit in ieder geval gebruiken :)

Leuk dat je deelt dat Apple Pay zo goed werkt, RicoK!

Groetjes,
Niels

Reageer