.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik geen service heb?

  • 22 February 2020
  • 13 reacties
  • 516 Bekeken

Mijn telefoon geeft al een paar dagen geen service aan.

Aan en uit zetten werkt niet.

Als ik naar instellingen ga, kan ik mijn gegevensroaming niet aanzetten, en ook geen voorkeursnetwerk kiezen.

Mijn simkaart wordt wel herkent en er staat ook bij hij van Simyo is.

 

Kruistest gaat niet lukken, ik heb zo geen andere telefoon of simkaart bij de hand.

 

Wat kan ik nog meer doen om de service terug te krijgen?

icon

Beste antwoord door Ray 22 February 2020, 20:46

Bekijk originele reactie

13 reacties

Beste @aannjjaa 

Ben je in Nederland of in het buitenland?

 

Wat voor merk / model toestel heb je? 

Ja, ik ben in nederland,

Ik heb een Motorola Moto G

In Nederland hoeft gegevens roaming niet aan. Kun je wel bellen, gebeld worden en smsen of helemaal niks? En heb je prepaid of een sim only abonnement? 

Wellicht kun je de stappen op onderstaande pagina even proberen.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/motorola/moto-g-4g-3rd-gen-xt1541/topic/internet/handmatig-instellen/1

Ik kan niet bellen, niet gebeld worden, helemaal niks. 

Alleen via de Wifi appen en internetten.

Ik heb een sim only abonnement.

 

Met de link kom ik niet verder, ik ga naar instellingen > Meer > mobiele netwerken

En dan kan ik niet meer verder, er is niks meer aanklikbaar.

Ik kom dus tot stap 7, stap 8 gaat niet.

Reputatie 4
Badge +4

Hey aannjjaa,

 

Welkom op het Simyo forum!

Wat zuur dat je maar geen netwerk kan vinden met je toestel. Ik heb je toestel voor nu even een reset gegeven. Wil je jouw toestel voor 10 minuten uitschakelen? Ik hoor graag van je wat daaruit komt.

 

Dank je wel Ray!

 

Groetjes,

Ouael

Helaas, dat geeft geen verschil.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi aannjjaa,

 

Super jammer dat het nog steeds niet werkt. Heb je jouw toestel al laten controleren? Of anders het simkaartje in een ander toestel geplaatst? Op deze manier kun je controleren of de simkaart wel werkt in een ander toestel of dat er misschien iets met je toestel aan de hand is.

 

Groetjes,

Daisy

Het lijkt mij dat er iets mis is met het toestel. Of dat het simkaartje beschadigd is waardoor je niet alle stappen in het instellingsmenu kan doorlopen.  Je zou dus ook even bij een telefoonwinkel binnen kunnen lopen om te vragen of zij iets voor je kunnen betekenen (testen). 

Reputatie 7
Badge +6

Ik denk inderdaad hetzelfde als Ray, vandaar dat ik al dit advies gaf. 

 

Laat je het ons weten?

Hoi iedereen die probeert te helpen,

Vandaag eindelijk met iemand de kruistest kunnen doen, en na het wisselen van de simkaarten deden beide telefoons het gewoon, heel vreemd. Het is dus de combinatie van de simkaart met de telefoon wat het blijkbaar niet meer doet?

Maar gelukkig lag de nieuw aangevraagde simkaart in de brievenbus, deze geactiveerd en erin gestopt, en alles doet het weer!

 

Bedankt voor alle hulp allemaal!

 

Gr Anja

Bedankt voor de feedback @aannjjaa 

 

Fijne avond

Reputatie 4
Badge +4

Hey aannjjaa,

 

Super om te horen dat alles het weer werkt! Dank je wel voor de update :)

En Ray jij bedankt voor alle hulp! 

 

Groetjes,

Ouael

Reageer