.

Beantwoord

Het lukt mij niet om vervangende simkaart te activeren. Wat nu?

  • 17 February 2017
  • 12 reacties
  • 274 Bekeken

Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd, omdat mijn nieuwe telefoon een nano-simkaart vereist. Nu heb ik de simkaart gisteravond geactiveerd, maar als ik opnieuw inlog zie ik nog steeds niet de pukcode en simcode voor mijn nieuwe nano-simkaart staan, maar staan deze gegevens er voor mijn vorige simkaart. Ook heb ik geen email ontvangen met de nieuwe pukcode en simcode. Kunnen jullie dit voor mij oplossen?
icon

Beste antwoord door Asma 17 February 2017, 13:21

Bekijk originele reactie

12 reacties

En werkt je oude simkaart nog in combinatie met je oude telefoon?

Zie je op je MijnSimyo nog steeds de optie staan dat je kan activeren? Is dat het geval dan is er duidelijk iets mis gegeaan.
Mijn oude simkaart werkt inderdaad nog en ik zie nog steeds op MijnSimyo de optie dat ik de simkaart kan activeren. Echter als ik de code opnieuw invoer/simkaart opnieuw activeer krijg ik de volgende melding:
Hé, hier gaat wat mis …
De pagina laadt niet, probeer het later nog eens.
Kijk op ons Forum of op Twitter of dit probleem al gemeld is.
Wis even je cookies en browser geschiedenis of gebruik een andere browser. Mocht dat ook niet baten dan kun je of wachten tot een moderator reageert (doorgaans binnen een werkdag) of bellen met 1200 vanaf je oude mobiel.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi noud,

Welkom op het Forum! Leuk dat jij je vraag hier stelt. ☺

Balen dat jij je vervangende simkaart niet kunt activeren! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie inderdaad dat het niet helemaal lekker loopt.

Hierom zal ik mijn collega van de technische afdeling vragen om de simkaart voor je te activeren. Zodra je simkaart is geactiveerd, ontvang je van ons een e-mail met daarin je nieuwe pin- en PUK-code. Je kunt je nieuwe simkaart vanaf dit moment in gebruik nemen.

Laat je het ons weten als je hier meer vragen over hebt?

@ Ray, bedankt voor het meedenken! :D

Groetjes,
Asma
Mijn oude simkaart werkt nog en ik zie nog steeds op Mijn Simyo de optie dat ik de simkaart kan activeren. Echter als ik de code opnieuw invoer/simkaart opnieuw activeer krijg ik de volgende melding:
Hé, hier gaat wat mis …
De pagina laadt niet, probeer het later nog eens.
Kijk op ons Forum of op Twitter of dit probleem al gemeld is.

Al eerder zag ik deze vraag; kunt u voor mij de nieuwe simkaart activeren?
Ik denk dat ie ouder dan 2 mnd is, dat zal de storing zijn
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Racinfo,

Oh jee, wat onhandig dat het niet lukt om die simkaart te activeren!

Op het moment dat een nieuwe simkaart niet wordt geactiveerd, dan kan dit na zes maanden niet meer. Ook kun je alleen een simkaart activeren voor het nummer waar je deze vervangende kaart voor hebt aangevraagd. Is dit bij jou het geval? Ik kan bij de aansluiting van jouw telefoonnummer namelijk niet zien dat je in de afgelopen zes maanden een vervangende simkaart hebt aangevraagd.

Indien het om een aansluiting met een ander telefoonnummer gaat, dan heb ik wat meer gegevens nodig om uit te zoeken wat er aan de hand is. Kun je mij in dat geval een privébericht sturen met hierin het betreffende telefoonnummer, je postcode, huisnummer en het simkaartnummer van de kaart die je wilt activeren.

Gaat het wel om dit telefoonnummer, maar had je de kaart oorspronkelijk voor een ander nummer aangevraagd? Dan kun je deze helaas niet activeren. Ik raad je aan om via Mijn Simyo bij Instellingen > Simkaart een nieuwe kaart te bestellen. Je ontvangt deze dan binnen drie werkdagen in je brievenbus waarna je hem op diezelfde pagina kunt activeren. De kosten van €5,- voor een nieuwe simkaart zal met je beltegoed worden verrekend.

Laat je het me weten als je hier nog vragen over hebt? :)

Groetjes,
Els
Els, de simkaart is ouder dan 6 maanden.
Ik wil best daarom een nieuwe bestellen maar waar precies kan dat?
Op mijn Simyo staat namelijk:

[h4]Simkaart blokkeren en deblokkeren[/h4]
Telefoon kwijt of gestolen? Blokkeer dan hier meteen je simkaart en voorkom dat anderen je telefoon gebruiken. Je kunt de blokkering later zelf weer opheffen.
[h4]Vervangende simkaart aanvragen en activeren[/h4]
Bestel hier een vervangende simkaart met je eigen nummer. Na ontvangst kun je de vervangende kaart hier ook activeren.
[h4]Nummerbehoud aanvragen[/h4]
Wil je een telefoonnummer van een andere provider overzetten naar je Simyo-simkaart? Dan kun je hier nummerbehoud aanvragen.

Op mijn Simyo pagina staat nog steeds dat ik de oude moet activeren en dat lukt dus niet (meer).
Het betreft het telef nummer wat aan mijn account is gekoppeld.

Hoe bestel ik dus een nieuwe sim kaart?
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor je reactie en privébericht, Racinfo!

Vanwege die oude aanvraag van meer dan zes maanden geleden, kon je zelf nog geen nieuwe simkaart aanvragen. Mijn excuses hiervoor! Ik heb dit rechtgezet en tegelijkertijd een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen drie werkdagen en kun je vervolgens weer activeren op diezelfde pagina.

Laat je het me weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els
Bedankt voor je reactie en privébericht, Racinfo!

Vanwege die oude aanvraag van meer dan zes maanden geleden, kon je zelf nog geen nieuwe simkaart aanvragen. Mijn excuses hiervoor! Ik heb dit rechtgezet en tegelijkertijd een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen drie werkdagen en kun je vervolgens weer activeren op diezelfde pagina.

Laat je het me weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els


Enorm bedankt dat je het zo netjes hebt opgelost !!
Bij aankomst zal ik hem direct activeren en in gebruik nemen.
Mvrgr
racinfo
Reputatie 5
Badge +9
Hoi racinfo,

Graag gedaan namens mijn lieve collega Els!

Als je toch nog vragen hebt, weet je ons te vinden.

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,
Els heeft het prima voor mij geregeld, daar heb ik alleen maar bewondering voor over!
Was je daarin deelgenoot dan bedank ik gaarne ook jou!
Mvrgr
racinfo
Reputatie 7
Badge +10
Hi Racinfo,

Namens Caspar en Els, heel graag gedaan! 🙂 Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer