.

Beantwoord

Heeft Simyo duo simkaarten?

  • 9 December 2013
  • 44 reacties
  • 6988 Bekeken

Badge +2
  • Startend Simyaan
  • 14 reacties
Ik heb het forum doorzocht, het is al eerder gevraagd, maar ongeveer een jaar geleden. Eigenlijk wil ik bij Simyo een duo-simkaart bestellen. De auto heeft een ingebouwde telefoon en het is een ontzettend gepruts om steeds die simkaart te wisselen. Ik zou het prettig (eigenlijk noodzakelijk) vinden als de mogelijkheid 'duo sim' beschikbaar komt.
icon

Beste antwoord door Tjeerd! 9 December 2013, 19:10

Bekijk originele reactie

44 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Roy,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat jij je mening en wensen met ons deelt 🙂 Op dit moment ziet het er niet naar uit dat we op korte termijn een duo simkaart kunnen gaan aanbieden. Ik zal er wel voor zorgen dat ook jouw wens voor deze optie ook bij de juiste personen terecht komt. Wie weet kunnen we het op een langere termijn wel mogelijk maken.

Groetjes,
Angela
Ik wilde ook zojuist een DUO sim bestellen tezamen met een verhoogde data bundel. Jammer dat het niet aangeboden wordt. Wellicht gewoon eens een business case presenteren aan het management. Er bestaat immers een grotere kans dat klanten hun bundel gaan ophogen.

Gr,

Roy
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marion M.

Zeker in geval van een reparatie is een Duo sim mogelijkheid erg gewenst. Helaas hebben we ze niet. Er is in zo'n geval natuurlijk wel een handige optie, namelijk; een sim adapter. Hiermee kun je de simkaart wel kleiner maken en later met de adapter weer in je Galaxy gebruiken. Hier heb je uiteraard nog altijd wat aan en hoef je niet nogmaals een simkaart te bestellen 😉.

Is dat een idee?

Groetjes, Tiury
Hallo Simyo, mijn samsung galaxy moet in reparatie. Om niet zonder gsm te zitten, kan ik de oude iphone van mijn vriend tijdelijk gebruiken. Maar mijn simkaart past niet in de iphone. Ik had er best 5 euro voor over om een tweede simkaart te kopen en zo tijdelijk toch bereikbaar te zijn. Maar bij jullie zou ik dan, als mijn samsung gerepareerd is, weer een nieuwe simkaart moeten aanschaffen. Dat vind ik jammer. Dus kom op met die duosimkaart!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Lieb1, welkom op het Simyo forum!

Er is inderdaad vraag naar. Het zit niet in de planning. Zoals je vast ook hebt gelezen is het technisch niet mogelijk om duo simkaarten aan te bieden. Als we gaan investeren hierin dan betekent dit dat de abonnementskosten ook hoger worden. Dit is niet ideaal aangezien we de kosten zo laag mogelijk willen houden. Het product past niet bij Simyo.
Bij hoeveel aanvragen wordt het verzoek om een duo kaart aan te bieden wel gehonoreerd? Zo te zien is er toch veel vraag naar.
Dit geldt ook voor mij 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Eilings, welkom op het Simyo forum!

Het klopt dat meer klanten er het nut van inzien. Zelf zou ik het ook prima vinden, maar vooralsnog is er geen sprake van het in gebruik nemen van duo simkaarten.
Ik ben zeer geïnteresseerd in duosimkaarten die ik wil graag gebruiken voor mijn tablet met 4g, dan kan ik zelf kiezen met of ik met een telefoon of een tablet wil spelen met Facebook en whatsapp enz... Het lijkt me dat er wel meer klanten hier het nut van inzien. Ook wordt een tablet functioneler te gebruiken.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi renetjuh,

Je bent vrij om een petitie te beginnen, hoor. Maar of het veel zin gaat hebben...?
Badge
Jammer jammer, 

Nog steeds geen duokaart optie zie ik , om de beste redenenen daar twijfel ik niet aan.

Ik denk dat de vraag uit de markt juist toeneemt nu alles "smart"  is.



Misschien een petitie starten lol.
Badge +6
Welkom op het forum van Simyo, J..st! :)

We nemen je wens mee voor de duo simkaart, er zijn nog geen plannen bekend dat we deze gaan aanbieden, maar wie weet 🙂
Beste Simyo,


Ik snap dat het op dit moment "nog" niet mogelijk is een duosimkaart aan te vragen.
Middels deze weg zou ik kenbaar willen maken dat er vanuit mij (particulier) ook een behoefte voor is.
Dit i.v.m. gebruik van 2 telefoons (1 voor weekend/uitgaan/vakantie etc. en 1 voor dagelijks gebruik/school/werk)
Graag hoor ik t.z.t. wanneer het wel mogelijk zou zijn.

Gr. een verder tevreden klant.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jood,

Blij dat het duidelijk is en je een tevreden klant bent 🙂 Ik hoop dat je ons even laat weten of het doorschakelen inderdaad een goede oplossing is voor je en of het handig toe is te passen.
Thanks voor je uitleg. Ik zal over de optie (doorschakelen) na denken. Ben namelijk wel tevreden over jullie.

Gr
Badge +8
Hoi Jood,

De reden dat wij geen duosimkaart aanbieden is dat we in ons systeem een telefoonnummer maar aan 1 simkaart tegelijk kunnen koppelen. Zouden we het systeem aanpassen, dan is dat een behoorlijke investering. Wij proberen bij Simyo vooral de tarieven laag te houden, en bieden daarom dus een simpel product aan. Hoe meer diensten er beschikbaar zijn, hoe meer je voor je abonnement gaat betalen. Het moet toch ergens vandaan komen.
Ik snap dat het in jouw situatie handig zou zijn, een duo sim. Een doorschakeling instellen zou misschien ook een oplossing kunnen zijn. Dan ben je bereikbaar op een tweede simkaart. Maar als je echt in de nabije toekomst een duo sim wilt, dan heb ik geen goed nieuws voor je helaas. Dat gaat op korte termijn bij Simyo niet veranderen.

Ik heb je vraag ook in twee andere topics gevonden. Je kunt de volgende keer het beste op 1 plek reageren. Dat houdt het forum overzichtelijk en dan heb je ook sneller een antwoord 🙂

Groetjes,
Charlene
Hallo,
ook ik (particulier) zou een Duo simkaart aan willen vragen.

In mijn geval ivm mijn werk. Ik werk in de bouw en daar heeft mijn mob smartphone veel te lijden.

Wil dus een geschikte 2de mob aanschaffen voor mijn werk. Maar dan heb ik dus een 2de simkaakt nodig !!!

Helaas "kan" dat bij jullie niet (reden waarom laten we maar even in het midden) en ben ik dus genoodzaakt
om over te stappen naar een andere provider.

Erg teleur stellend vind ik dit !        DOE ER WAT AAN A.U.B

Gr Tim
Reputatie 5
Badge +11
Hi R.j. de Jong,

Dat er een vraag is naar duo simkaarten bewijst dit topic al wel. De grootte van de vraag staat alleen niet in contrast met de kosten die dit met zich mee brengt. En als echte low budget provider kunnen we het niet maken om hoge bedragen te vragen voor een product of dienst.
En wat een hoge of lage prijs is, is natuurlijk voor ieders beoordeling, maar daar heeft Simyo dus ook een mening over.
Badge
Het is dus wel mogelijk , voor eveneens een lage prijs.

Even op Google zoeken levert dit resultaat op.
Badge
Hallo Ernst,
Hoezo een tweede abbo?
Ik heb nu prepaid , en gebruik alleen WiFi punten.
En een extra abbo met een uitkering lijkt mij geen optie.

Maar er is hier op het forum nog veel meer vraag naar (dat was een voorwaarde om deze te gaan verstrekken/leveren)
de duo-sim , dat lijkt mij dan toch wel een goede service van Simyo om deze te gaan verstrekken/leveren.

Maar eens bij de KPN -winkel gaan informeren wat die kunnen betekenen voor ons ......
(Wordt vervolgt.)
Reputatie 5
Badge +11
Hi R.J. de Jong,

Ook voor jou heb ik helaas geen ander antwoord dan het bovenstaande. Ook al herken ik het gehannes van het wisselen van telefoon naar tablet.
Wat wél een overweging waard is om eens te kijken of het voor jou uit kan om een 2e abonnement te nemen bij Simyo. Één met een 100 min/sms bundel en een grotere databundel. Vaak ben je dan nog goedkoper uit dan bij een data only abonnement bij andere providers.
Badge
Ook ik zou graag een duo -sim kaart willen bestellen.
Ook voor de iPhone en iPad gebruik.
Nu is het veel te veel gehannes om in en uit te halen /doen van de een naar de ander.

Ik zou het dan , net zoals de vorige mensen , en misschien nog wel meer , erg prettig vinden als deze wel beschikbaar komen bij jullie.

Vriendelijke groet,
R.J.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi hh_hh,

Welkom op het forum :)

Zoals door de moderators al is aangegeven, heeft Simyo geen duo-simkaarten. Wij geven niet aan dat alleen zakelijke klanten hier behoefte aan hebben, maar dat is vaak wel zo. Bij Simyo hebben we alleen particulieren aansluitingen en bij deze klanten is de vraag naar duo-simkaarten simpelweg veel kleiner. Wij bieden het niet aan, omdat er te weinig vraag voor is. Dat heb ik ook in dit topic aangegeven. Hierin heb ik Rick2014 aangeraden om een eigen poll te starten. Als we kunnen aantonen dat er toch veel mensen zijn die een duo-simkaart willen, dan kunnen we dat voorleggen aan de marketingafdeling.

Het lijkt mij slim dat je handsfree belt, als je überhaupt al zou bellen in een auto. Simyo is echter niet verantwoordelijk voor klanten die zelf bellen in een auto of ander gemotoriseerd voertuig. Als je niet handsfree kunt bellen, raad ik je dat dus ook ten zeerste af.

Ik snap dat je graag een duo-simkaart wil, maar die bieden we helaas niet aan. Dit is geen geldige reden om vroegtijdig je abonnement te beëindigen. Je kunt wel een afkoopsom aanvragen. Je betaalt dan in één keer alle abonnementskosten tot het einde van je contract. Als je dat wil, dan hoor ik dat graag van je.

Laat je me weten wat ik voor je kan doen?
Beste Simyo,

Graag ontvang ik zsm een extra sim kaart met hetzelfde nummer.
In mijn auto heb ik nl. rsap en mijn oude telefoon werkte daar prima mee. Nu heb ik een nieuwe phone waar ik geen rsap op kan krijgen en kan ik deze niet veilig in de auto gebruiken. Ik hoop dat Simyoy de verkeersveiligheid hoog acht en mij op deze manier steunt op handsfree te kunnen blijven gebruiken via mijn oude phone. Zoniet dan vraag ik om vervroegde be-eindiging van mijn abonnement omdat het jaar nog niet afgelopen is.

De argumenten dat alleen zakelijke klanten hier behoefte aan hebben gaan volgens mij niet op; partikulieren willen toch ook graag hun telefoon in de auto gebruiken. Bovendien komen veel lease auto's met bluetooth als tweedehands in eigendom van niet-zakelijke rijders, en dit aantal neemt alleen nog maar toe.
Dus Simyo, kom op en doe iets !

MVG

Hans
Badge +8
Hoi rolandow,

ja, ons systeem zit nu zo in elkaar dat het niet mogelijk is om meer dan één simkaart aan een nummer te koppelen. Dit aanpassen vergt zo'n grote verandering dat het een keus is waar we echt achter moeten staan. Op het moment vallen onze overwegingen nog zo uit dat we eerst andere verbeteringen en mogelijkheden willen ontwikkelen.
Uiteraard blijven we wel naar de wensen en suggesties van onze klanten luisteren.

groetjes,
Charlene
Ik was net even aan het kijken bij Mobile Vikings, ook van KPN en -volgens mij- ook een prijsvechter, maar daar kun je zoveel simkaarten krijgen als je wilt. Voor een reserve telefoon zou ik het erg handig vinden om een extra sim te hebben.

Reageer