.

Beantwoord

Heeft Simyo duo simkaarten?

  • 9 December 2013
  • 44 reacties
  • 6988 Bekeken

Badge +2
  • Startend Simyaan
  • 14 reacties
Ik heb het forum doorzocht, het is al eerder gevraagd, maar ongeveer een jaar geleden. Eigenlijk wil ik bij Simyo een duo-simkaart bestellen. De auto heeft een ingebouwde telefoon en het is een ontzettend gepruts om steeds die simkaart te wisselen. Ik zou het prettig (eigenlijk noodzakelijk) vinden als de mogelijkheid 'duo sim' beschikbaar komt.
icon

Beste antwoord door Tjeerd! 9 December 2013, 19:10

Bekijk originele reactie

44 reacties

Badge +1
Je bent niet de enige kan ik verklappen. Ik heb dergelijke berichten vaker voorbij zien komen. Voor zover ik weet heeft Simyo voorlopig geen plannen om duo sim beschikbaar te maken. De reden die ik heb kunnen vinden is de volgende:

"Simyo is een online provider die zich opstelt als prijsvechter en gericht is op de particuliere markt. Duo simkaarten worden veelal gebruikt op de zakelijke markt en zijn helaas een stuk duurder dan een 'solo'simkaart.
Dit is de reden waarom Simyo ze niet aanbiedt op dit moment.
Ik kan niet met zekerheid zeggen of het in de toekomst al dan niet gaat veranderen. Ik kan, net als -Kim, enkel melden dat die plannen er nu niet zijn.
Voor de volledigheid, Arie heeft het neergelegd bij de mensen die daar over gaan, maar die hebben destijds besloten geen duo sims aan te gaan bieden. Het enige dat wij hier verder kunnen doen, is de vraag díe er is doorgeven, en dat is wat ik nu ook gedaan heb.
"
Bron: https://forum.simyo.nl/simkaart-86/extra-simkaart-7085/ (reactie -Ernst)
Badge +2
Bedankt voor je reactie, Tjeerd.

Ik begrijp dat Simyo zich richt op de particuliere markt en lijkt het me om anno 2013 met de tijd en technologie mee te gaan 😉 Meeste telecom aanbieders zijn coulant bij een vast abonnement.

Aangezien ik een van de vele particulieren ben die een duo-sim nodig heb, rest me dus om van aanbieder over te stappen 😞
Badge +6
Ik heb het forum doorzocht, het is al eerder gevraagd, maar ongeveer een jaar geleden. Eigenlijk wil ik bij Simyo een duo-simkaart bestellen. De auto heeft een ingebouwde telefoon en het is een ontzettend gepruts om steeds die simkaart te wisselen. Ik zou het prettig (eigenlijk noodzakelijk) vinden als de mogelijkheid 'duo sim' beschikbaar komt.

Hoi SvS,

Zoals Tjeerd! aangeeft bieden wij de mogelijkheid niet aan om een duo simkaart te bestellen. Het is niet bekend of en wanneer wij dit wel gaan aanbieden.

@ Tjeerd! bedankt voor je antwoord.
vind het belachelijk dat ze geen duo sim hebben bij andere provijders zij deze de eerste keer gratis.
dus vind ik het een beetje raar dat er hier verteld word dat dit een dure optie is voor simyo 
Badge +8
vind het belachelijk dat ze geen duo sim hebben bij andere provijders zij deze de eerste keer gratis.
dus vind ik het een beetje raar dat er hier verteld word dat dit een dure optie is voor simyo 


Hoi vdham,

In ons systeem is het op dit moment alleen mogelijk om je telefoonnummer aan 1 simkaart te koppelen. Om duo sims mogelijk te maken, is er dus een grote aanpassing nodig, die wel degelijk kostbaar is. Bij andere providers betaal je ook meer aan abonnementskosten. Wij houden die bewust laag, en kiezen daar ook de mogelijkheden op. Om je aansluiting in de auto te kunnen gebruiken, zijn er tegenwoordig veel opties als headsets, of verbinden via bluetooth. Daar is de duo sim ook al niet meer zo populair als oplossing. Vandaar dat wij dit niet als prioriteit hebben, om aan te bieden.

Groetjes,
Charlene
ik wil duo sim gaan gebruiken voor gebruik in ipad en telefoon. Ik ben toch echt particulier. Dus ook bij particulieren is er behoefte.
Reputatie 5
Badge +11
ik wil duo sim gaan gebruiken voor gebruik in ipad en telefoon. Ik ben toch echt particulier. Dus ook bij particulieren is er behoefte.

Hoi Elisabet, welkom op het Simyo forum.

Wat fijn dat je je behoefte deelt met ons. Hoe meer klanten dat doen, hoe concreter wij kunnen omgaan met de behoefte naar duo simkaarten.
Voor nu geldt helaas; we bieden ze niet aan, en er is ook niet bekend of we dat gaan doen.
Goedemorgen Ernst,
ook ik ben/was van plan een duo simkaart aan te vragen voor mijn zoontje. Hij is 11 jaar oud, en heeft nu net zijn eerste nieuwe smartfone, maar mag deze nog niet mee naar (groep 😎 school, en na school buitenspelen.
Een duo kaart zou in dit geval wenselijk zijn!
Jullie kwaliteit en prijzen zijn goed, en concurerent, maar mocht er een andere scherpe provider zijn/komen die deze optie wel aanbied, ben ik bang dat er veel mensen gaan overwegen over te stappen!?
Ik denk dat er ook veel particulieren zijn met een 2e reserve telefoon op zak, of inderdaad een tablet.....
Simyo het zou mooi zijn als jullie dit kunnen realiseren! Tenzij dit een onderdeel is van een concurrentiebeding met KPN, dan begrijp ik dat het veel geld zou gaan kosten, en weer doorberekend moet worden!?

Groet, Marco P.
Reputatie 5
Badge +11
Goedemorgen Ernst,
ook ik ben/was van plan een duo simkaart aan te vragen voor mijn zoontje. Hij is 11 jaar oud, en heeft nu net zijn eerste nieuwe smartfone, maar mag deze nog niet mee naar (groep 😎 school, en na school buitenspelen.
Een duo kaart zou in dit geval wenselijk zijn!
Jullie kwaliteit en prijzen zijn goed, en concurerent, maar mocht er een andere scherpe provider zijn/komen die deze optie wel aanbied, ben ik bang dat er veel mensen gaan overwegen over te stappen!?
Ik denk dat er ook veel particulieren zijn met een 2e reserve telefoon op zak, of inderdaad een tablet.....
Simyo het zou mooi zijn als jullie dit kunnen realiseren! Tenzij dit een onderdeel is van een concurrentiebeding met KPN, dan begrijp ik dat het veel geld zou gaan kosten, en weer doorberekend moet worden!?

Groet, Marco P.


Hoi Marco P, welkom op het Simyo forum :)

We erkennen ook wel dat er een vraag is voor duo simkaarten, maar weten ook dat die vraag op dit moment niet groot genoeg is om er aan te voldoen... Er zijn inderdaad andere particuliere providers die dit wel doen, maar dat zijn niet de sim only providers waartegen wij het op dagelijkse basis opnemen. Die bieden het ook niet aan, of zijn er in het verleden zelfs mee gestopt.

Of het ook te maken heeft met KPN kan ik je niet zeggen, zo hoog zit ik niet in 'the food chain', maar dat geen van onze directe concurrenten het aanbiedt laat zien dat het echt te maken heeft met kosten vs. baten.
Reputatie 4
Badge +4
Tja het is een afweging. Jezelf vergelijken met concurrenten kan tot op zekere hoogte. Ieder heeft ook z'n eigen niche-markt. Zoals Simpel met die plafonds en dat kinderen gratis hun ouders kunnen bellen. 

Overigens zie ik Simyo niet als  als 'meeloper' maar meer als 'initiatief-nemer'. Dus ik zou zeggen; breng het op de markt. Laat de rest volgen. Ondertussen zijn de klanten bij je concurrent als overgestapt naar Simyo ^^.

Mooi verhaal natuurlijk, maar ik weet natuurlijk niet wat die aanpassingen kosten. En of de 'vraag naar' en de kosten het risico waard zijn.
Badge +6
Tja het is een afweging. Jezelf vergelijken met concurrenten kan tot op zekere hoogte. Ieder heeft ook z'n eigen niche-markt. Zoals Simpel met die plafonds en dat kinderen gratis hun ouders kunnen bellen. 

Overigens zie ik Simyo niet als  als 'meeloper' maar meer als 'initiatief-nemer'. Dus ik zou zeggen; breng het op de markt. Laat de rest volgen. Ondertussen zijn de klanten bij je concurrent als overgestapt naar Simyo ^^.

Mooi verhaal natuurlijk, maar ik weet natuurlijk niet wat die aanpassingen kosten. En of de 'vraag naar' en de kosten het risico waard zijn.


Hoi Ahmed_A,

Het is een overweging die gemaakt zal moeten worden op hoger niveau. Want het moet wel rendabel blijven voor Simyo mochten wij dit ooit gaan aanbieden.
Hoi Ahmed_A,

Het is een overweging die gemaakt zal moeten worden op hoger niveau. Want het moet wel rendabel blijven voor Simyo mochten wij dit ooit gaan aanbieden.


Hallo,
bij deze wil ik ook aangeven dat vanuit mijn situatie een duo sim zeer wenselijk is. Hopelijk wordt zo de lijst met mensen die erop zitten te wachten langer. Er zijn auto's waar je een sim kaart in kan stoppen voor bijv. je navigatie, dit staat los van headsets, koptelefoons en dergelijke. Zo kan je er bijv. ook een soort wifi hotspot van maken in je auto. Ikzelf heb een duo sim nodig omdat mijn carkit een protocol ondersteund (RSAP) maar mijn telefoon jammer genoeg niet meer, dus heb ik een good-old nokia voor in de auto. En als er eenmalig kosten tegenover staan dan heb ik dat er best voor over.
Reputatie 5
Badge +11
Hallo,
bij deze wil ik ook aangeven dat vanuit mijn situatie een duo sim zeer wenselijk is. Hopelijk wordt zo de lijst met mensen die erop zitten te wachten langer. Er zijn auto's waar je een sim kaart in kan stoppen voor bijv. je navigatie, dit staat los van headsets, koptelefoons en dergelijke. Zo kan je er bijv. ook een soort wifi hotspot van maken in je auto. Ikzelf heb een duo sim nodig omdat mijn carkit een protocol ondersteund (RSAP) maar mijn telefoon jammer genoeg niet meer, dus heb ik een good-old nokia voor in de auto. En als er eenmalig kosten tegenover staan dan heb ik dat er best voor over.


Hoi RandL, welkom op het Simyo forum :)

Dit is inderdaad een reden die vaker voorkomt; de carkit.
Dank je voor je input!
Hier weer een tevreden Simyo klant die het gemis van een DUO simkaart ondervindt!
Ben al heel wat jaartjes klant bij Simyo, en ben het er mee eens dat Simyo geen meelopen maar eerder een initiatiefnemer is.
In ieder geval in het begin dat ik overstapte naar Simyo.

Echter merk ik inderdaad dat er steeds meer concurentie bij komt die handige diensten aanbieden die Simyo niet heeft.
Neem zoals eerder genoemd het belplafond, speciaal voor kinderen, dat als het beltegoed op is ze wel naar hun ouders kunnen bellen! Geeft een zeer veilig gevoel bij mij als ouder van twee!
Toch weerhoud het mij tot nu toe nof steeds om van Simyo over te stappen naar een andere provider.
De kosten (bellen / SMS / internet) zijn bij mij toch al erg laag dus als nou drie of tien cent meer zou moeten betalen zou voor mij geen punt zijn. (Tien euro beltegoed in zo'n drie tot vier maanden tijd.....)

Ook diensten als doorschakeling mis ik eigenlijk. Overigens, ALS het al lukt vind ik het erg nadelig dat je zelf voor de kosten van het doorgeschakelde gesprek opdraaid! Dat is bij concurrerende aanbieders ook wel anders...

Ik heb nu in mijn auto een originele Volvo carkit / autotelefoon. Deze Volvo stamt nog uit het tijdperk dat Bluetooth nog niet bestond of in ieder geval niet zo gemeengoed was als nu het geval is. Ik heb nu een tweede SIM kaart (overigens ook van Simyo) erin zitten, maar helaas is het me dus nog niet gelukt om op mijn Nokia C3 de doorschakeling voor elkaar te krijgen dat als ik bijvoorbeeld mijn telefoon uit zet deze automatisch naar de autotelefoon doorgeschakeld wordt.

DUS SIMYO......
Wees weer eens wat creatiever en vooruitstrevender zoals in het begin! Dat voorkomt dat huidige klanten weg gaan en potentiele klanten voor een concurrent kiezen!

PS Voorlopig ben ik nog niet van plan weg te gaan... 🙂
Reputatie 2
Badge +6
Hier weer een tevreden Simyo klant die het gemis van een DUO simkaart ondervindt!
Ben al heel wat jaartjes klant bij Simyo, en ben het er mee eens dat Simyo geen meelopen maar eerder een initiatiefnemer is.
In ieder geval in het begin dat ik overstapte naar Simyo.

Echter merk ik inderdaad dat er steeds meer concurentie bij komt die handige diensten aanbieden die Simyo niet heeft.
Neem zoals eerder genoemd het belplafond, speciaal voor kinderen, dat als het beltegoed op is ze wel naar hun ouders kunnen bellen! Geeft een zeer veilig gevoel bij mij als ouder van twee!
Toch weerhoud het mij tot nu toe nof steeds om van Simyo over te stappen naar een andere provider.
De kosten (bellen / SMS / internet) zijn bij mij toch al erg laag dus als nou drie of tien cent meer zou moeten betalen zou voor mij geen punt zijn. (Tien euro beltegoed in zo'n drie tot vier maanden tijd.....)

Ook diensten als doorschakeling mis ik eigenlijk. Overigens, ALS het al lukt vind ik het erg nadelig dat je zelf voor de kosten van het doorgeschakelde gesprek opdraaid! Dat is bij concurrerende aanbieders ook wel anders...

Ik heb nu in mijn auto een originele Volvo carkit / autotelefoon. Deze Volvo stamt nog uit het tijdperk dat Bluetooth nog niet bestond of in ieder geval niet zo gemeengoed was als nu het geval is. Ik heb nu een tweede SIM kaart (overigens ook van Simyo) erin zitten, maar helaas is het me dus nog niet gelukt om op mijn Nokia C3 de doorschakeling voor elkaar te krijgen dat als ik bijvoorbeeld mijn telefoon uit zet deze automatisch naar de autotelefoon doorgeschakeld wordt.

DUS SIMYO......
Wees weer eens wat creatiever en vooruitstrevender zoals in het begin! Dat voorkomt dat huidige klanten weg gaan en potentiele klanten voor een concurrent kiezen!

PS Voorlopig ben ik nog niet van plan weg te gaan... :-)


Hoi stef_r,

Leuk om je na al die jaren op het forum te zien :)

Sommige productopties die je omschrijft zijn bij Simyo inderdaad niet beschikbaar voor onze klanten. De belangrijkste voor jou is de duo-simkaart. Bij Simyo is het technisch niet mogelijk om meerdere simkaarten op één telefoonnummer aan te sluiten. Het is ook niet bekend of dit in de nabije toekomst zal veranderen. Gelukkig is dit voor jou geen reden om over te stappen :)

De optie doorschakelen zou wel moeten werken. Als je de instellingen niet in je telefoon kunt vinden, neem dan hier even een kijkje. Alle inkomende gesprekken worden als uitgaande berekend. Dat is niet alleen bij ons, maar bij elke provider. Wat er gebeurt, is dat de ene telefoon naar de doorgeschakelde telefoon belt. Dat is de reden :)

Wij zijn altijd heel blij met ideeën en feedback van onze klanten. Ik zou het dus ook heel leuk vinden om je vaker op het forum te zien 😃
We erkennen ook wel dat er een vraag is voor duo simkaarten, maar weten ook dat die vraag op dit moment niet groot genoeg is om er aan te voldoen...

+1 dan maar; ik zou voor het watersporten graag gebruik maken van mijn good-old-nokia3310 want ik vertrouw mijn smartphone nog altijd niet toe aan de zgn 'waterdichte' hoesjes
Badge +6
Hoi Henkies, welkom op het forum van Simyo!

Ahja, ook daarvoor zou het natuurlijk erg handig zijn, begrijpelijk! 🙂
Hoi

Er zijn meer toepassingen te bedenken dan een carkit. Een reserve telefoon bijvoorbeeld. Er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die naar de kroeg gaan of naar een  evenement (weten jullie nog hoeveel telefoons er gestolen waren door Roemenen tijdens Indian Summer 2013 in Alkmaar?) en die liever met hun oude reserve (smart)telefoon gaan. Of watersporten zoals hierboven vermeld.

Waar een duo kaart ook handig voor zou zijn, zijn tablet gebruikers waar 3G op zit. Dan hoef je niet nóg een abonnement af te sluiten voor je tablet. Gewoon op twee apparaten van een databundel gebruik maken.

Binnenkort komt Huawei op de  markt met de Mediapad X1. Dit is een 7 inch tablet, met 3G mogelijkeheden waar je ook mee kunt bellen. Als treinreiziger vind ik dit een interessant apparaat. Ik bel amper maar zit veel op internet en whatsapp in de trein. Ik wil daar niet een apart nummer voor hebben. Gewoon een duo simkaart. Kan ik de tablet meenemen naar werk en ´s avonds bij het sporten, op visite of uitgaan met huidige smartphone.

Ik denk dat er hier zeker markt voor is. Ook onder de particulieren. Zij gaan geen zakelijke abonnement afsluiten voor de tweede simkaart. Maar eenmalig bijbetalen voor alle voordelen en gemak, ik denk dat daar veel mensen geld voor over hebben.

Je moet het wel duidelijk promoten en gebruiken om jezelf als bedrijf te differentiëren van je concurrenten. Dan haal je echt je kosten er uit als bedrijf.

Groet
Philippos
Reputatie 2
Badge +6
Hoi

Er zijn meer toepassingen te bedenken dan een carkit. Een reserve telefoon bijvoorbeeld. Er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die naar de kroeg gaan of naar een  evenement (weten jullie nog hoeveel telefoons er gestolen waren door Roemenen tijdens Indian Summer 2013 in Alkmaar?) en die liever met hun oude reserve (smart)telefoon gaan. Of watersporten zoals hierboven vermeld.

Waar een duo kaart ook handig voor zou zijn, zijn tablet gebruikers waar 3G op zit. Dan hoef je niet nóg een abonnement af te sluiten voor je tablet. Gewoon op twee apparaten van een databundel gebruik maken.

Binnenkort komt Huawei op de  markt met de Mediapad X1. Dit is een 7 inch tablet, met 3G mogelijkeheden waar je ook mee kunt bellen. Als treinreiziger vind ik dit een interessant apparaat. Ik bel amper maar zit veel op internet en whatsapp in de trein. Ik wil daar niet een apart nummer voor hebben. Gewoon een duo simkaart. Kan ik de tablet meenemen naar werk en ´s avonds bij het sporten, op visite of uitgaan met huidige smartphone.

Ik denk dat er hier zeker markt voor is. Ook onder de particulieren. Zij gaan geen zakelijke abonnement afsluiten voor de tweede simkaart. Maar eenmalig bijbetalen voor alle voordelen en gemak, ik denk dat daar veel mensen geld voor over hebben.

Je moet het wel duidelijk promoten en gebruiken om jezelf als bedrijf te differentiëren van je concurrenten. Dan haal je echt je kosten er uit als bedrijf.

Groet
Philippos


Hoi Philippos,

Welkom op het forum :)

De punten die je noemt zijn inderdaad erg goed. Feit blijft alleen wel, dat we te weinig aanvragen krijgen. Er is helaas te weinig vraag naar duo-simkaarten van onze klanten 😞 Het is dus voor zover onbekend of we in de toekomst de duo-simkaart zullen gaan aanbieden. Wel wil ik je bedanken voor je input 😃 Dit zijn allemaal sterke punten die we mee kunnen nemen in het besluit, mocht het ooit zover komen.
Ik was net even aan het kijken bij Mobile Vikings, ook van KPN en -volgens mij- ook een prijsvechter, maar daar kun je zoveel simkaarten krijgen als je wilt. Voor een reserve telefoon zou ik het erg handig vinden om een extra sim te hebben.
Badge +8
Hoi rolandow,

ja, ons systeem zit nu zo in elkaar dat het niet mogelijk is om meer dan één simkaart aan een nummer te koppelen. Dit aanpassen vergt zo'n grote verandering dat het een keus is waar we echt achter moeten staan. Op het moment vallen onze overwegingen nog zo uit dat we eerst andere verbeteringen en mogelijkheden willen ontwikkelen.
Uiteraard blijven we wel naar de wensen en suggesties van onze klanten luisteren.

groetjes,
Charlene
Beste Simyo,

Graag ontvang ik zsm een extra sim kaart met hetzelfde nummer.
In mijn auto heb ik nl. rsap en mijn oude telefoon werkte daar prima mee. Nu heb ik een nieuwe phone waar ik geen rsap op kan krijgen en kan ik deze niet veilig in de auto gebruiken. Ik hoop dat Simyoy de verkeersveiligheid hoog acht en mij op deze manier steunt op handsfree te kunnen blijven gebruiken via mijn oude phone. Zoniet dan vraag ik om vervroegde be-eindiging van mijn abonnement omdat het jaar nog niet afgelopen is.

De argumenten dat alleen zakelijke klanten hier behoefte aan hebben gaan volgens mij niet op; partikulieren willen toch ook graag hun telefoon in de auto gebruiken. Bovendien komen veel lease auto's met bluetooth als tweedehands in eigendom van niet-zakelijke rijders, en dit aantal neemt alleen nog maar toe.
Dus Simyo, kom op en doe iets !

MVG

Hans
Reputatie 2
Badge +6
Hoi hh_hh,

Welkom op het forum :)

Zoals door de moderators al is aangegeven, heeft Simyo geen duo-simkaarten. Wij geven niet aan dat alleen zakelijke klanten hier behoefte aan hebben, maar dat is vaak wel zo. Bij Simyo hebben we alleen particulieren aansluitingen en bij deze klanten is de vraag naar duo-simkaarten simpelweg veel kleiner. Wij bieden het niet aan, omdat er te weinig vraag voor is. Dat heb ik ook in dit topic aangegeven. Hierin heb ik Rick2014 aangeraden om een eigen poll te starten. Als we kunnen aantonen dat er toch veel mensen zijn die een duo-simkaart willen, dan kunnen we dat voorleggen aan de marketingafdeling.

Het lijkt mij slim dat je handsfree belt, als je überhaupt al zou bellen in een auto. Simyo is echter niet verantwoordelijk voor klanten die zelf bellen in een auto of ander gemotoriseerd voertuig. Als je niet handsfree kunt bellen, raad ik je dat dus ook ten zeerste af.

Ik snap dat je graag een duo-simkaart wil, maar die bieden we helaas niet aan. Dit is geen geldige reden om vroegtijdig je abonnement te beëindigen. Je kunt wel een afkoopsom aanvragen. Je betaalt dan in één keer alle abonnementskosten tot het einde van je contract. Als je dat wil, dan hoor ik dat graag van je.

Laat je me weten wat ik voor je kan doen?
Badge
Ook ik zou graag een duo -sim kaart willen bestellen.
Ook voor de iPhone en iPad gebruik.
Nu is het veel te veel gehannes om in en uit te halen /doen van de een naar de ander.

Ik zou het dan , net zoals de vorige mensen , en misschien nog wel meer , erg prettig vinden als deze wel beschikbaar komen bij jullie.

Vriendelijke groet,
R.J.
Reputatie 5
Badge +11
Hi R.J. de Jong,

Ook voor jou heb ik helaas geen ander antwoord dan het bovenstaande. Ook al herken ik het gehannes van het wisselen van telefoon naar tablet.
Wat wél een overweging waard is om eens te kijken of het voor jou uit kan om een 2e abonnement te nemen bij Simyo. Één met een 100 min/sms bundel en een grotere databundel. Vaak ben je dan nog goedkoper uit dan bij een data only abonnement bij andere providers.

Reageer