.

Beantwoord

Heb ik geen PIN en PUK meer nodig bij eSIM?

  • 17 April 2020
  • 16 reacties
  • 3148 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Bij het omzetten naar een eSIM ontvang je onderstaande in de mail:

Je hebt ervoor gekozen je plastic Simyo simkaart in te wisselen voor eSIM: een digitale simkaart. Fantastisch!

Je hebt je eSIM succesvol geactiveerd via de Mijn Simyo app. Zodra je ‘Simyo’ bovenin je telefoonscherm ziet staan weet je zeker dat er verbinding gemaakt wordt met ons netwerk.

Pin- en PUK-code
Geen plastic simkaart betekent dat je ook geen pin- en pukcode meer hebt. Het is slim om je telefoon te vergrendelen met een code. Zo weet je zeker dat alleen jij toegang hebt tot je telefoon.

 

Volgens mij klopt dat niet. Met mijn iPhone kan ik wel een pincode gebruiken voor de eSIM en denk ik dat de pukcode ook nog nodig is als de code verkeerd ingevoerd wordt?

 

 

icon

Beste antwoord door Daisy 21 April 2020, 12:17

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi netvista, 

Misschien kunnen we de communicatie beter beperken tot één topic :joy:  Zullen we dat hier doen? 

Ik neem aan dat de informatie in de mail klopt maar ik kan het maandag even voor je navragen. Is dat goed?

Groetjes, 
Bas

Reputatie 1
Badge +1

Ik had twee niet-gerelateerde vragen en daarom twee topics aangemaakt?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi netvista, 

Never mind! Dacht dat het er meer waren :wink:

Ik heb het nagevraagd en voor zover wij weten heb je geen PIN- of PUK-code nodig. 

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes, 
Bas

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb niet zo zeer een vraag, maar wilde jullie attenderen of een fout in de e-mail die gebruikers van de eSIM ontvangen. Het onderwerp van dit topic was anders, maar is denk ik door een moderator aangepast?

 

Het is zo dat standaard de controle op pincode niet aanstaat, maar de eSIM heeft wel een pincode (standaard 0000) en dat controle daarop aangezet kan worden. Als ik mijn telefoon herstart moet ik de pincode voor de Simyo eSim invoeren. Ik neem aan dat ik ook de PUK-code nodig heb is de pincode 5x verkeerd ingevoerd is.

 

Deze zin in de e-mail is volgens mij dus niet correct: 

Geen plastic simkaart betekent dat je ook geen pin- en pukcode meer hebt. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Netvista,

 

Ik heb dit voor de zekerheid even voor je nagevraagd.  Na installatie van de eSIM is er geen pincode meer, alleen een toestelcode. In dit geval zou jouw toestel om niet om een pincode hebben gevraagd maar een toestelcode. Het kan ook zijn dat er nog een simkaart in je toestel zit, en die om de een pincode vraagt.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

 

 

 

Reputatie 1
Badge +1

Hebben jullie daar een telefoon met een Simyo eSIM? Ik heb een iPhone 11 en kan daar de pincode voor de eSIM aanzetten.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@netvista Klopt, op mijn iPhone XR zie ik exact hetzelfde. Weet niet wat er gebeurt als ik op Change PIN klik want dat wil ik niet.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Nevista,

 

Op het moment werken we thuis en ik heb hier geen iPhone met Simyo eSim, maar we gaan dit zeker onderzoeken! 

Bedankt voor het onder de aandacht brengen van dit punt.

Heb je de mogelijkheid om een screenshot te maken van het moment dat je de telefoon opnieuw opstart en de eSim pincode moet invoeren?

 

Het kan ook zijn dat er nog een simkaart in je toestel zit, en die om de een pincode vraagt.

Hier hebben we nog geen antwoord op, maar ik ga er van uit dat er geen fysieke simkaart in het toestel zit.

 

Ik hoor het graag van je!

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 1
Badge +1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 1
Badge +1

  

 

 

 

 

 

Reputatie 1
Badge +1

  

 

Reputatie 1
Badge +1

Er zitten 2 simkaarten in mijn telefoon, een fysieke van T-Mobile en een eSIM van Simyo. Voor beide heb ik hierboven de pincode ingevoerd om ze te unlocken.

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt voor de screenshots!

Reputatie 7
Badge +6

Hi Netvista,

 

Ik werd door een oplettende forum gebruiker erop geattendeerd dat ik helemaal niet meer ben terugkomen op je vraag. Excuses! Ik heb je topic samen met de technische afdeling bekeken, zij geven aan dat er echt pincode op je eSIM staat. Jouw toestel zou dan ook niet om een pincode van je eSIM vragen.

 

Groetjes,
Daisy

Reputatie 1
Badge +1

Ik begrijp jouw antwoord niet helemaal, bedoel je dat er geen pincode op de eSIM staat (er is denk ik een woord weggevallen uit jouw antwoord).

moderator Bas heeft mijn originele titel van deze thread aangepast waardoor de aanleiding niet meer duidelijk is. Ik vroeg iets anders dan er nu staat.

 

Het klopt inderdaad dat de pincode op de eSIM standaard niet aan staat. Je kunt echter net als bij een fysieke simkaart de pincode beveiliging aanzetten. De standaard pincode hiervoor is 0000.

Als je die te vaak fout invoert, heb je een pukcode nodig.


Het verbaasd mij een beetje dat niemand begrijpt wat ik probeer duidelijk te maken met de uitleg en screenshots hierboven. Als iemand dit probeert met een telefoon met een eSIM zou het volgens mij direct duidelijk moeten zijn.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi netvista, 

Ik denk dat m'n collega je niet helemaal goed heeft begrepen.

We gaan ernaar kijken of we onze communicatie moeten aanpassen. Voor nu kun je, als je ervoor kiest om een pincode in te stellen, je PUK gewoon terugvinden op Mijn Simyo :blush:

Kan ik je nog ergens anders mee helpen?

Groetjes, 
Bas

Reageer