.

Beantwoord

Geen telefoon toegang ivm simcode vergrendeld?

  • 5 November 2017
  • 5 reacties
  • 499 Bekeken

Heb nu geen telefoon toegang omdatmijn telefoon is geblokkerd. Sim vergrendeld. Er staat op mijn scherm : met grote letters: Voer toegangscodein. Daaronder met gewone letters:Na op opnieuw opstarten is de toegangscode......
icon

Beste antwoord door Ray 6 November 2017, 13:41

Bekijk originele reactie

5 reacties

Dat is de pincode van je simkaart. Staat ook op je MijnSimyo > instellingen > simkaart. (via pc/laptop).

Graag een reactie of het gelukt is.
Helaas is het niet gelukt.
Reputatie 7
Badge +9
Als de pincode die op Mijn Simyo staat niet werkt, dan is er maar een conclusie: iemand heeft de pincode van de simkaart gewijzigd. De nieuwe PIN code die je instelt op je telefoon wordt namelijk niet doorgegeven naar Simyo, dus aan de oorspronkelijke PIN die je dan op Mijn Simyo ziet staan heb je niets.
Heb je misschien een schermbeveiliging en is de code daarvan?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Aviebavie,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, jee! Ik kan me goed voorstellen dat dit even schrikken is. Je wilt je telefoon gewoon kunnen gebruiken, natuurlijk. Ik zie dat je vandaag hebt gebeld met de klantenservice. Zij hebben je hetzelfde verteld als Ray, namelijk dat je je pincode terugvindt via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Dat leek niet te helpen.

Het kan dan zo zijn dat het de toegangscode is die je zelf kunt kiezen, voor je mobiele telefoon. Het advies van mijn collega aan de telefoon wil ik dus bij dezen echoën: het lijkt me het handigst om naar de telefoonwinkel te gaan. Zij kunnen daar precies zien om wat voor code het gaat.

Hou je ons wel op de hoogte? Ik ben erg benieuwd!

@ Ray en Scotsman, dank voor de hulp heren! Scotsman, het is inderdaad een optie dat de pincode ooit gewijzigd is. Maar misschien is het gewoon de toegangscode van de telefoon. Wie weet!

Groetjes,
Jihane

Reageer