.

Beantwoord

Geen service iPhone 4, wat kan ik doen?

  • 14 February 2015
  • 10 reacties
  • 16553 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Hallo,

Ik heb een simlock vrije iPhone 4 gekregen.
Deze heb ik terug gezet naar de fabrieks instelling via: instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis alle inhoud en instelling.
Daarna de simkaart erin gedaan maar krijg de melding "geen service".
De iPhone blijft zoeken maar vindt geen Simyo provider.
Via google word er geadviseerd "herstel netwerk nstelling" uit te voeren maar ook dat heeft geen effect gehad. 
De simkaart wordt wel gezien, als ik de iPhone aanzet dan moet ik mijn simkaart pincode invoeren en deze wordt geaccepteerd.
Voor de zekerheid heb ik gebeld met de vorige provider en aan de hand van het imei nummer hebben ze mij bevestigd dat de iPhone simlock vrij is.
Ik gebruik nu weer mijn oude Samsung met de zelfde simkaart en heb geen probleem dus is in mijn ogen de simkaart niet defect.
Graag zou ik m.b.v. dit forum het probleem willen oplossen, wie o wie kan mij helpen?

gr. Itje
icon

Beste antwoord door Naomi 16 February 2015, 15:22

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi ltje, welkom op het Simyo forum!

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Simkaart. Zo kunnen andere gebruikers met een soortgelijke vraag je topic makkelijker vinden.

Er zijn verschillende dingen die je kunt proberen 🙂 Wil je eens gaan naar je Instellingen en daar je Vliegtuigmodus aanzetten? Je kunt dan even een aantal seconden wachten en daarna je Vliegtuigmodus weer uitzetten.

Ook kun je je toestel opnieuw opstarten. Alleen heb je dit waarschijnlijk al eens gedaan.
Een andere tip is om handmatig in je toestel het KPN netwerk te selecteren. Je vindt hier nog meer tips van Apple :o

Laat je weten of het helpt?
Bedankt voor je antwoord Naomi,
Alles nog een keer gedaan maar zonder resultaat.
Ook nogmaals gesynchroniseerd met iTunes maar ook dat helpt niet.
Als ik de iPhone opnieuw aanzet dan komt er even KPN NL als aanbieder te staan maar binnen een paar seconden is dat weer veranderd in "geen service > zoeken > geen service".
Netwerk selectie staat op automatisch en als je dat uitschakeld komt er geen netwerk aanbieder te staan dus handmatig selecteren gaat ook niet.
Als ik kijk bij instellingen > algemeen > info, dan staat er "Netwerk niet beschikbaar" Äanbieder KPN NL16.1".
De aanbieder KPN stond er al in ook voordat er voor de eerste keer de SIM kaart gebruikt werd, volgens mij is de iPhone gekocht met KPN abo.
Ik zal eens kijken of ik een SIM kaart van een andere aanbieder kan lenen zodat ik dan kan proberen of het dan wel werkt.
Wordt vervolgt, of er komt hier nog een antwoord.

Gr, Itje
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Itje,

Bedankt voor je reactie.

Goed om te lezen dat je de tips van Naomi doorgelopen bent, alleen jammer dat het probleem daarmee niet verholpen is :(

Je zou inderdaad je simkaart nog uit kunnen proberen in een ander (simlockvrij) toestel. Tegelijkertijd kan je een andere simkaart in je iPhone plaatsen. Hiermee ga je na of het probleem aan de simkaart of het toestel ligt.

We wachten je reactie af.
Vandaag een sim kaart van Vodafone in iPhone gehad en ook dan wordt er aangegeven "geen service".
Het lijkt er dus op dat het probleem in het toestel zit.
Nu eerst maar eens kijken of hier in buurt de mogelijkheid er is om te kijken wat het kan zijn en wat het kost om de iPhone te repareren.
Als er verdere ontwikkelingen zijn dan meld ik mij weer.

Gr. Itje
Ik heb maar eens gegoogled en op YouTube een filmpje gekeken hoe een iPhone los te halen.
De stoute schoenen maar aangetrokken en de achterkant van de iPhone losgeschroefd.
En daar zag ik dat het stekkertje van de antenne niet goed aangeklikt zat.
Stekkertje goed gemonteerd en de iPhone opgestart met de Vodafone simkaart, en whalla de iPhone heeft verbinding.
Straks als ik de Simyo simkaart tot mijn beschikking heb dan kijken of ik ook verbinding heb, ga er vanuit dat het dan ook werkt.
Ik laat hier nog even weten of het dan ook werkt.

Gr. Itje
Reputatie 4
Badge +10
Hoi ltje,

Wat goed dat je verder hebt gekeken op het internet. Dat is één van de voordelen van het wereldwijde web 😃

Super dat het is gelukt! Ik ga er ook vanuit dat je je Simyo simkaart weer kan gebruiken.

Laat je het aan ons weten? 😃
Ook met de Simyo simkaart werkt het weer, al is de sterkte van het signaal wel wisselend.
Bedankt voor de hulp.

Gr. Itje 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Itje,

Wat goed dat ook de Simyo simkaart werkt in je iPhone! Het wisselende signaal is iets wat overeenkomt met veel klachten over de iPhone 4. Ook dit heeft waarschijnlijk te maken met de antenne. Kijk anders eens of je iPhone nog op 'handmatige netwerkselectie' staat, in plaats van automatisch. Je telefoon schakelt dan beter over als hij een netwerksignaal verliest 🙂.

Zou je ons willen laten weten of dit verschil maakt? 😃
Netwerk staat op automatisch dus meer kan ik niet doen.

Gr. Itje
Reputatie 4
Badge +10
Hoi ltje,

Top dat dit al goed staat 🙂 Als de sterkte van je bereik wisselend blijft, dan kun je je simkaart nog voor een dag testen in een andere telefoon.
Tiury heeft al verteld dat het wisselende signaal waarschijnlijk te maken heeft met de antenne. Door zo’n test kunnen wij gerichter kijken waar het probleem ligt en het een en ander uitsluiten.

Ik hoor het graag van je als je nog vragen hebt 😮

Reageer