.

Beantwoord

Geen netwerk aanmelding. Wat nu?

  • 21 May 2019
  • 3 reacties
  • 323 Bekeken

Probleem deels zelf opgelost. In netwerkoptie gezocht en omgezet naar 2g/3g. Daarna weer automatisch netwerk. Weer teruggezet naar 4g en heeft nu ook netwerk. Helaas na opnieuw opstarten weer geen netwerk. Als je op 2g/3g laat staan na opnieuw opstarten blijft ie het wel doen. Heeft dit te maken met de 4g die pas geleden is in gevoerd? Ik hoor het graag.

De simyo prepaid simkaart van mijn dochter wil niet meer aanmelden bij het netwerk. Als ik de telefoon aanzet dan moet ik wel de pin invoeren en verschijnt er ook gewokn simyo. Maar naar een paar seconden komt er te staan; alleen noodoproepen. En als ik wil bellen geeft ie aan dat ie niet is aangemeld bij het netwerk. Ik hoor graag over hoe en wat.
icon

Beste antwoord door Jihane 22 May 2019, 15:07

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Faase,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat het niet altijd lukt om het netwerk te bereiken! Ik heb je aansluiting (gekoppeld aan je forumaccount) erbij gepakt en een reset uitgevoerd op de simkaart. Daarmee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en het daarna nogmaals proberen?

Als dat niet werkt, ben ik benieuwd naar of dit probleem alleen plaatsvindt als je thuis bent, of echt overal. Ik zie dat je in jouw postcodegebied goed bereik zou moeten hebben op het KPN netwerk (waar wij gebruik van maken).

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Update.

Ik heb de instelling in de simyo app aangezet op wel internetten. Die stond nog uit en nu doet de aanmelding op 4g/3g/2g het wel. Dus dit is de oplossing.

Nogmaals dank en mvg

Jasper

Beste Jihane,

Ik heb gedaan wat je voorstelde. Helaas doet de kaart het nog steeds niet met de 4g/3g/2g instelling. Wel gelijk aanmelding op het netwerk met de 2g/3g instelling. Ik heb het nog niet ver weg van huis geprobeerd maar we hadden het probleem hiervoor nog niet gehad en aangezien ie handmatig wel aangemeld kan worden zal dat mijn inziens niet veel uitmaken. Het probleem doet zich voor sinds simyo ook 4g voor prepaid uitrolde. De telefoon is een samsung s5 mini. Nu gebruiken we toch nagenoeg geen data op deze telefoon dus de instelling blijft op 2g/3g staan. Maar toch graag een oplossing voor dit probleem als is het om anderen te helpen. We horen het graag.

Mvg

Jasper
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jasper,

Goed om te horen dat alles nu werkt! Graag gedaan namens Jihane!

Groetjes,

Kevin

Reageer