.

Beantwoord

Geen code en geen puk bij me. Hoe kom ik nu achter mijn pukcode?

  • 21 January 2016
  • 9 reacties
  • 474 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 17 reacties
Ik zit 3 maanden in Spanje en kennelijk heppik drie keer een verkeerde pin ingetoetst. Dat wordt dus pukcode invoeren, maarrrr... jullie snappen het al: die ligt keurig thuis endaar woont verder niemand. Heeft iemand raad?
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 January 2016, 18:48

Bekijk originele reactie

9 reacties

Ga naar jouw (mijn) simyo, instellingen...simkaart.
Badge
Daa een goeie! Alleen..... Als ik de puk ingetoetst heb vraagt hij een nwe pincode. En als ik die intik en bevestig zegtie: codefout ( en ja: ik weer heel zeker dat ik twee keer de gelijke intoets...) Wat doe ik toch fout in het leven?
Simkaartnummer is identiek op mijn simyo en kaart?
Morgen reageert i.i.g. een moderator, biedt dat geen soelaas zou ik een buitenlandse sim aanschaffen.

Suuk 6
Badge
Yep! Nummers kloppen ook....Nog 5 pogingen over. In elcks geval heel veel dank voor de genomen moeite!:S
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Minky,

Wat vervelend dat je pukcode niet wordt geaccepteerd door je telefoon! Ik heb even zitten kijken en de pukcode op Mijn Simyo is echt het nummer dat gekoppeld aan jouw simkaart. Zou je kunnen checken of dit simkaart wel overeenkomt met het simkaartje in je telefoon 🙂?

Mocht dit overeenkomen, hoor ik graag om welke PUK code jouw telefoon vraagt! Laat je het me weten?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je verwijzing naar de juiste pagina Friesian 🙂!
Badge
Beste Tiury,

Fijn dat je het op pikt: een plaatselijke SIM kaart kopen leidt er niet toe dat ik beter bereikbaar ben voor mijn 638 Facebookvrienden, hahaha. Serieus nu: Simkaart, simcode en pukcode is niet (meer) het probleem; ik moet een nieuwe simcode invoeren en dat lukt niet: hij zegt CODEFOUT!
Reputatie 7
Badge +9
Wat gebeurt er als je de simkaart in een ander (simlockvrij) toestel stopt?
Badge
Dan doet hi het wel. Dus weer terug geplaatst in de mijne, doettie het niet.... Maar we zijn er uit! Het is een dual sim en er is een peobleem met de kaart van mijn vriendin die er tijdelijk in zit. Want we hebben die er uit gehaald en nu doet mijn sim(yo) het wel.
Haar pin was geblokkeerd ( geen idee waarom) en daarom deed die van mij het niet..... Ik weet niet of er iemand is die er iets van begrijpt, maar ik kan weer bellen en gebeld worden. Dank allemaal die moeite hebben gedaan!
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Minky,

Nou, superfijn dat de oorzaak gevonden is! Telefoons waar meerdere simkaarten in kunnen, hebben vaker last van dit "probleem". Gelukkig kan je weer bellen/gebeld worden.

Ik wens je een fijne tijd verder in Spanje!

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het ons dan even weten 😃.

Groetjes,
Estelle

Bedankt voor je hulp, Scotsman :8.

Reageer