.

Beantwoord

Geen bereik in Alaska, wel in Chicago. Wat is er aan de hand?


Badge
Ik was vorige week bij een tussenstop in Chicago, telefoon werkte gewoon. Daarna aangekomen ik Alaska, geen bereik. Handmatig een provider geselecteerd, was er slechts 1, niet toegestaan.

Sim van mijn werktekening erin gestopt, telefoon werktgewoon.

Instellingen gekeken bij een WiFi verbinding, kan niets bijzonders zien.

Wat is er loos?

Reactie van mij kan even duren, pas als ik weer ergens WiFi vind, kan ik kijken.

Netwerkoperator at&t is op mijn werktekening te zien.

Alvast dank.

Gr.

Olav
icon

Beste antwoord door Samantha 28 June 2017, 13:09

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als ik het goed heb begrepen is er maar 1 netwerk in Alaska waar je met je Europese GSM telefoon gebruik van kunt maken, en dat is AT&T. Het heeft geen zin om handmatig naar andere compatibele netwerken te zoeken want die zijn er niet. GSM-provider T-Mobile is in principe ook te gebruiken in Noord Amerika maar ik las dat die geen masten heeft staan in Alaska, T-Mobile maakt daar gebruik van het AT&T netwerk.
Vreemd dat je Simyo sim het daar niet doet temeer daar hij het wel deed in Chicago. Ik neem aan dat je opnieuw opstarten van de telefoon al geprobeerd hebt. Het enige wat ik kan verzinnen is een netwerk reset door Simyo, dat kan een moderator voor je doen. Die zal zich ongetwijfeld binnenkort melden.
Badge
Dan hoop ik dat een moderator een reset doet. Bij mijn ega werkt haar simyo wel. Daarom dacht ik dat het eerst aan mijn 'oude' telefoon lag, maar met de simkaart van mijn werkgever erin deed hij het meteen.

Overigens, op het cruise schip werkt hij ook niet (meer). Vorig jaar bij hetzelfde bedrijf royal carebean deed hij het wel. Misschien dat een reset dan wel eens heel erg nuttig kan zijn. ;)

In ieder geval dank voor je reactie. Nu even wachten op de moderator.

Gr.

Olav
Badge +7
Hoi Taurus,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is als je simkaart niet werkt in Alaska. De instellingen van je simkaart staan juist. Toch heb ik je simkaart een reset gegeven, waardoor hij een nieuwe verbinding met het netwerk maakt. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk kun je daarna wel een verbinding maken.

Mocht het niet werken, kun je dan een kruistest doen met je partner? Je stopt jouw simkaart in/zijn haar telefoon, en zijn/haar simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kunnen we zien of het wordt veroorzaakt door je simkaart, of door de instellingen van je telefoon. Met deze informatie kunnen we je vervolgens verder helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Scotsman, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Badge
Hoi Samantha,

Zijn inmiddels niet meer in Alaska, helaas. Is heel erg mooi daar.

Ik ben nu in Vancouver. Hier werkt de telefoon niet meer.

Nou ja, wie weet voor de toekomst. Ik had overigens de telefoon uitstaan, weet niet of een reset dan werkt.

In ieder geval bedankt. 😊

Met vriendelijke greoete

Olav
Badge
Bedoelde dat de telefoon weer werkt. Foutje net gezien. 😇
Reputatie 7
Badge +10
Hi Taurus,

Wat fijn dat je toestel weer werkt 🙂 Mocht je daar weer naartoe gaan, laat je dan even weten of je simkaart het dan wel weer doet?

Veel plezier in Vancouver!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane,

Helaas ga ik niet meer terug. Aanrader voor een mooie vakantie. Helaas weer thuis.

Groetjes

Olav
Reputatie 7
Badge +10
Hi Olav,

Jammer! Ik zal het in gedachten houden. Heb je nog andere leuke vakantieplannen?

Groetjes,
Jihane
Badge
Jazeker, volgend jaar een cruise Britse eilanden en Ierland. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Taurus,

Dat klinkt heel leuk! Geniet ervan :D

Groetjes,
Jihane

Reageer