.

Beantwoord

Galaxy s4 werkt niet met simyo simkaarten. Wat is de oplossing?

  • 19 June 2017
  • 9 reacties
  • 331 Bekeken

Mijn moeder maakt momenteel gebruik van een prepaid Simyo 3-in-1 sim kaart van nog geen 2 jaar oud. Deze gebruikt ze in combinatie met een Sony Xperia M(1e gen.). Niks aan de hand.

Nu wilt ze de oude telefoon van mijn vader gaan gebruiken, Samsung Galaxy S4 (meer geheugen), maar haar huidige sim kaart werkt er niet mee. Na de sim-kaart lezer van de telefoon vervangen te hebben, werkte deze sim kaart nog steeds niet. Sim kaarten van andere providers (T-mobile, Decatel) werken overigens wel.

Nu heeft ze een nieuwe sim kaart aangevraagd (nieuwste NFC 3-in-a sim kaart) en het werkt nog niet.
Hij lijkt de sim kaart te accepteren en vraagt ook om een simcode, maar na een kleine 5 minuten geeft het toestel aan dat het herstart dient te worden omdat de sim kaart niet gelezen wordt. Na herstart begint het riedeltje opnieuw.
Nu komt het rare, ik heb zelf ook Simyo en met mijn sim kaart gebeurt hetzelfde. Het lijkt alsof alleen sim kaarten van Simyo niet werken in de telefoon aangezien T-mobile en Decatel beiden geen problemen opleveren.

Heeft iemand een idee of oplossing?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Samantha 20 June 2017, 15:01

Bekijk originele reactie

9 reacties

Dit is een bekend probleem, dit toestel. Probleem is de dikte van de simkaart. Ik verwacht dan ook dat een moderator komt met het plan voor een dikkere simkaart te sturen. Dus w8 op diens reactie.
Suuk 6 !

*edit
Kan zijn dat een stukje plakband helpt.
Badge +7
Hoi Patrick Kock,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat beide Simyo simkaarten problemen hebben in dit toestel! Zoals Friesian al aangeeft, is dit een bekend probleem. Dat komt omdat onze simkaarten net iets te dun zijn voor de simkaarthouder van de Samsung Galaxy S4.

Daarom hebben we ook dikkere simkaarten, die wel in deze telefoon horen te passen. Ik wil graag een dikke simkaart naar je moeder opsturen.

Ik zie dat je forum account aan jouw abonnement is gelinkt. Helaas kan ik via jouw adres het nummer van je moeder niet vinden. Kun je daarom het 06-nummer, postcode en huisnummer van je moeder sturen in een privébericht? Dan zorg ik ervoor dat ze deze dikkere simkaart krijgt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Ook ik heb nu al maanden problemen met de SIM-kaarten van Simyo. Inmiddels al 2 keer een nieuwe gehad. Een normale en een ouder type dat dikker zou zijn. Maar nog steeds valt hij 30 keer op een dag uit.En ja, ik heb de plakbandjes-truc ook al geprobeerd.Ik heb ook al een nieuwe SIM-card-houder geplaatst. Daar ligt het niet aan. Als ik een SIM-kaart van een andere provider erin stop doet hij het prima. Conclusie: de SIM-kaarten van Simyo zijn ondeugdelijk. Ook de zogenaamde oudere (en ik neem aan dat dit de dikkere Sim-kaarten zijn) is in alle opzichten dunner en kleiner dan de reguliere SIM-kaarten van andere providers. Als Simyo geen andere oplossing heeft ben ik genoodzaakt per direct naar een andere provider over te stappen. Ik ga geen nieuwe telefoon kopen, of Simyo moet mij een goed voorstel doen. Kortom: een ontevreden klant. 😞
Hallo Peter198, Ondanks de vele goeie hulp van Simyo bleek de dikkere kaart inderdaad niet de oplossing. Aangezien een nieuwe smartphone met dezelfde specs als de Galaxy s4 maar 150 euro kost en wij het vertrouwen in de Galaxy hadden verloren, hebben wij een nieuwe gekocht. Kans is dus groot dat er geen oplossing is in de combinatie Simyo en Galaxy S4. Do what you must.
Groeten Patrick
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Peter198,

Welkom op 't forum :)

Vervelend dat de simkaarten niet werken! Ik zie overigens dat de laatste simkaart die je binnen hebt gehad sowieso niet kan werken omdat deze nog niet geactiveerd is. Je zult even moeten bellen naar 1200 om deze te activeren. Dit moeten wij namelijk handmatig doen. Laat je me weten of het geholpen heeft?

@Patrick Kock, ook jij welkom op 't forum! Wat jammer dat de combinatie van de Samsung s4 en Simyo simkaarten niet werkte bij jou. Welk toestel heb je gehaald? Werkt het nu wel met het nieuwe toestel?

Groetjes,
Caspar
Hallo Casper, ze heeft een Huawei y6 ii compact gekocht en hier werkt het prima mee. Groeten Patrick
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Patrick Kock,

Ik ben blij om te horen dat de simkaart van je dochter nu weer probleemloos werkt. Dat is goed nieuws! :D

Alvast een heel fijn weekend toegewenst.

Groetjes,
Asma
@ Casper: nieuwe, dikkere SIM-card geactiveerd. 1 dag zonder problemen, daarna begon het feest opnieuw. Nu 1 nieuwe Sim-card houder en 3 SIM-cards verder geeft de telefoon nog steeds meerdere keren per dag aan dat de SIM-card niet herkend wordt. Sim-cards van andere providers werken prima. Ik geef het op. En weiger een nieuwe telefoon te kopen vanwege een SIM-card probleem..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Peter,

Oh, jee! Wat onhandig dat 't met je nieuwe simkaart toch niet werkt 😞 Wat gebeurt er als jij die simkaart in een ander toestel plaatst? Doet hij het dan ook niet?

Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je dit onwijs frustrerend vindt. We komen hier wel uit - je hoeft ook absoluut geen nieuwe telefoon te kopen hierovor.

Groetjes,
Jihane

Reageer