.

Beantwoord

Galaxy S4 werkt met geen enkele Simyo sim, hoe kan dit?

  • 6 February 2015
  • 15 reacties
  • 1166 Bekeken

Geloof het of geloof het niet maar het bestaat echt. Ik heb hier een Galaxy S4 die met geen ENKELE simyo simcard werkt.
Inmiddels heb ik een nieuwe ontvangen maar ook dat mocht niet baten. Hij blijft de sim gewoonweg weigeren en geeft melding dat ik de simcard moet plaatsen.

Doe ik er nu 1 van T-Mobile in dan draait de S4 als een klokje. Zit daar een simlock op? Nee heb al met T-mobile gebeld.

Nu ben ik benieuwd wat voor antwoord ik hierop krijg. Tuurlijk andere kopen maar waarom deze werkt alleen niet met simyo.
icon

Beste antwoord door koorelle 6 February 2015, 14:54

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ik denk toch dat je toestel een simlock heeft.
Probeer eens een simkaartje van een vriend of kennis in je toestel te stoppen (niet iemand met een T-Mobile simkaart).
Kijken wat ie dan doet.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Nicole.Jr, welkom op het forum van Simyo!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Simkaart. Zo kunnen andere gebruikers met dezelfde vraag je topic sneller vinden.

Vervelend dat ook je nieuwe simkaart niet werkt in je toestel. Ook goed dat je al contact hebt opgenomen met T-Mobile of er een simlock op zit. Wat is de precieze melding die je krijgt op je toestel?

Zoals koorelle adviseert is het heel verstandig je simkaart even in een ander toestel te testen. Wil je ons laten weten wat er dan gebeurd? Als het niet werkt, geef je dan de melding door? Hier kunnen we namelijk het één en ander uithalen :)

We wachten je reactie af.

@koorelle; bedankt voor je tips 😮
Beste Simyo Klantenservice,

Ik ben er helemaal klaar mee. Ik hoef Simyo niet meer. Ik heb weer een nieuwe simcard ontvangen. Dit keer een SD kaart en wederom doet hij het niet.

Tele2, T-Mobile, Telfort, Vodafone alles werkt behalve Simyo. Het is over en uit.
Ik heb mijn huishouden 3 personen met Simyo. Ik haal ze allemaal weg. Krijg er gewoonweg maagzuur van.
Heb je de simkaart wel geactiveerd? 
Nee zeker niet. Heb eerst het ave maria gezongen maar dat wilde niet helpen.

Natuurlijk heb ik dat slimmerd. In een ander (oud) toestel werkt het wel. Volgens mij moet Simyo die simcardjes eens bij een ander bedrijf laten maken want dit gaat klanten kosten op die manier.

Natuurlijk heb ik dat slimmerd.


Beetje meer respect mag ook naar iemand die enkel probeert te helpen. 

En even ter info, sommige vragen worden enkel gestelt om bepaalde zaken uit te sluiten. Je moet eens weten hoe vaak mensen dingen zoals activeren vergeten. 

Maar je komt er wel uit 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Nicole.Jr,

In dit topic heb je ook een reactie over je simkaarten geplaatst

In je gegevens zie ik dat er op 11 februari een 'ouderwetse' combi simkaart geactiveerd is voor jouw aansluiting. Dat zou betekenen dat je telefoon onze nieuwe 3-in-1 simkaarten nog niet aan kan.
Ook zie ik dat er sindsdien verbruik is met die aansluiting. Werkt ie dan toch?


Raytje, bedankt voor je inzet en je geduld!
Ik heb het zelfde probleem. Geeft kaart verwijdert aan. Na opnieuw opstarten doet de kaart het weer. Valt soms uit terwijl de S4 gewoon op tafel ligt. Kaart verdikt met doorzichtig plakband. Gaat nu beter maar is nog niet optimaal.
De vorige eigenaar had een T-mobile kaart erin en heeft een keer dit probleem gehad.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kvh,

Welkom op het Simyo forum.

Wat onhandig dat je simkaart niet goed werkt in je telefoon.

Het feit dat jij een plakbandje om je simkaart moet doen, geeft mij al aan dat je huidige simkaart te veel ruimte in de telefoon heeft. Het lijkt mij een goed idee om een dikkere simkaart naar je op te sturen. Helaas kan ik dit nu niet direct voor je doen.

Morgen zijn we met z'n alle weer op kantoor en zorg ik ervoor dat er een dikkere simkaart jouw kant op komt. Dit zou de problemen moeten oplossen. We laten het even weten zodra hij onderweg is.

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Kvh,

De 'dikke' simkaart is onderweg! Met een beetje geluk heb je deze morgen in huis.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sean
Bedankt. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Nog een aanpassing van de mobiele netwerken modus instelling gedaan. Van LTE/WCDMA/GSM naar WCDMA/GSM gezet. Deze verandering is ook geen 100%.
Ga eerst de nieuwe simkaart proberen. Kan altijd de contacten van de SIM kaarthouder een keer schoonmaken.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Kvh,

Graag gedaan! :D

Dit moet haast wel de oplossing zijn, aangezien het verdikken van je eigen kaart al enigszins hielp.

Hopelijk ligt de simkaart vandaag op de mat, daarna weten we meer!

Groetjes,
Sean
Nieuwe sim kaart uit geprobeerd. Eerste tijd ging het goed. Heeft de laatste tijd weer last van kuren vooral als de telefoon in de broekzak heeft gezeten. Instelling netwerk verandert en contacten schoon gemaakt. Afwachten maar.
Ondertussen een hard case protection besteld zodat de S4 niet gekraakt wordt in een broekzak.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi kvh,

Wat jammer dat dezelfde problemen toch langzaam terug lijken te keren. In dat geval zou het bijna niet meer aan de simkaart kunnen liggen. Kijk je het nog even aan de aankomende tijd? Mocht het aanhouden, geef dan even een seintje. We gaan dan opnieuw onderzoeken waar dit vandaan kan komen.

Groetjes,
Angela

Reageer