.

Beantwoord

Ik krijg een foutmelding bij het invoeren van de juiste pukcode. Wat nu?

  • 8 January 2017
  • 7 reacties
  • 649 Bekeken

Na half jaar niet gebruiken van de simcard wilde ik hem weer in mijn telefoon doen. Eerst gaf hij 3 keer aan verkeerde pincode terwijl ik hem in mijn simyo had gecheckt dat de pincode juist was. Vervolgens wordt puk-code gevraagd. Ik heb de juiste puk-code ingevoerd het juiste pincode en toch is reactie dat het onjuist is. Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door PaulH 8 January 2017, 14:44

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Annemarie,

dit kan als je zelf de pincode hebt veranderd, dan veranderd de pincode niet op mijn Simyo maar wel in je telefoon.
De puk code van de simkaart is wat je dus denk ik al wist op mijn Simyo>instellingen>simkaart.
Dit moet werken, weet je zeker dat je de goede simkaart erin hebt? Probeer anders eens een andere telefoon.

Groet Paul.
Gaat dit om een prepaid kaart? Wellicht is er kans dat je 6 maanden geldigheidstermijn verstreken is.
Reputatie 5
Badge +6
Wat Raytje zegt is denk ik het geval als je 6 maanden je sim kaart niet gebruikt wordt hij bij prepaid vervallen en moet je hem weer opnieuw activeren.
Had hier nog niet echt op gelet maar nu Raytje het zegt, zie ik het weer.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +10
Wat Raytje zegt is denk ik het geval als je 6 maanden je sim kaart niet gebruikt wordt hij bij prepaid vervallen en moet je hem weer opnieuw activeren.
Had hier nog niet echt op gelet maar nu Raytje het zegt, zie ik het weer.

Groet Paul.


Klein vraagje. Kunnen we sinds kort sim-kaarten die geblokkeerd zijn bij PrePaid nieuw leven inblazen?
Meende dat het nummer en tegoed dan vervalt en je dan een nieuw nummer met beltegoed moet aanvragen.
Badge +7
Hoi annemarie1,

Welkom op het Simyo forum 🙂

Wat vervelend dat het je niet lukt om je simkaart te ontgrendelen! Op Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart kun je de pincode en pukcode van je simkaart vinden. Je pincode kun je zelf aanpassen, dus het kan zijn dat die niet meer klopt. Je pukcode kun je niet aanpassen, dus hiermee hoor je je simkaart in je telefoon te kunnen ontgrendelen.

Welke telefoon heb je?Als het niet lukt om je simkaart in je eigen telefoon te ontgrendelen, lukt het dan bijvoorbeeld wel om de simkaart met behulp van je pukcode in een andere telefoon te ontgrendelen?

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@PaulH, Raytje & maikel.twinnie Bedankt voor jullie hulp!
@maikel.twinnie, even off-topic, maar dit is nog steeds niet mogelijk. Als een Prepaid simkaart inactief is omdat je hem te lang niet hebt gebruikt, kunnen we hem niet meer activeren. Het nummer en het beltegoed ben je dan kwijt. Je zat dus helemaal goed 🙂
Zou ik mijn puccode op kunnen vragen
Badge +7
Hoi 19913,

Welkom op het Simyo forum :)

We kunnen jammer genoeg je pukcode niet zomaar geven. Gelukkig kun je je pukcode zelf heel eenvoudig vinden op Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Simkaart. Hier staat je pukcode, die uit 8 cijfers bestaat. Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

Reageer