Sticky

FAQ: Simkaart wordt niet herkend, wat kan ik hier tegen doen?

  • 18 juli 2012
  • 0 reacties
  • 18168 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6694 reacties
Als je Simyo simkaart niet wordt herkend door je telefoon, kan dit meerdere oorzaken hebben. Hieronder staan enkele meldingen met daar achter de oorzaak:

Simlock
- Sim geblokkkeerd;
- Sim niet geldig;
- Plaats juiste sim;
- NCK;
- Sim geweigerd;
- Netwerk blokkering;
- SP code;
- Onjuiste simkaart;
- Beveiligingscode;
- Inactieve sim.

Simlock of telefoon blokkering
Wachtwoord.

Simlock of simkaart defect
Insert sim;
Plaats (juiste) sim.

Simkaart defect
Sim registratie mislukt.

Pin/pukcode te vaak verkeerd ingevoerd
Sim rejected;
Simkaart geweigerd;
Sim vergrendeld.

Hoe controleer ik of mijn telefoon een simlock heeft?
Je kunt een aantal dingen doen om te controleren of jouw telefoon voorzien is van een simlock.

- Controleer of jouw telefoon een simlock heeft, door er een simkaart van een andere aanbieder in te stoppen. Zet daarna je telefoon aan en voer de pincode van de simkaart in.
- Je kunt ook bellen met de aanbieder waar je de telefoon hebt gekocht. Bij hen kun je navragen of je huidige telefoon een simlock heeft. Zij kunnen je (eventueel tegen betaling) voorzien van de unlockcode voor je telefoon. Een jaar na de verkoop van jouw telefoon, zijn de providers verplicht deze unlockcode af te geven.
- Heb je een iPhone? Synchroniseer je telefoon dan met iTunes of 'soft reset' je telefoon.

Kun je je informatie niet vinden in dit topic? Kijk dan hier of in dit artikel.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.