.

Beantwoord

Eigen nummer "onbekend" na plaatsen vervangende simkaart, hoe komt dit?

  • 4 December 2014
  • 10 reacties
  • 14982 Bekeken

Badge
Na het plaatsen van een vervangende simkaart is mijn eigen nummer "onbekend".
De simkaart zit nu meer dan 48 uur in mijn telefoon.
Bij de oude simkaart was dat zeker weten niet.
Hoe krijg ik bij "Over de telefoon" - "Status" - "Mijn telefoonnummer" mijn nummer weer zichtbaar?
icon

Beste antwoord door Tiury 5 December 2014, 09:45

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi groetsels, welkom op het Simyo forum 🙂!

Wat vreemd dat met je nieuwe simkaart het nummer niet meer zichtbaar is in je telefoon. Ik durf je op basis van deze gegevens niet te vertellen hoe dit komt. De optie nummervermelding staat gewoon aan op je simkaart, dus hier zou het niet aan kunnen liggen.

Als je iemand opbelt, is jouw nummer dan wél zichtbaar? Ook ben ik heel benieuwd wat voor telefoon je hebt, zodat ik voor je kan opzoeken waar het nog meer aan kan liggen 🙂.

Ik hoor het van je!
Badge
Beste Tiury,

Dank voor je snelle antwoord.

Ja, als ik bel ziet de andere kant wel mijn nummer.
(het lijkt dus alsof alleen in mijn telefoon het nummer op "onbekend" staat.)

Bij het wisselen van de sim kaart kreeg ik van de ING app een melding dat deze voor 48 uur geblokkeerd was.
Inmiddels heb ik ook een berichtje van de ING gehad dat ik weer tancodes kan ontvangen.

Ik heb sinds 3 maanden een LG G2. Een super mobiel. 

Groetsels Carel




Hoi groetsels, welkom op het Simyo forum 🙂!

Wat vreemd dat met je nieuwe simkaart het nummer niet meer zichtbaar is in je telefoon. Ik durf je op basis van deze gegevens niet te vertellen hoe dit komt. De optie nummervermelding staat gewoon aan op je simkaart, dus hier zou het niet aan kunnen liggen.

Als je iemand opbelt, is jouw nummer dan wél zichtbaar? Ook ben ik heel benieuwd wat voor telefoon je hebt, zodat ik voor je kan opzoeken waar het nog meer aan kan liggen 🙂.

Ik hoor het van je!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi groetsels,

Fijn dat andere mensen je 06-nummer wel zien verschijnen 🙂 Je hebt een duidelijke afbeelding toegevoegd. Ik heb gekeken of je dit kan veranderen in je toestel. Ik zie zo niet hoe je dit in je LG G2 kan aanpassen. In sommige toestellen kan je zelf je eigen 06-nummer invoeren.

Een mogelijkheid is om je simkaart even in een BlackBerry of iPhone te plaatsen 😮 Bij een BlackBerry ga je naar Options > Advanced options > Simcart > Phonenumber. In een iPhone ga je naar Instellingen > Toestel > Mijn telefoonnummer. Hier kun je het 06-nummer wijzigen/ invoeren. Daarna plaats je je simkaart in je eigen toestel. Als je een gmail account hebt, kun je ook kijken welk 06-nummer daar staat. Een andere optie is om je LG een soft reset te geven. Als dit niet helpt kan je ook een hard reset uitvoeren. Let wel op dat al je opgeslagen data en instellingen op je toestel door een hard reset verloren gaan. Je zou een back-up kunnen maken. Hier zie je hoe je een soft reset en hard reset uitvoert.

Laat je weten of deze tips helpen? 🙂
Badge
Beste Naomi,

Best leuk die voorstellen maar niet echt een optie.
(ik heb geen blackberry en ook geen iPhone)

De optie om bij gmail te kijken welk nummer daar staat is wellicht mogelijk, maar ik heb gezocht en niet kunnen vinden wat je bedoelt.
In mijn contacten lijst heb ik "mijn profiel" gegevens ingevuld, maar dat had ik al. Ook verwijderen en opnieuw aanmaken van die profiel gegevens helpt niet.
(als dat is wat je bedoelt met gmail gegevens)

Mijn telefoon resetten is best wel een uiterste mogelijkheid om het voor elkaar te krijgen. Ik wil daar liever mee wachten tot het echt nodig is.

Ik heb bij LG ook informatie gevraagd en heb daar onderstaande antwoord van gekregen.
(ik lees daaruit, dat het door mijn provider = simyo opgelost moet worden)

Heb je nog ideeen?

Groetsels Carel

===================================================
Geachte heer Van Wingerden,

Hartelijk bedankt voor uw email omtrent de telefooninstellingen van uw LG G2. Het is vervelend te vernemen dat uw telefoonnummer niet bekend is in de status van uw LG G2.

De simkaart hoort uw telefoonnummer, service details en het geheugen voor de opslag van het telefoonboek en sms berichten te bevatten. Wij adviseren u contact op te nemen met uw provider om de status van uw telefoonnummer aan te laten passen.

Ik hoop dat u met deze informatie verder geholpen bent.

Met vriendelijke groet,

Ezra Duister
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
Reputatie 5
Badge +11
Hoi groetsels,

Ik heb hier om me heen bij wat collega's met Android telefoons gecheckt en bij niemand staat er het telefoonnummer waar het bij jou ook niet staan.
(En nee, niet alleen maar Simyo aansluitingen ;))
Wat men denk ik bij LG bedoeld met "status van uw telefoonnummer" is dat anderen jouw nummer wel zien als je ze belt. En dat gebeurt dus ook, geef je al aan.

Het blijft een vraagteken 😕
Ik heb het zelfde probleem. Mijn nummer word niet meer herkend door mijn telefoon en daardoor kan ik niet meer in de diverse groepsapps. Ik heb een samsung gt-19001. graag jullie hulp
Reputatie 3
Badge +9
Hoi ina0,

Hoe is dit ontstaan? heb je recent je simkaart eruit gehad of je battery of gebeurde dit spontaan?

En waar merk je aan dat je telefoon je nummer niet meer herkend? 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ina0,

Je bent gisteren overgestapt naar Simyo, welkom! Ook op het forum :)

Jammer om te lezen dat je nummer niet herkend wordt. Is dat nog steeds zo?

Het kan zijn dat je je simkaart in het toestel had geplaatst vóór de omzetting van je nummer. Tot die tijd was je tijdelijke nummer nog actief.

Maak je gebruik van het zelfde toestel? Binnen WhatsApp kan je controleren en eventueel je telefoonnummer aanpassen. Hiervoor ga je naar: Menu > Instellingen > Account > Wijzig Nummer. In het bovenste invulveld voer je het juiste telefoon nummer in.

Geef je aan ons door of je nummer weer herkend wordt?

@Martijn®, bedankt voor je reactie!
Hartelijk dank voor jullie reactie. Het is gelukt. In watsapp stond inderdaad het tijdelijke nummer. Dit veranderd en probleem is opgelost.:o
Hartelijk dank
Ina0

Hoi ina0,

Je bent gisteren overgestapt naar Simyo, welkom! Ook op het forum :)

Jammer om te lezen dat je nummer niet herkend wordt. Is dat nog steeds zo?

Het kan zijn dat je je simkaart in het toestel had geplaatst vóór de omzetting van je nummer. Tot die tijd was je tijdelijke nummer nog actief.

Maak je gebruik van het zelfde toestel? Binnen WhatsApp kan je controleren en eventueel je telefoonnummer aanpassen. Hiervoor ga je naar: Menu > Instellingen > Account > Wijzig Nummer. In het bovenste invulveld voer je het juiste telefoon nummer in.

Geef je aan ons door of je nummer weer herkend wordt?

@Martijn®, bedankt voor je reactie!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ina0,

Gelukkig kon je het probleem direct zelf verhelpen :)

Bedankt dat je even liet weten waar het aan lag!

Reageer