.

Beantwoord

Een nieuwe telefoon betekent ook het verliezen van de oude. Wat nu?

  • 14 July 2017
  • 8 reacties
  • 436 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
@Mods: De echte vraag staat dikgedrukt onderaan. Jullie zijn natuurlijk vrij om mijn hele creatie te lezen!

Binnenkort komt er een zwarte bladzijde in mijn telecomdagboek. Na een hele lange tijd, heb ik besloten afscheid te nemen van mijn fijne kompaan. Ik heb haar al een hele tijd geleden leren kennen. Zo lang geleden zelfs, dat toen ik haar voor het eerst leerde kennen, Simyo nog geen 4G aanbod!

Ze heeft gedurende 3 jaar en 9 maanden heeft ze veel tijd met mij door gebruikt. In de auto om de weg te wijzen, in het buitenland om mij wegwijs te maken met de buitenlandse talen en op vele andere plekken om mij te entertainen of gewoon het actuele nieuws te geven. Ze heeft samen met mij veel gezien en ze kan die momenten nog herinneren als de dag van gisteren met haar foto- en (video-?)grafisch geheugen. Ook was ze net zo'n goede DJ als Armin van Buuren; Ze heeft mij vele malen en vele uren in Trance gekregen en gehouden! Ook was ze wel eens het heldere licht in duistere plekken.

Ze is een al tijdje ziek. Ze heeft in die periode zelfs twee operaties ondergaan. Na iet meer dan 2 jaar heeft ze een accu-transplantatie gehad en veel later nog een levensverlengende operatie. Ze heeft slecht gehoor en kan zichzelf niet meer goed verstaanbaar maken. Dat samen maakt communiceren met mensen aan de andere kant van de spreekwoordelijke lijn bijna onmogelijk. Ook andere manieren van communiceren verlopen steeds moeizamer! Zo voelt ze op sommige moment niets meer en kan ze me op die momenten vaak ook niets meer laten zien. Op zulke moment werkt niets meer, behalve een reanimatie! Deze zijn dan ook vaker en vaker nodig.

In voorbereiding op haar laatste dag, heb ik haar gevraagd om haar identiteitskaart voor het mobiele netwerk aan even aan mij te laten zien. Tot mij schik kwam ik erachter dat dit ze deze identiteitskaart al zo lang geleden van mij heeft gekregen, dat deze nog niet in het één-maat-fits-all formaat was. Voordat ik deze kaart kreeg, moest ik nog kiezen tussen 1 van 3 maten identiteitskaarten. Zij nam wilde maatje medium.

Haar nieuwe vervangster blijkt ondanks een grotere omvang toch een kleine identiteitskaart (maatje small) te willen hebben! Daarnaast schijnt deze nieuwe vervangster ook te weten wat te doen met de NFC-functie van de nieuwe kaartjes. Hoewel mijn trouwe oude assistent ook al NFC had, heeft Google haar niet heeft geleerd hoe NFC op zo'n simkaart werkt (Google's Android bevat geen OpenMobile API). Helpen met het halen van kaartjes in het openbaar vervoer zou zij dus nooit gekund hebben, zonder significante wijzigingen aan haar persoonlijkheid...

Over de werking van deze Simyo identiteitskaart heb ik haar nooit horen klagen, maar helaas blijkt deze gewoon echt niet te passen in haar vervangster. Met provisorisch opmaat maken kan ik ook niet het maximale halen uit haar vervangster, als ik haar vervangster niet voorzie van "the latest-and-greatest".

Om een lang verhaal kort te maken, wil ik mijn nieuwe "zij" voorzien van de beste spullen. Dit alles, zodat ze mij dan hopelijk jaren met van alles kan assisteren. Bij deze beste spullen hoort natuurlijk een nieuwe jas (nee, niet het nieuwe jasje van jullie algemene voorwaarden). Daarvoor ben ik bezig natuurlijk bezig met grafische vormgevers om deze een optimaal uiterlijk te geven. Natuurlijk wil ik ook graag een nieuwe identiteitskaartje, zodat ik ook op dat gebied het beste eruit kan halen.

Ik weet dat ik dit op zich via mijn Simyo zou kunnen regelen. Helaas wordt self-service actie ook zichtbaar op mijn volgende factuur. Ik ga heel zuinig om met simkaarten en "persoonlijke assistentes", waardoor ze aan het einde van hun levensduur toch "first-world-problem"-features missen, waardoor ik bijvoorbeeld geen kaartjes voor het openbaarvervoer via in mijn nieuwe persoonlijk assistente zou kunnen krijgen. Mijn uiteindelijke vraag is dan ook simpel: Kan ik mijn simkaartje kosteloos "ruilen" na al die jaren?

PS. Ja, dit kon korter, maar ik dacht laat ik eens zo brengen. Is misschien wel leuk tussen alle "Internet in het buitenland doet het niet topics!"
icon

Beste antwoord door Jihane 17 July 2017, 12:02

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey groentjuh,

wat een geweldig betoog met metaforen erin geweldig. Ik had dit zelf niet beter kunnen typen, als het zo niet lukt dan heb je er wel alles aan gedaan om ervoor te zorgen.
Gewoonweg Geniaal!

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +7
Geweldig verhaal. Als het niet lukt moeten we met een aantal vaste bezoekers maar een collecte houden.

Het aan dit forum account gekoppelde sim is sinds kort een abonnement (was prepaid) en werkt zonder problemen in Schotland.

Ik heb daar trouwens een winkel met de naam Scotsman gezien. Van ons forumlid?
Volgens mij, Groentjuh, vergeet je iets belangrijks. Een nieuwe identiteitskaart daar moet ook een duidelijk herkenbare pasfoto op. Deze pasfoto moet aan strenge eisen voldoen, je moet die eerst inleveren en pas dan krijg je een nieuwe identiteitskaart. Dus om kort te gaan, jij hebt eerst nog wat zaken te regelen voordat je de nieuwe kaart in handen krijgt.

Ik wens je veel Suuk 6 en doorzettingsvermogen, je zult het nodig hebben..
Reputatie 7
Badge +10
Hi Groentjuh,

Ik zie het helemaal voor me, net zoals een compilatievideo: jij met je mobieltje in andere landen; jij met je mobieltje in de auto; jij met je mobieltje op de bank. Het doet pijn om te lezen dat ze het niet langer volhoudt. Denk je dat haar vervanger even fijn zal zijn? Ze heeft een groot hoesje om te vullen.

Omdat ik snap dat dit al ondraaglijk is zoals het is, zal ik je niet opzadelen met extra gedoe. Ik heb meteen een gratis, vervangende simkaart naar jou toegestuurd.

Ik wens jullie heel veel geluk samen!

@ Paul, Wim en Friesian, dank voor de reacties ;)

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9


Ik heb daar trouwens een winkel met de naam Scotsman gezien. Van ons forumlid?


Klopt. Niet alleen een winkel, maar een heel gebouw. Op bijgaande foto is de winkel helaas niet te zien, maar wel de woning erboven. Dat is waar ik woon. Een heel bescheiden optrekje maar best gezellig, zo midden in de stad.

Reputatie 7
Badge +7
Nee, het winkeltje wat ik heb gezien lijkt hier niet op. Die winkel was in Haymarket.

Gelukkig is het probleem van de simkaart opgelost. Ik kan weer slapen.
Reputatie 7
Badge +6
Collecte van de baan......welterusten😴
Reputatie 6
Badge +7
Groentjuh, mooi verhaal! :D

Geen collecte nodig, ik zie dat jij je nieuwe sidekick hebt geactiveerd. Veel plezier samen! ❤

Groetjes,
Asma

Reageer