.

Beantwoord

E-sim


Ik heb laatst mijn E-sim aangevraagd. Ik kreeg een mail dat deze ook geactiveerd is en dat ik mijn fysieke simkaart eruit kon halen. Nu kan ik met allebei de simkaarten niet meer bellen en heb ik geen service. Ik heb al een aantal keer geprobeerd mijn telefoon opnieuw op te starten. Dit werkt helaas niet. Volgens mij is er iets niet helemaal goed gegaan in het activeren vd E-sim. Ik heb geprobeerd hem nog een keer te activeren, maar dan krijg ik geen code meer toegestuurd. Kan iemand mij helpen? Bedankt!

icon

Beste antwoord door Ouael 22 March 2020, 13:12

Bekijk originele reactie

15 reacties

Een moderator, medewerker van Simyo,  zal zich bij je melden en je verder helpen. Misschien dit weekend anders de 1e werkdag.

 

Fijn weekend in deze toch vervelende tijd.

Reputatie 4
Badge +4

Hey Ilse,

 

Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zie dat je esim wel is geactiveerd en wel moet werken. Heb je de activatie-sms gekregen en ingevoerd in de Mijn Simyo app? Pas dan zal je e-sim geactiveerd worden. Heb je geen sms van ons ontvangen? Stuur een bericht via Whatsapp (0651000054) en dan sturen wij de code opnieuw naar je toe. Het forum gaat eerder dicht op zondag en via Whatsapp zijn wij nog tot 17:00 open vandaag.

 

Morgen zijn alle kanalen open vanaf 8:30 tot 20:00.

 

Groetjes,

Ouael

 

 

 

 

Hallo,

Dito voor mij. Ook ik heb zojuist een e-Sim aangevraagd via de my-Simyo app. Dit heb ik geactiveerd op mijn werktelefoon met een buitenlandse simcard. Ook ik kreeg een mail dat deze ook geactiveerd is en dat ik mijn fysieke simkaart eruit kon halen. De sms bevestiging/activeringscode ontving ik op mijn oude iPhone waar de fysieke simcard van Simyo nog inzat. Alle stappen doorlopen, maar geen bereik.

Nu kan ik alleen met mijn e-SIm van Simyo niet bellen en texten en heb ik geen service. Ik heb al een aantal keer geprobeerd mijn telefoon opnieuw op te starten. Dit werkt helaas niet. Volgens mij is er iets niet helemaal goed gegaan in het activeren van de  e-sim ben ik bang. 

Dus in mijn telefoon heb ik nu de fysieke simcard zitten met mijn buitenlandse werknummer and digital mijn e-Sim card met mijn NL Simyo nummer. Mijn telefoon geeft aan dat ik geen bereik heb met miijn NL Simyo nummer en wel nog steeds met mijn zakelijke buitenlandse nummer.

Ik heb uw hulp nodig. Met vriendelijke groet, Jelle

Reputatie 7
Badge +9

Ben je in het buitenland? Kijk dan even op Mijn Simyo of bellen naar en in het buitenland aan staat.

Hi, dank voor je reactie. Ja, dit staat aan. Daar heb ik niets veranderd…..:sweat:

 

Reputatie 7
Badge +9

Mijn situatie is exact hetzelfde (ben in buitenland, in iPhone zit een buitenlandse simkaart en een Simyo eSIM) maar alles werkt hier perfect. Als je in Settings kijkt onder Mobile Data, zijn beide data plans actief? 

Hi Scotsman, ja, beide plans zijn actief, echter ik zie mijn simyio telefoonnummer niet. Heel vreemd. Ik heb mijn simyo nummer 'secondary'gemaakt, maar vindt geen bereik.

 

Reputatie 7
Badge +9

Laatste poging! :smiley:

Onder Settings > Apple ID etc. > Name, Phone Numbers, Email > Contactable at,  kun je daar je Simyo telefoon nummer toevoegen? Of staat je nummer er al.

Hallo allemaal,

 

Ik heb precies dezelfde probleem. Mijn Simyo eSim kaart werkt niet. Heb ik geen verbinding en gezien de reacties, moet opgelost worden via what’s app.

 

Scotsman, ik heb jouw advies gevolgd en in mij Apple ID stond geen nummer en als ik die wilde toevoegen, moest ik een code ontvangen maar die kreeg ik niet.

Ik heb zojuist een bericht via whats app gestuurd en hoop ik dat morgen wij allemaal geholpen worden.

 

grts,

Carlos

Hi Scotsman, hetzelfde voor mij. Ik kan mijn nummer alleen maar toevoegen door de code te gebruiken die ze per sms toesturen, maar dat werkt natuurlijk niet, sinds ik geen bereik heb. @Carlos, thanks laat maar weten of het opgelost kan worden. Gr. Jelle

Reputatie 4
Badge +4

Hey Carlos en JBdW,

 

Wat zuur dat het activeren van de eSim niet lukt! Gelukkig kan de technische dienst de sms-berichten ook per e-mail opsturen alleen moeten wij dan wachten op maandag. Als ik het goed begrijp is het voor jullie beiden in gang gezet per Whatsapp? Dan kunnen jullie morgen beide code verwachten. Als ik nog iets voor jullie moet doen dan hoor ik het graag.

 

Thanks Scotsman 💪💪!

 

Groetjes,

Ouael

Hi Jelle,

sorry voor mijn laat reactie maar mijn probleem is nog niet opgelost. Ze zeggen dat ze nog er mee bezig zijn. Ze zijn tot 17uur open en hier is en over 14uur, dus even geduld.

 

Hi Ouael,

bedankt voor je bericht.

eerlijk gezegd vind ik dit niet kunnen.

ik ben sinds zaterdag niet bereikbaar en wat ik lees in de forums zijn jullie sinds februari al met deze soort problemen tegen gekomen en tot nu toe niet hebben opgelost. 
 

Tenminsten zouden jullie aan de klanten moeten informeren dat de overgang naar eSim zou het probleem oorzaken met de netwerk.

 

Ik gebruik mijn nummer voor werk en ben ik niet bereikbaar. Dat is niet ok.

kunnen jullie wat proactiever werken? Niet dat jullie klanten alle lasten moeten dragen van het niet opgelost probleem die jullie hebben?

 

Carlos

Reputatie 7
Badge +9

Beste allemaal,

Vandaag de hele dag achter de mensen van Simyo en hebben ze pas gereageerd rond 16uur waar ik met weinig tijd heb ik kunnen testen dat de eSim nog niet werk.

en het ergste is dat daarna gingen ze om 17:30 dicht.

dus mijnprobleem is helaas nog niet opgelost en ik heb nog geen bereik en heb ik voicemails die ik niet kan luisteren van mijn werk.

het is heel slecht hoe Simyo een bekende probleem behandeld. Er zijn meerdere berichten van mensen die al probleem krijgen met netwerk als ze naar de eSim gaan.

dit moeten ze duidelijker maken aan de klanten. Als ik dit van tevoren had geweten dat ik deze probleem zou krijgen, had ik het niet gedaan of op een betere manier kunnen organiceren ivm mijn werk.

niet professioneel geregeld Simyo! 

Ik vind het ook raar dat dat vandaag niet is opgepakt. Het heeft echter geen zin om dan maar in allerlei topics te gaan posten. (hier en hier). Moderatoren lezen echt alle posts en doorgaans ook nog eens redelijk op volgorde dat de berichten geplaatst zijn, dus de post hierboven lezen ze eerder dan die andere 2.

eSim is redelijk nieuw en ik denk dat dit weekend iets is omgevallen, waardoor er nu ineens een aantal klachten zijn. Ik hoop dat ze het snel oppakken en oplossen voor je.

Ik kan van alles begrijpen maar ik zit zonder netwerk en ik moet gewoon kunnen werken en dat kan nu niet zonder telefoon.

 

kan je dat ook kunnen begrijpen? 

Reputatie 7
Badge +6

Hé Carlos,

 

Op deze manier word het een beetje onoverzichtelijk, ik heb je in 2 andere topics om meer informatie gevraagd.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer