.

Beantwoord

deblokkeren pukcode

  • 2 July 2013
  • 5 reacties
  • 964 Bekeken

Dag,
Op het scherm van mijn mbl staat: PUK geblokkeerd. Raadpleeg de operator
Kunt u mij helpen?
icon

Beste antwoord door Charlene 3 July 2013, 14:49

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Je PUKcode staat in "mijn Simyo". Volgens mij deze gewoon invoeren.
Badge +8
Dag,
Op het scherm van mijn mbl staat: PUK geblokkeerd. Raadpleeg de operator
Kunt u mij helpen?


Hoi FredBarend,

Kun je misschien even omschrijven wat er gebeurde voordat je die melding kreeg? Heb je de pincode verkeerd ingevuld? Of heb je de pukcode ook al geprobeerd?
Wanneer je de pincode (een aantal maal) verkeerd ingeeft, vraagt het toestel om de pukcode. Die code kun je inderdaad vinden op Mijn Simyo, zoals Martijn® al zegt.
Wanneer je de pukcode te vaak verkeerd ingeeft, dan raakt je simkaart helemaal geblokkeerd, en zul je een nieuwe simkaart moeten aanvragen.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Charlene
Mijn Nokia (3510?) is nat geworden. Verschillende toetsen deden niets meer. De antwoordtoets, de 8 (slecht) de 3 (slecht) de 4 (slecht). De telefoon heb ik laten drogen gedurende 2 dagen. Ik kon er uiteindelijk niets mee omdat toetsen weigerden. Ik bezat nog een Sony Ericsson S700i en daar heb ik de simkaart ingeplaatst. De pukcode heb ik eerst foutief ingevoerd en nu staat in het scherm te lezen: PUK geblokkeerd. Raadpleeg de operator.
Ik wil graag de telefoon aan de praat krijgen, al was het alleen al om al mijn nummers op de simkaart te kunnen lezen en over te schrijven voor een ev. nieuwe telefoon.
Wat moet ik nu doen?
Reputatie 3
Badge +9
Probeer de pukcode nogmaals. Anders een nieuwe simkaart...helaas.
Badge +6
Mijn Nokia (3510?) is nat geworden. Verschillende toetsen deden niets meer. De antwoordtoets, de 8 (slecht) de 3 (slecht) de 4 (slecht). De telefoon heb ik laten drogen gedurende 2 dagen. Ik kon er uiteindelijk niets mee omdat toetsen weigerden. Ik bezat nog een Sony Ericsson S700i en daar heb ik de simkaart ingeplaatst. De pukcode heb ik eerst foutief ingevoerd en nu staat in het scherm te lezen: PUK geblokkeerd. Raadpleeg de operator.
Ik wil graag de telefoon aan de praat krijgen, al was het alleen al om al mijn nummers op de simkaart te kunnen lezen en over te schrijven voor een ev. nieuwe telefoon.
Wat moet ik nu doen?


Hoi FredBarend,

Wanneer je de melding PUK geblokkeerd ziet staan dan heb je de pukcode al meerdere keren foutief ingevuld. De simkaart is nu geblokkeerd. Je dient een vervangende simkaart te bestellen.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.

Reageer