Beantwoord

De Samsung S4 herkent mijn simkaart niet, wat nu?


Hallo,

Ik heb een Samsung galaxy S4 mini overgenomen die sim Lock vrij is.
Als ik er een sim kaart van Simyo in doe dan geeft de telefoon aan dat er geen sim kaart in zit.
Als ik de originele sim kaart er weer in doe van de oude eigenaar werkt het wel.
Wat kan dit zijn / hoe kan ik e.e.a. controleren / oplossen?
De Simyo sim kaart werkt wel normaal in een ander toestel (bv S5).
icon

Beste antwoord door Caspar 24 mei 2016, 11:00

Hoi Lucab,

Welkom op het forum :D

Wat vervelend dat je simkaart niet werkt in je S4.

Het komt wel eens voor dat die toestellen onze simkaarten niet pakken en een dikkere simkaart nodig hebben. Deze zal ik je opsturen. Je zult de simkaart deze week nog binnen hebben! Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Bekijk originele reactie

40 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Goede tip, Ray! Dat kan soms wel helpen. Ook een papiertje kan helpen bijvoorbeeld, zoals Caspar voorstelde.

Groetjes,
Jihane
Yep, helaas wel, anders was dat een logische verklaring
Kloppen de adresgegevens in je mijn Simyo?
Hallo, ik heb een maand geleden de dikkere simkaart aangevraagd, die verstuurd zou worden. Helaas is deze nog niet aangekomen in de post. Hopelijk kan de simkaart opnieuw verstuurd worden, waardoor ik weer mijn simkaart kan gebruiken.

Alvast bedankt
Hidde
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Hidderp,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je simkaart niet meer gevonden kan worden. Dat is niet fijn!

Maak je vooral geen zorgen, ik zal je gratis een dikkere simkaart toesturen. Deze nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen. Na ontvangst kun je ons het beste even contacteren om 'm voor je te activeren.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hallo, zoals iedereen die hier een bericht plaatst, leest mijn Samsung S4, mijn 3-in-1 simkaart niet meer, dat is al eerder gebeurd op mijn oude S4, maar na te wisselen naar een andere S4, deed hij het wel weer, nu is echter opnieuw het probleem ontstaan. Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cinneke,

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat jij ook even druk bent geweest met je simkaart. Heel fijn dat het gelukkig opgelost is voor je. Super dat je jouw ervaring en tips hier komt delen. Wie weet kunnen andere forumleden hier weer mee vooruit. Heel erg bedankt!

Als jij ons nog eens nodig hebt, dan kun je hier terecht :)

Groetjes,
Angela
Bij mij deed hij het ook plotseling niet meer. dikkere kaart gekregen van simyo en geactiveerd. toen deed hij het nog niet.
na veel gefreutel heb ik een dikker papiertje achter de simkaart gestopt (eerst papiertje daarna kaart, dus zat super strak.)
nog niks. simyo heeft toch nog een keertje opnieuw geactiveerd en telefoon een kwartiertje uit laten staan.
nu doet hij het wel. hij heeft waarschijnlijk even een wake up call gekregen.
Ook kan het er geloof ik aan liggen als je een andere achterkant (cover)op je telefoon hebt geplaatst.
hier kun je ook nog een dikker stuk papier tussen duwen (tussen telefoon en cover)
Hoop dat deze tip jullie ook helpt
Badge +7
Hoi mopploep,

Wat ben ik ontzettend blij om te horen dat de problemen met de nieuwe simkaart opgelost zijn 😃 Het vergt heel wat geduld, maar gelukkig heeft het effect gehad. Graag gedaan namens al mijn mijn collega's :)

Groetjes,
Samantha
in december de nieuwe kaart ontvangen. en geactiveerd in een andere telefoon op aanraden van de Simyo help desk.
na nog wat kleine aanpassingen doet de telefoon het weer.
Bedankt simyo voor jullie doorzettingsvermogen .
Reputatie 6
Badge +7
Hoi mopploep,

Fijn dat je toch nog een nieuwe simkaart wilt hebben!

In de post die je op 7 december hebt geplaatst geef je aan dat de nieuwe simkaart geen contact schijnt te maken. De simkaart die we je laatst hebben opgestuurd is een wat oudere simkaart, een 2-in-1 simkaart. Deze simkaarten zijn iets dikker en werken normaal gesproken wel in een Samsung Galaxy S4.

Voor de zekerheid zal ik een andere simkaart naar je opsturen. Deze simkaart ontvang je binnen twee werkdagen. Nadat je 'm hebt ontvangen, kun je contact met ons opnemen om de simkaart voor je te laten activeren.

Laat je het mij weten als je de simkaart hebt ontvangen?

Groetjes,
Asma
Ik neem het aanbod van Caspar graag aan
Het mooiste zou zijn wanneer het het nieuwe kaartje gaat werken. Ik zit niet te wachten om naar een andere provider te gaan. Ik wacht nog even af.
Badge +7
Hoi Raytje,

Ik denk dat je gelijk hebt, het probleem ligt in de combinatie van Samsung S4 telefoons en Simyo simkaartjes. Daarom willen we het graag met een andere simkaart proberen. Hopelijk heeft mopploep met een andere simkaart geen problemen meer.

@mopploep, We wachten je reactie op Caspar's bericht af :)

Groetjes,
Samantha
Laat ik eerst beginnen met te zeggen dat ik altijd erg tevreden over symio ben geweest.
Het nieuwe kaartje wat jullie mij hebben gestuurd werkt niet in mijn toestel maar wel in ander toestellen, anders dan de s4.
Ik heb ook met het nieuwe kaartje geprobeerd er een papiertje op te plakken maar dat gaf geen resultaat.
Als ik het kaartje goed bekijk zie ik aan de onderkant wel de kontact streepjes hetgeen er volgens mij op duidt dat er wel contact met dekaartlezer is gemaakt.
Ik kan jullie het nummer van het kaartje van mijn dochter geven dan heb je intern de mogelijkheid om uit te zoeken wanneer dat kaartje is gemaakt .
Ik denk dat het 3 jaar geleden is uitgegeven.
Het likt er volgens mij op dat in het nieuwe symio kaartje een stukje software ontbreekt om met de s4 te kunnen communiceren.
Reputatie 7
Leg de simkaartjes eens op elkaar, misschien merk je verschil.

Feit is wel dat de simkaartsleuf van de S4 groter is dan normaal. Ik ben dan ook van mening dat het probleem een combi is van beide. De sleuf van de S4 en de simkaartjes van Simyo. Al geven niet elke simkaartjes problemen bkijkt wel.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi mopploeg,

Jeetje, wat een vreemde situatie. De simkaart die jij hebt ontvangen werkt niet in je toestel, maar hij werkt wel in andere toestellen. Andere simkaarten, inclusief eentje van Simyo, werken wel in jouw toestel.

Heel erg bedankt voor je suggesties. Helaas is het wisselen van de nummers van beiden simkaarten technisch gezien niet mogelijk. Ik wil toch nog proberen om een geschikte simkaart voor je te vinden. We gaan dus nog een simkaart naar je toe sturen, maar nu is de grote vraag: wat voor soort simkaart kunnen we het beste sturen?

Ik heb je een dikkere simkaart opgestuurd. Deze werkt niet in jouw toestel. De dikkere simkaart zou het probleem moeten oplossen, maar dit heeft niet gewerkt. Nu ben ik zeer benieuwd wat voor simkaart jouw dochter heeft. Is dit net zo een dikkere simkaart als jij hebt of een 'normale' simkaart? En klopt het dat deze simkaart werkt in de Samsung S4 van jou? Wat voor telefoon heeft zij?

Dit is belangrijke informatie voor ons, want het zou kunnen betekenen dat je een normale simkaart nodig hebt.

Verder heb ik nog een vraag. Merk je dat de simkaart die je laatst hebt ontvangen los in het toestel zit of zit die stevig? Je zou altijd nog kunnen proberen om er een papiertje tussen te doen. In dit geval kan de simkaart wat vaster gaan zitten, zodat de telefoon de simkaart kan lezen.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Een andere optie is dat het contract met symio ontbonden gaat worden met werderzijds goedvinden. Dan kan ik,een andere provider zoeken
Ik kan niet zomaar een andere telefoon kopen dat kost mij te veel. Voor deze telefoon heb ik ook al veel betaald.
Is het een optie om de nummers van het kaartje van mijn dochter te wisselen met het nummer van mijn kaartje. Dan kan ik haar kaartje gebruiken van symio ( dat oude kaartje werkt wel) met mijn nummer en zij kan mijn kaartje met haar nummer gebruiken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mopploep,

Ik begrijp je punt heel goed 😞 Als deze simkaart alleen in jouw telefoon niet werkt, maar ondertussen alle andere simkaarten wel in jouw telefoon werken, dan word je daar moedeloos van. Is het een mogelijkheid om een andere telefoon in gebruik te nemen? Of kan dat echt niet?

Groetjes,
Jihane
Tsja. Zo ken ik er nog wel wat.
Feit is dat veel Samsung s4 telefoons dit euvel met een simkaart van symio hebben.
Blijkbaar is het simkaartjes van simyo niet geschikt voor de s4, die van oude symio types wel en van andere providers .
Mijn telefoon doet het prima met andere simkaartjes dus wat is dan mis met mijn telefoon. Zelf de simkaart lezer is vernieuwd achteraf was dat niet nodig geweest want de telefoon is aantoonbaar niet kapot.
Ik begin mij zolangzamerhand wel te ergeren .

Alleen het nieuwe simkaartjes van symio werkt niet in mijn telefoon. Dan is voor mij de conclusie duidelijk.
Reputatie 7
Dag mopploep, hoe kun jij nu stelen dat het probleem bij Simyo ligt? Ik kan de situatie begrijpen. Deze ziet er tamelijk hopeloos uit... Echter, als jouw simkaart het wel in andere telefoons doet, maar niet in die van jou zelf, dan denk ik toch dat het euvel moet worden gezocht in jouw telefoon. Ook al doen simkaarten van andere providers het wel in jouw telefoon, als de simkaart van Simyo het wel in andere telefoons doet dan lijkt er met de simkaart én de aansluiting niets mis te zijn. Toch?

Ik kan zo van deze afstand geen oplossing bedenken, maar dat er iets met jouw toestel aan de hand lijkt te zijn schijnt wel het euvel te zijn....
Ik heb mijn nieuwe simkaart geprobeerd in een s3. Dan werkt hij prima. Alleen niet in mijn s4
Ondertussen heb ik ook kaartjes van KPN en tmobile geprobeerd. Die doen het prima in mijn S4
Ook de oude symio van mijn dochter doet het goed.
Het lijkt steeds duidlijker dat het probleem toch bij simyo zit , in elk geval de simkaartjes van simyo.
Ondertussen een maand gen bereik, wel betaald.
Ik denk dat we nu maar een duidelijke oplossing moeten maken.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi mopploep,

O jee, dat is niet fijn! :(

Kun je mij laten weten of je nieuwe simkaart wel werkt in een andere telefoon?

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Asma
Zojuist geprobeerd. De telefoon geeft aan: geen simkaart, alleen noodoproep

Reageer