.

Beantwoord

De Samsung S4 herkent mijn simkaart niet, wat nu?


Hallo,

Ik heb een Samsung galaxy S4 mini overgenomen die sim Lock vrij is.
Als ik er een sim kaart van Simyo in doe dan geeft de telefoon aan dat er geen sim kaart in zit.
Als ik de originele sim kaart er weer in doe van de oude eigenaar werkt het wel.
Wat kan dit zijn / hoe kan ik e.e.a. controleren / oplossen?
De Simyo sim kaart werkt wel normaal in een ander toestel (bv S5).
icon

Beste antwoord door Caspar 24 May 2016, 11:00

Bekijk originele reactie

40 reacties

Laat ik eerst beginnen met te zeggen dat ik altijd erg tevreden over symio ben geweest.
Het nieuwe kaartje wat jullie mij hebben gestuurd werkt niet in mijn toestel maar wel in ander toestellen, anders dan de s4.
Ik heb ook met het nieuwe kaartje geprobeerd er een papiertje op te plakken maar dat gaf geen resultaat.
Als ik het kaartje goed bekijk zie ik aan de onderkant wel de kontact streepjes hetgeen er volgens mij op duidt dat er wel contact met dekaartlezer is gemaakt.
Ik kan jullie het nummer van het kaartje van mijn dochter geven dan heb je intern de mogelijkheid om uit te zoeken wanneer dat kaartje is gemaakt .
Ik denk dat het 3 jaar geleden is uitgegeven.
Het likt er volgens mij op dat in het nieuwe symio kaartje een stukje software ontbreekt om met de s4 te kunnen communiceren.
Badge +7
Hoi Raytje,

Ik denk dat je gelijk hebt, het probleem ligt in de combinatie van Samsung S4 telefoons en Simyo simkaartjes. Daarom willen we het graag met een andere simkaart proberen. Hopelijk heeft mopploep met een andere simkaart geen problemen meer.

@mopploep, We wachten je reactie op Caspar's bericht af :)

Groetjes,
Samantha
Het mooiste zou zijn wanneer het het nieuwe kaartje gaat werken. Ik zit niet te wachten om naar een andere provider te gaan. Ik wacht nog even af.
Ik neem het aanbod van Caspar graag aan
Reputatie 6
Badge +7
Hoi mopploep,

Fijn dat je toch nog een nieuwe simkaart wilt hebben!

In de post die je op 7 december hebt geplaatst geef je aan dat de nieuwe simkaart geen contact schijnt te maken. De simkaart die we je laatst hebben opgestuurd is een wat oudere simkaart, een 2-in-1 simkaart. Deze simkaarten zijn iets dikker en werken normaal gesproken wel in een Samsung Galaxy S4.

Voor de zekerheid zal ik een andere simkaart naar je opsturen. Deze simkaart ontvang je binnen twee werkdagen. Nadat je 'm hebt ontvangen, kun je contact met ons opnemen om de simkaart voor je te laten activeren.

Laat je het mij weten als je de simkaart hebt ontvangen?

Groetjes,
Asma
in december de nieuwe kaart ontvangen. en geactiveerd in een andere telefoon op aanraden van de Simyo help desk.
na nog wat kleine aanpassingen doet de telefoon het weer.
Bedankt simyo voor jullie doorzettingsvermogen .
Badge +7
Hoi mopploep,

Wat ben ik ontzettend blij om te horen dat de problemen met de nieuwe simkaart opgelost zijn 😃 Het vergt heel wat geduld, maar gelukkig heeft het effect gehad. Graag gedaan namens al mijn mijn collega's :)

Groetjes,
Samantha
Bij mij deed hij het ook plotseling niet meer. dikkere kaart gekregen van simyo en geactiveerd. toen deed hij het nog niet.
na veel gefreutel heb ik een dikker papiertje achter de simkaart gestopt (eerst papiertje daarna kaart, dus zat super strak.)
nog niks. simyo heeft toch nog een keertje opnieuw geactiveerd en telefoon een kwartiertje uit laten staan.
nu doet hij het wel. hij heeft waarschijnlijk even een wake up call gekregen.
Ook kan het er geloof ik aan liggen als je een andere achterkant (cover)op je telefoon hebt geplaatst.
hier kun je ook nog een dikker stuk papier tussen duwen (tussen telefoon en cover)
Hoop dat deze tip jullie ook helpt
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cinneke,

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat jij ook even druk bent geweest met je simkaart. Heel fijn dat het gelukkig opgelost is voor je. Super dat je jouw ervaring en tips hier komt delen. Wie weet kunnen andere forumleden hier weer mee vooruit. Heel erg bedankt!

Als jij ons nog eens nodig hebt, dan kun je hier terecht :)

Groetjes,
Angela
Hallo, zoals iedereen die hier een bericht plaatst, leest mijn Samsung S4, mijn 3-in-1 simkaart niet meer, dat is al eerder gebeurd op mijn oude S4, maar na te wisselen naar een andere S4, deed hij het wel weer, nu is echter opnieuw het probleem ontstaan. Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Hidderp,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je simkaart niet meer gevonden kan worden. Dat is niet fijn!

Maak je vooral geen zorgen, ik zal je gratis een dikkere simkaart toesturen. Deze nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen. Na ontvangst kun je ons het beste even contacteren om 'm voor je te activeren.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hallo, ik heb een maand geleden de dikkere simkaart aangevraagd, die verstuurd zou worden. Helaas is deze nog niet aangekomen in de post. Hopelijk kan de simkaart opnieuw verstuurd worden, waardoor ik weer mijn simkaart kan gebruiken.

Alvast bedankt
Hidde
Kloppen de adresgegevens in je mijn Simyo?
Yep, helaas wel, anders was dat een logische verklaring
Reputatie 7
Badge +10
Goede tip, Ray! Dat kan soms wel helpen. Ook een papiertje kan helpen bijvoorbeeld, zoals Caspar voorstelde.

Groetjes,
Jihane

Reageer