.

Beantwoord

Data overzetten van standaard simkaart naar micro simkaart

  • 12 April 2012
  • 4 reacties
  • 8244 Bekeken

Badge
Ik ga overstappen van een ouder mobiel (samsung -D900 ) naar de iPhone 4s.
Via mijn provider (Simyo)heb ik een micro simkaart met nummer behoud besteld.
Klantenservice wist niet of en hoe ik de data (telefoon nummers etc) op mijn oude simkaart over kan zetten op de nieuwe micro simkaart.
Kan iemand mij zeggen of dit kan en zo ja hoe dit zou moeten?


peterwillem
icon

Beste antwoord door Manisha 12 April 2012, 18:21

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Peterwillem,

Welkom op het Simyo forum!
Je kunt in dit geval het beste je contactgegevens kopieren van de huidige simkaart naar het telefoongeheugen. Na het plaatsen van de microsim kun je vervolgens de gegevens weer van het telefoongeheugen kopieren naar het simgeheugen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Manisha,
bedankt voor je antwoord. Alleen ik kan het nog niet helemaal volgen. Mijn telefoon gegevens kopieren naar het geheugen van mijn oude samsung telefoon, dat kan. Maar hoe krijg ik dan die gegevens op mijn nieuwe micro simkaart ? Die past/werkt alleen in mijn iphone en niet in mijn oude samsung waar de te kopieren telefoon gegevens staan.


peterwillem
Reputatie 2
Badge +4
Beste Peterwillem,

Onze excuses voor de foutieve informatie, het klopt inderdaad dat de micro simkaart niet in het Samsung toestel past. In dit geval raden wij u aan om de reguliere simkaart bij te knippen tot micro sim formaat zodat u deze in de Iphone kunt plaatsen. Hierna kunt u de gegevens van de simkaart kopieren naar het toestel geheugen van de Iphone. Na ontvangst van de Simyo micro simkaart kunt u deze in het toestel plaatsen en de gegevens weer kopieren naar het sim geheugen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Ok geeft niet,
ik denk trouwens dat ik een andere weg ga volgen. Ik heb mijn telefoon nrs en adressen in Adresboek op mijn iMac staan. Dus mijn iPhone aansluiten op mijn iMac en dan via iTunes synchroniseren (adresboek en contacten).
Moet volgens mijn ook lukken. Alleen nog ff checken of adresbook helemaal up to date is met mijn telefoon lijst op de samsung.


groetjes,
peterwillem

Reageer