.

Beantwoord

Combikaart SIM

  • 14 January 2014
  • 6 reacties
  • 575 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4
Hoe cq waar kan ik nagaan dat bij het bestellen van een vervangende mini-SIM dit een combi is met uitdrukmogelijkheden voor Micro en Nano ?
Ik wil nl overstappen van een Nokia C2-01 (mini) naar iPhone 4S.
Geplande werkwijze:
1. Van bestaande kaart een backup maken met Nokia Suite
2. Huidige SIM kaart vervangen door nieuwe SIM
3. Gegevens terugzetten vanuit Nokia Suite
4. Nieuwe SIM verwijderen uit Nokia
5. Nano SIM uitdrukken en in iPhone plaatsen.

Hoe en wanneer / op welk toestel de nieuwe SIM te activeren is me nog niet duidelijk.
bvd Ton
icon

Beste antwoord door MartijnR 14 January 2014, 19:55

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Een combi simkaart is een combi van een gewone simkaart en een micro simkaart in 1. Dus sowieso geen nano. De nano simkaart moet je apart bestellen.
Als je van een C2-01 naar een iPhone 4S gaat, dan ga je van gewone simkaart naar een micro simkaart. Dus een combia kan je hier gebruiken.
Als je een bestelling doet, bestel dan een micro simkaart, deze zit in het frame van een gewone simkaart en kan je er dus uit drukken.

Je stappenplan lijkt mij dik in orde :)

Simkaart activeren doe je op "mijn Simyo". Na activatie is je oude simkaart niet meer te gebruiken.

Nog vragen...stel ze gerust.
Reputatie 1
Badge +4
Martijn bedankt.
In tegenstelling tot wat er in mijn vraagstelling staat heeft de iPhone 4 inderdaad een microkaart en geen nano.
De bestelkeuze geeft echt geen inzichten in de combi kaart. De keuze is Of standaard, Of micro Of nano. Meer info is echt wenselijk om te weten wat er besteld kan worden cq wat er geleverd gaat worden. Dit om teleurstellingen te voorkomen.
Ik schat ook in dat de nieuwe kaart in mijn Nokia geactiveerd moet worden voordat hij volledig opstart en gerestored kan worden. Juist ?
Reputatie 3
Badge +9
Zowel voor een bestelling van een gewone als een micro simkaart ontvang je een combi simkaart. Dus dat maakt niet uit.
Het activeren van de simkaart doe je zoals ik aangaf op je persoonlijke Simyo pagina en niet in je toestel.
Reputatie 1
Badge +4
Met dank voor je uitleg.
Ik stel voor om de site van Simyo aan te passen zodat dit voor toekomstige bezoekers meer duidelijkheid geeft.
Reputatie 3
Badge +9
Ja, misschien kunnen ze erbij zetten dat het bij beide om een combi simkaart gaat.
Bedankt voor de tip.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Frenske,

Wat goed dat Martijn® je zo goed heeft kunnen helpen 🙂 Dit is waar we het voor doen.
Ik heb dan verder ook niets toe te voegen aan zijn antwoorden.

De reden waarom er op onze site bij het bestellen van een vervangende simkaart niet het woord 'combi' staat, is omdat dat geen maat aanduiding is van een simkaart. Normaal, micro en nano wel. Je dient ook eerst te checken welke maat simkaart er in je telefoon past.

Helaas was onze site voor jou niet duidelijk genoeg :(


Martijn®: dank voor het antwoorden!

Reageer