.

Beantwoord

Waarom werkt mijn simkaart in het buitenland niet?

  • 23 January 2020
  • 13 reacties
  • 946 Bekeken

Badge

Simkaart werkt niet in buitenland.  Prepaid.

Zit in simpele gsm.

En ja buitenland is geactiveerd op website.

Help.

Restart?

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 24 January 2020, 12:40

Bekijk originele reactie

13 reacties

En wat voor simpele gsm is het dan? Kunnen we wat gerichter antwoord geven.. 

Badge

Geen smartphone.

 

Even mijn reactie aangepast. 

Ik bedoelde eigenlijk wat het merk/model je telefoon is. 

Heb je roaming aan op je telefoon. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @zonnig,

 

Welkom terug op het Simyo Forum!

 

Wat balen dat het internet in het buitenland niet werkt! Op jouw aansluiting (het 06 nummer van dit Forum account) zag ik dat het internet in het buitenland op dit moment is uitgeschakeld. Ik heb dit voor je aangezet. Kan jij de telefoon voor 15 minuten helemaal uitschakelen? Dan zou je daarna weer internet verbinding moeten hebben zodra je de mobiele gegevens en roaming aan hebt staan in het toestel.

 

Laat je ons even weten of het heeft gewerkt? Werkt het niet, kun je dan terugkomen op de vraag van @ Ray?

 

Bedankt @ Ray! :smile:

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Badge

Had internet niet aangezet omdat dit toestel geen internet heeft. Is nog zo'n ouderwetse telefoon waar je alleen mee kan bellen en sms sen. Ik wil alleen sms ontvangen hier. Bellen of gebeld worden kost 4 euro of 1 euro. Toestel ligt op mn kamer maar heb sms nodig om een app te activeren zodat ik bij mm financiële gegevens kan.

Badge

Gaat dus om sms ipv internet

Reputatie 7
Badge +9

Er was wat verwarring omdat de titel van dit topic ‘internet’ staat, maar het is duidelijk dat internet hier niet aan de orde is.

Als er in het buitenland geen sms’jes ontvangen of verzonden kunnen worden en niet gebeld kan worden (klopt dit?) dan is de oplossing soms een ander netwerk te kiezen. In de meeste landen kun je uit meer dan 1 netwerk kiezen. Probeer eens of dat het probleem oplost. Mits bellen naar en in het buitenland aan staat op Mijn Simyo, maar je hebt al gezegd dat dat het geval is.

Badge

Nog steeds geen succes. Wel een enorme rekening van andere simyo simkaart. Heb simkaarten gewisseld in telefoon en daarna is mobiel internet aan blijven staan op mn andere kaart. Wat een ramp. Weet meteen weer waarom ik deze kaart meteen uit de telefoon heb gehaald. Ben ineens 35 euro kwijt omdat er dus mobiel internet is gebruikt per ongeluk. In europa is simyo leuk. Maar daar buiten een drama. Nu hoge rekening, en een kaart die niet erkt. Pfff

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @zonnig,

 

Goed om te weten dat het in dit geval niet om internet gaat, internet heb ik dan ook direct voor je uitgezet op de simkaart waar het over gaat. De naam van het topic heb ik aangepast en ook heb ik in plaats de internet reset, bellen in en naar het buitenland voor je gereset. Je telefoon mag weer een kwartiertje worden uitgeschakeld. 

Wat was het resultaat van het omwisselen van de simkaarten?  Had je toen wel bereik? Wat ontzettend ongelukkig dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt! 

 

Ik hoor het graag van je!

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

5e poging om antwoord te geven. Heb nu al aantal malen moeten inloggen omdat wifi niet werkt

Badge

En weer opnieuw ingelogd.

Vind het waardeloos dat simkaart nog steeds niet werkt. Was heel bang om kaart in dit toestel te stoppen nadat ik op andere kaart 35 euro had verbruikt. Ongewild, en in korte tijd. Sta daar dus nu in het rood. Dank simyo.Aanslag op budget en kan nog steeds mn financien niet inzien omdat ik geen sms kan ontvangen. Kaart werkt dus nog steeds niet. Wordt er heel moe van....

 

 

Reputatie 7
Badge +9

In welk land ben je en met welk netwerk ben je verbonden? Of ben je helemaal niet met een netwerk verbonden. Zoals ik al eerder suggereerde, probeer eens handmatig een andere provider te kiezen.

Reputatie 4
Badge +4

Hey Zonnig,

 

Wat zuur dat het nog niet werkt. De volgende stap is inderdaad de stap die Scotsman beschrijft. Het is belangrijk dat je met ander netwerk probeert te verbinden. Het kan liggen dat je toestel niet met het huidige netwerk kan verbinden omdat het niet sterk is in je regio. Dit kan je handmatig doen in de netwerkinstellingen van je mobiele telefoon. Je kan met alle netwerken die verschijnen proberen te verbinden. 

Thanks Scotsman!

 

Groetjes,

Ouael

Reageer