.

Beantwoord

Biedt Simyo mogelijkheid voor een multi-sim kaart?

  • 9 January 2019
  • 4 reacties
  • 1877 Bekeken

Veel providers bieden een zgn multi-sim kaart; dat is een extra data only sim die gekoppeld is aan je bestaande sim (nummer incl bellen en data). Dus geen duo sim met verwarring op welke sim je belletje binnenkomt.
Zie bv https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/multi-data-sim.shtml

Deze multi-sim wordt gebruikt voor bv tablet of in de auto en het voordeel is dat je dan met 2 sim kaarten gebruik kan maken van dezelfde databundel in hetzelfde abonnement.
Biedt Simyo dit ook aan?
icon

Beste antwoord door Jihane 10 January 2019, 19:48

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Helaas biedt Simyo dat niet aan.

Ik zou zelf ook een data-only extra simkaartje wel handig vinden in deze tijd waar laptops/tablets, smart-watches, auto's etc etc ook allemaal een simkaart zouden kunnen hebben.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jwvdhaar,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je deze wens uitspreekt! Dit bieden wij inderdaad niet aan. Eigenlijk bieden we helemaal geen data-only simkaarten aan, omdat de belbundels de basis vormen van alle aansluitingen. Het is ook vooralsnog niet mogelijk om meerdere simkaarten te koppelen aan één telefoonnummer. Sorry!

Is dat iets waar je veel behoefte aan zou hebben? Is een Prepaid simkaart een optie voor een tablet bijvoorbeeld?

@ Groentjuh, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Eigenlijk bieden we helemaal geen data-only simkaarten aan, omdat de belbundels de basis vormen van alle aansluitingen.
Wat op zich jammer is. Ik denk dat tegenwoordig er ook mensen zijn die liever een 0 minuten bundel zouden hebben. Als ik geen 100 min/sms bundel zou hebben, dan zou ik niet eens veel duurder uit zijn geweest afgelopen jaar. Gemiddeld 21 minuten/maand zou 6,51 euro/maand kosten buiten de bundel. Dat is meer dan 4 euro, maar dan zou ik natuurlijk meer bellen via Skype/Hangout/Whatsapp/Facebook/Voip. De data die dat mee brengt is te verwaarlozen!

Het is ook vooralsnog niet mogelijk om meerdere simkaarten te koppelen aan één telefoonnummer. Sorry!

Dat was niet de vraag. De multi-simkaart hoeft niet te kunnen bellen en zou dus prima een eigen 097 nummer kunnen hebben. Het gaat hier om 2 simkaarten/aansluitingen, die 1 (data-)bundel delen. Zoiets als Vodafone Red Together ook doet.

Ik kan mij voorstellen het lastig is om dan de realtime databundel SMSjes uit te sturen, want die MBs zijn dan verdeeld over 2 nummers/aansluitingen, maar het gaat hier niet om 2 simkaarten met hetzelfde nummer. (Duo sim)

Is dat iets waar je veel behoefte aan zou hebben? Is een Prepaid simkaart een optie voor een tablet bijvoorbeeld?

Artikel 4 van de voorwaarden meldt dat dat niet mag.

Daarnaast is data bij prepaid vrij duur. Sim only kan ik 2GB krijgen voor een tientje per maand; Bij prepaid slechts 1GB voor datzelfde tientje per maand.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Groentjuh,

Dank voor de uitleg en de verheldering! Ik snap ook goed waarom een data-only simkaart handig zou zijn - zeker op de manier waarop je 'm nu omschrijft. Helaas is het vooralsnog niet mogelijk om een aansluiting zónder belbundel. De hele aansluiting is gebouwd op de belbundel. Wellicht dat dit in de toekomst verandert, maar voorlopig nog niet!

Wat artikel 4 van de voorwaarden betreft: je hebt gelijk, dat staat erin! Echter is dit geen strak beleid, aangezien genoeg mensen de simkaarten gebruiken voor navigatiesystemen, tablets, etc.

Groetjes,
Jihane

Reageer