.

Beantwoord

Wat kan ik het beste doen als ik mijn telefoon verlies? Ben ik mijn nummer dan ook kwijt?

  • 15 May 2017
  • 7 reacties
  • 1259 Bekeken

Hallo, als ik mijn telefoon verlies, hoe kan ik het nummer blokkeren? Mag ik dan mijn oude nummer behouden na het verliesmelden?
icon

Beste antwoord door Anonymous 15 May 2017, 15:54

Bekijk originele reactie

7 reacties

Je kunt gewoon je 06 blokkeren via onderstaande pagina
https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_simkaart

En je kunt dan ook een vervangende simkaart bestellen op die pagina. Deze kost 5 eur, verrekening via prepaid of factuur.

Vervangende simkaart dus behoud van je 06 nummer.
Reputatie 7
Badge +6
Mijn simyo > instellingen > simkaart
Badge +7
Hoi Jinyan bi,

Welkom op het Simyo forum! :)

Oei, wat ontzettend vervelend dat je je telefoon bent verloren! Het is inderdaad verstandig om je simkaart te blokkeren, zodat hier geen misbruik door anderen van kan worden gemaakt.

Je kunt je simkaart blokkeren op Mijn Simyo, op de pagina Instellingen > Simkaart. Daar kun je de simkaart ook weer deblokkeren mocht je hem weer vinden. Op deze pagina kun je ook een nieuwe simkaart aanvragen. De kosten hiervan zijn € 5,00.

Ik zie dat je dit nog niet gedaan hebt. Daarom heb ik je simkaart alvast geblokkeerd. Ik heb ook meteen gratis een nieuwe simkaart opgestuurd. Zodra je deze hebt geactiveerd, wordt je huidige 06-nummer automatisch op je nieuwe simkaart gezet. Je raakt dit nummer dus niet kwijt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian en Ron H, Heel erg bedankt voor jullie hulp 😃
Reputatie 7
......Oei, wat ontzettend vervelend dat je je telefoon bent verloren! ........

..... Ik zie dat je dit nog niet gedaan hebt. Daarom heb ik je simkaart alvast geblokkeerd. Ik heb ook meteen gratis een nieuwe simkaart opgestuurd.......


Wat een voortvarendheid.... Misschien weet je meer als ik, maar ik lees nergens dat de TS ook daadwerkelijk de telefoon kwijt is. Deze begint tenslotte met 'Als....'.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RicoK,

Ik snap wat je bedoelt en ik heb het er gelijk even met Samantha over gehad. In zulke gevallen wil je zo snel mogelijk helpen en actie ondernemen. Stel je voor dat er gebruik wordt gemaakt van de simkaart. Alleen is antwoorden met haast of het bericht net iets anders lezen soms niet zo handig. We weten inderdaad niet zeker of de telefoon daadwerkelijk verloren is. Ik zie ook nog niet dat er contact opgenomen is om de simkaart te deblokkeren. Om die reden durf ik het niet zo snel terug te draaien op dit moment. Goed dat je dit zo meldt! We gaan dit als voorbeeld samen met het team bespreken :)

@jinyan bi, aan jou dan ook de vraag, is je telefoon echt verloren? Of was het een vraag uit voorzorg. Dit omdat je aangeeft 'Als mijn telefoon verloren is'. Mocht dit laatste het geval zijn, dan wil ik je mijn excuses aanbieden voor het voorbarig blokkeren van je simkaart. Zodra je hebt gereageerd, kan ik je simkaart deblokkeren. Is je telefoon wel kwijt? Dan geldt het bericht van Samantha alsnog.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +7
Leuk misverstand, en ik snap het dilemma waarmee je als Simyo medewerker zit. Zelf had ik de vraag als voorbereidend gezien; en voor mezelf heb ik dan geleerd dat ik in een dergelijk geval expliciet moet zeggen dat ik mijn toestel *niet* kwijt ben.
Reputatie 7
Badge +10
Daar leek het voor mij ook op Wimj12! Het lijkt er langzaam toch op dat Samantha juist gehandeld heeft voor zover ik kan zien in de logs van de topic starter. Zo lang we geen reactie krijgen zullen we het helaas niet zeker weten.

Groetjes,
Angela

Reageer